Zanimljivosti
Sasvim posebna učiteljica i sasvim poseban razred
objavljeno: 19. veljače 2015.

Ove školske godine našu školu pohađa 75 učenika u četiri razredna odjela. Nastava se odvija u jutarnjoj smjeni, a poslije podne 63 učenika ostaje u produženom boravku u tri razredna odjela.

Matična je škola jedna od najvećih u Hrvatskoj. Nosi ime hrvatskog slikara, povjesničara umjetnosti, likovnog pedagoga, ilustratora i scenografa, Ljube Babića koji je rođen u našem Jastrebarskom 14.lipnja 1890.

Eto to je to! Toliko o školi u Cvetkoviću, ali o malim genijalcima to i nije dovoljno saznati. Kao i mnoge škole, razredi i oni imaju svoje web stranice, evo ih OVDJE!

A onda bi to moglo biti sve, ali nije!

Osnovci u trećem razredu zaista na poseban način stječu nova znanja. O svemu pričaju sa svojom učiteljicom, kako je ovo vrijeme interneta za sve što oni rade postoje tragovi… Karmen, Emanuel, Tereza, Magdalena, Petra, Ema, Franka, Marko, Elizabeta, Petar, Lana, Lorena, Marna, Noa, Benjamin, Luka, Ela, Emma i Mihaela … 13 djevojčica i 6 dječaka, veseli su, zaigrani, raspjevani, ali i jako znatiželjni i marljivi  učenici 3 razreda u Cvetkoviću.

A njihova učiteljica, Lidija Križanić  je i zaista posebna učiteljica koja im kao i učiteljica u produženom boravku Branka Krčmar budi znatiželju, tumači sve, i ono što je obaveza po školskom programu i ono što njih trenutno zanima, nema njihova pitanja na koje neće dobiti pravi odgovor…

Evo, recimo… ovih je dana bila obljetnica smrti talijanskog genija umjetnosti Michelangela Buonarrotija… Lidija Križanić im je na poseban način protumačila  kako je to Michelangelo oslikavao svod Sikstinske kapele u Rimu … Posebno pogledajte kako su djeca stekla iskustvo oslikavanja svoda Sikstinske kapele. Svaka čast, Lidija !

i onda su svi zajedno zaključili

NAUČILI SMO:

  • da je Michelangelo Buonarroti bio jedan od najvažnijih i najsvestranijih umjetnika svih vremena
  • njegovo prvo značajno djelo bila je Pieta (Oplakivanje)
  • da je bio zaokupljen ljudskim tijelom, za njega je umjetničko stvaranje bilo slično božanskom stvaranju svijeta
  • isklesao je poznatu skulpturu Davida – utjelovljenje cjelokupne njegove umjetnosti
  • po Papinoj narudžbi oslikao je cijeli svod sikstinske kapele u četiri godine rada
  • u stotinama likova opisao je sve od postanka čovjeka do njegova pada, stvaranje i uništenje svijeta
  • probali smo crtati poput Michelangela u neprirodnom položaju, na papiru zalijepljenom s donje strane stolca i izdržali vrlo kratko
  • promatrali smo snimke svoda sikstinske kapele, posebno stvaranje čovjeka i usredotočili se na poznati motiv – Adamova i Božja ruka
  • promatrali smo i svoju ruku u sličnom položaju i jako se namučili prikazati na plohi ono što vidimo u prostoru

Ali, klinci i klinceze iz Cvetkovića ne posustaju, već su poslije toga imali novi red pitanja-i-novi-red-odgovora.  Špilje, špiljske crtarije, likovno izražavanje… i gle, Karmen, Emanuel, Tereza, Magdalena, Petra, Ema, Franka, Marko, Elizabeta, Petar, Lana, Lorena, Marna, Noa, Benjamin, Luka, Ela, Emma i Mihaela … sa svojom učiteljicom Lidijom opet su nam imali što reći, i nas naučiti ponešto… Pogledajte i to!

E, da i opet su zaključili

NAUČILI SMO: 

  • da ljudsko likovno izražavanje počinje u pretpovijesti
  • da su najbolji primjeri pećinskog slikarstva slike u pećini Lascaux
  • da su jedina tema pećinskog slikarstva životinje i to one koje je čovjek  lovio i koje su mu trebale da bi preživio
  • paleolitski se čovjek služio zemljanim bojama
  • boju je nanosio prstima, grubim kistovima od životinjske dlake ili pomoću grančice kojoj bi sažvakao vrh stvarajući tako kist od biljnih vlakana 

Iza kraj, još jednom: Bravo i svaka čast, Lidija ! Svaka čast trećaši iz Cvetkovića!