Zanimljivosti
NIJE LOŠE ZNATI
Iskoristite energiju proljeća
objavljeno: 14. travnja 2015.

Prema jednoj teoriji, za to je odgovoran dopamin – kemijski prijenosnik koji potiče zadovoljstvo, motiviranost, pouzdanost i pamćenje, jačajući usporedno s duljim izlaganjem Sunčevu svjetlu.

Učitelji mogu iskoristiti prednosti promjene godišnjih doba provodeći više vremena na otvorenome, držeći predavanje o fotosintezi i objašnjavajući način na koji voda i Sunčevo svjetlo potiču rast biljaka.

Neurologinja Judy Willis, bivša učiteljica, savjetuje učiteljima da iskoriste povećanje energije koje se događa s početkom proljeća kako bi poboljšali svoje predavačke sposobnosti, a učenici neovisan rad.

Willis upozorava učitelje da budu svjesni kako promjene godišnjih doba utječu na navike spavanja njihovih učenika i, posljedično, njihova učenja. Naime, budući da dnevno svjetlo traje sve dulje, otpuštanje hormona melatonina iz pinealne žlijezde može biti odgođeno, pa će učenici zato imati poteškoća zaspati u uobičajeno vrijeme.

To, dakako, utječe na njihovu pozornost, pamćenje i kognitivno funkcioniranje. Zbog kašnjenja noći učenici su dezorijentirani i ne znaju što činiti – igrati se vani, pisati domaću zadaću ili otići na spavanje u isto vrijeme kao prije.

Učitelji bi trebali biti proaktivni, savjetuje Judy Willis, pomoći učenicima da prilagode svoje vremenske rasporede proljeću.

„Pokažite im kako isplanirati vrijeme nakon škole da ne bi odugovlačili s domaćom zadaćom te da bi izbjegli nespavanje. Obavijestite ih o smanjenoj učinkovitosti njihova pamćenja, što je posljedica nedovoljnog spavanja. Potaknite njihovu znatiželju, pitajte ih što bi još željeli znati o toj temi. Zainteresirani, najvjerojatnije će lakše zapamtiti informacije zahvaljujući pozitivnoj energiji (dopaminu) i biti više motivirani kao što su bili u prvim danima škole kada su željeli znati o svemu. Ponudite im brojne mogućnosti da budu kreativni i izaberu ono što žele učiti.“

„Sjetite se također“ – završava neurologinja Willis poruku učiteljima –  „da i vi sami trebate slijediti iste naputke koje ste podijelili svojim učenicima.“

Izvor:

http://www.theguardian.com/teacher-network/2015/apr/02/science-spring-how-seasons-classroom-learning