Važni datumi u godini
16. STUDENOGA ■ MEĐUNARODNI DAN TOLERANCIJE ■ 27. VELJAČE ■ DAN RUŽIČASTIH MAJICA
Sličnosti nas povezuju, a razlike obogaćuju!
objavljeno: 16. studenoga 2018.

… u skladu s Deklaracijom o načelima tolerancije UNESCO-a iz 1995. godine koja definira toleranciju ne samo kao moralnu dužnost, već i pravnu i političku obvezu za pojedinca, društvene skupine i države.

Tolerancija se Deklaracijom definira i kao instrument koji je prihvaćen prije više od 50 godina i naglašava potrebu za stvaranjem zakonskih okvira koji bi trebali jamčiti jednakost postupanja prema pojedincima i izjednačavanje mogućnosti društvenih skupina i pojedinih osoba u društvu u svim životnim aspektima poput zdravlja, obrazovanja, stanovanja, zapošljavanja i dr.

Dan ružičastih majica, poznatiji kao Pink Shirt Day, koji se obilježava 27. VELJAČE, program je prevencije vršnjačkog nasilja, a obilježava se posljednje srijede u veljači. Ideja je nastala u znak protesta zbog incidenta koji se dogodio u jednoj školi. Inicijativom školskih kolega na konstruktivan i inteligentan način riješeno je sustavno zlostavljanje dječaka, posvećenog podršci liječenju teško bolesne majke. Ružičaste majice, koje su solidarno s dječakom nosili njegovi školski kolege, postale su prepoznatljiv simbol inicijative i, kasnije, međunarodno prepoznate obljetnice.

Svjesni činjenice da je nasilje, bilo kojeg oblika, prisutno svakodnevno u svim okruženjima, odlučili smo reagirati i pomoći zajednici u razumijevanju i prihvaćanju različitosti koje nas okružuju. Djeca su naše blago, a ujedno najvitalniji dio društva, stoga ovim programom podižemo svijest o problemu vršnjačkog nasilja, velikom problemu među djecom i mladima, s mogućim teškim posljedicama u kratkoročnoj i dugoročnoj perspektivi razvoja djece.

AKTIVNOSTI:

Predlažem projekt koji sam prošle godine provela na razrednoj i školskoj razini.

SVRHA JE bila senzibilizirati učenike na različitosti i njihovo međusobno uvažavanje, osvijestiti im različite vrste nasilja, spriječiti vršnjačko nasilje i potaknuti ih na činjenje dobrih djela.

Većinu aktivnosti provela sam u svom odjelu:

  • Svi smo različiti, ali smo jednako važni! [opisana u prethodnom članku]
  • Sličnosti nas povezuju, a razlike obogaćuju! [opisana u prethodnom članku]
  • Wonder [opisana u prethodnom članku]
  • Budimo bolji jedni prema drugima [opisat ću je za Međunarodni dan djeteta].

Na školskoj sam razini razrednicima podijelila materijale za aktivnost na Satu razrednika, u kojima sam kombinirala aktivnost Sličnosti nas povezuju, a razlike obogaćuju! i aktivnost za čiju mi je provedbu poslužila ideja s LINKA. 

PROJEKT JE NAJBOLJE POČETI na Međunarodni dan tolerancije ■ 16. studenoga, a završiti na Dan ružičastih majica ■ 27. veljače .

Na taj sam dan u svom odjelu integrirala sadržaje LIKOVNE KULTURE [izradba štapnih lutaka, koje smo odjenuli u ružičasto], SATA RAZREDNIKA [svi smo u školu došli odjeveni u ružičasto i razgovarali o svemu što smo radili vezano za temu] i HRVATSKOG JEZIKA [usmeno i pisano izražavanje – skupni rad: izradba plakata – žuti zato što je to naša razredna boja, kao simbol optimizma, sreće i kreativnosti; plavi – boja knjige/filma Čudo [Wonder]; ružičasti – Dan ružičastih majica i prezentacija aktivnosti].

Povjerenstvo [u sastavu psihologinja škole, učiteljica te predstavnici učenika 7. i 8. razreda u Vijeću učenika] prebrojalo je dobra djela i napisalo diplome za najljubaznijeg učenika u svakom odjelu i najljubazniji razred.

Na nekom Satu razrednika u ožujku 2019., nakon provedenih aktivnosti, bilo bi uputno napraviti refleksiju rada [Što je dobro djelo?] te uručiti diplomu najljubaznijem učeniku.

…………

Piše Melita POLIĆ, učiteljica savjetnica | OŠ Jurja Dalmatinca, Šibenik

Ima 30 godina radnog iskustva; voditeljica Županijskoga stručnog vijeća učitelja razredne nastave Šibensko-kninske županije od 2006.; autorica županijske slikovnice Korak kroz Šibensko-kninsku županiju | Misli vodilje u radu: život nije podijeljen na predmete [integrirana nastava]; cijeli je svijet učionica [cjeloživotno formalno i neformalno učenje]; ponajprije odgajati, a onda i obrazovati.