Važni datumi u godini
♦ OŠ SREDIŠĆE, ZAGREB ♦
Baš smo uživali u jezicima – zajedno!
objavljeno: 29. travnja 2025.

Učenici 2. a razreda OŠ Središće sudjeluju u međunarodnom eTwinning projektu „Enjoy Languages Together!“

U razdoblju od rujna do prosinca 2024. godine sudjelovali smo u međunarodnom eTwinning projektu „Enjoy Languages Together!“ koji su osmislile Irina ARHIPOVA iz Latvije te Beata LESZCZUK iz Poljske. Projekt je okupljao partnerske škole iz Latvije, Poljske, Francuske, Grčke, Italije, Hrvatske, Turske, Srbije i Rumunjske.

Prva je aktivnost bila izrada europske zastave tehnikom mozaika na satu Likovne kulture. Učenici su u parovima odabrali i izradili zastavu, a zatim napisali naziv države na hrvatskome jeziku i na jeziku te države. Učili su pozdrave na jezicima država čije su zastave izradili. Svoja su znanja zajednički bilježili u digitalnoj knjizi u kojoj su istraživali kako se pozdravi kažu na jezicima projektnih partnera.

U sklopu smo projekta obilježili i Međunarodni tjedan gluhih i nagluhih osoba te Međunarodni dan znakovnih jezika izvođenjem „Jesenske pjesme“ na hrvatskome znakovnom jeziku. Trudili smo se biti što točniji u izvođenju pokreta podižući svijest o važnosti znakovnoga jezika.

Dana 26. rujna, na Europski dan jezika, održana je videokonferencija s projektnim partnerima. Cilj je tog dana, kao i učenja stranih jezika u svakoj životnoj dobi, postizanje većeg međukulturnog razumijevanja i očuvanje bogate kulturne europske baštine. Na videokonferenciji smo pozdravili sudionike na hrvatskome jeziku, predstavili hrvatsku zastavu i otpjevali jednu strofu pjesme „Kad si sretan“. Nakon toga poslušali smo i pogledali predstavljanja i pjevanje partnera iz drugih država. Na kraju smo susreta zajedno s projektnim partnerima otpjevali pjesmu „Kad si sretan“ na engleskome jeziku.
Druga je zajednička aktivnost projektnih partnera bila crtanje prvoga slova imena te animiranje tog slova u aplikaciji ChatterPix. Učenici su uživali u procesu animiranja, a potom smo svoje radove postavili na zajedničku Digipad platformu pod slovo abecede kojim počinje njihovo ime. Svima nam je bilo zabavno pokušavati pročitati imena učenika iz drugih država, a zatim slušati jesmo li ime ispravno pročitali. Ziva i Ulika su se oduševile shvativši da su njihova imena jedina pod tim početnim slovom.
U sklopu smo projekta razmijenili pisma s projektnim partnerima. U pismima su se djeca predstavila i nacrtala nešto što predstavlja njih i Republiku Hrvatsku. Naučila sam ih kako pravilno napisati adrese pošiljatelja i primatelja, kako izgledaju različite poštanske markice i gdje ih treba zalijepiti. Kako bismo poslali svoja pisma, posjetili smo poštanski ured blizu škole. Tamo nas je dočekalo iznenađenje: poštanske službenice dopustile su da svatko stavi pečat na svoju poštansku marku! Na kraju smo ubacili pisma u poštanski sandučić. S nestrpljenjem smo iščekivali i s radošću dočekali pisma svojih projektnih partnera.
Tijekom projekta obilježili smo i Europski tjedan kodiranja, pripremivši naziv projekta u obliku PixelArta, čime su učenici naučili da se kodirati može i bez računala. Aktivnost je prijavljena na mrežnoj stranici EU CodeWeek, a kod je podijeljen s projektnim partnerima. Za provedenu smo aktivnost dobili diplomu. Stigao nam je i certifikat izvrsnosti jer je aktivnost provedena s deset projektnih partnera.
Završna je aktivnost projekta uključivala izradu zajedničke višejezične slikovnice prema uzoru na slikovnicu autorice Susan Middleton Elyae „Rubia and the Three Osos“. Projektni su partneri dogovorili zaduženja pri ilustriranju određenih stranica slikovnice. Na satu su Likovne kulture učenici nacrtali svoje ilustracije koje su postavljene na zajedničku Padlet platformu. Projektni su partneri glasali za najbolje ilustracije. Po jedna je ilustracija s najviše glasova postala dio zajedničke višejezične e-slikovnice.

Učenici su pozitivno evalvirali projekt izrazivši želju za sudjelovanjem i iduće godine. Projekt im je omogućio ne samo učenje stranih jezika već i upoznavanje drugih kultura te jačanje suradnje i kreativnosti različitim aktivnostima. Učiteljica je Beata Leszczuk osmislila uz pomoć umjetne inteligencije projektnu pjesmu, nastalu na temelju riječi kojima su djeca opisala svoje iskustvo i sudjelovanje u projektu. Učenici su stihovima izrazili svoje dojmove te prikazali što im je projekt značio, kako su se povezali s vršnjacima iz drugih zemalja i što su sve naučili tijekom suradnje.

 Napisala: Iva PALČIĆ STRČIĆ, dipl. uč., učiteljica savjetnik | Osnovna škola Središće, Zagreb ■