OŠ 'DOBRIŠA CESARIĆ', POŽEGA

Što radimo u domaćinstvu

srijeda, 21. lipnja 2017.

Osnovna škola 'Dobriša Cesarić' iz Požege bila je školske godine 2015./2016. partner u projektu Veliki koraci malih poduzetnika. Projekt je financiran iz Europskog socijalnog fonda putem IPA komponente…

…IV Razvoj ljudskih potencijala – Promocija poduzetništva. Ostali partneri bili su Dječji vrtić sv. Leopolda Mandića, OŠ Julija Kempfa, OŠ Antuna Kanižlića i Gradski vrtići Požega u suradnji s djelatnicima Veleučilišta u Požegi.

CILJ PROJEKTA je bio razvijanje etičkih osobina kao što su lijepo ponašanje (bonton), društveno odgovorno ponašanje, zaštita okoliša, svjesnost o važnosti pomaganja ugroženim skupinama društva te timski rad.

Znanje koje sam stekla radeći kao koordinatorica projekta te oduševljenje mojih učenika koji su sudjelovali u radionicama potaknulo me da ravnateljici Zvjezdani Krip predložim domaćinstvo kao novu izvannastavnu aktivnost. Ravnateljica je taj prijedlog rado prihvatila, kao i roditelji mojih učenika iz 3.a.

Domaćinstvo se, zbog mnogo zainteresiranih učenika, a male prostorije kojom se koristimo, provodi s dvije skupine učenika (12 učenika u prijepodnevnoj i 12 u poslijepodnevnoj smjeni). Teme koje obrađujemo vezane su za domaćinstvo i obitelj, kulturu stanovanja te kulturu odijevanja i ponašanja.

Cilj te izvannastavne aktivnosti je naučiti učenike da samostalno borave u kućanstvu, pomažu u kućanskim poslovima, kuhanju, šivanju, pospremanju i prevenciji nezgoda.

Nužno je osamostaliti učenike u održavanju reda i urednosti kako u vlastitoj sobi, tako i u cijelom kućanstvu.

Zahvaljujući zanimljivim temama i različitim aktivnostima koje se provode na satovima domaćinstva, učenici razvijaju svijest o spolnoj ravnopravnosti, jer nema muških i ženskih poslova.

Što su učenici do sada radili na satovima domaćinstva? Posjetili smo Gradski muzej Požega u kojem smo razgledali izložbu „Gumbi“. Učenici su u muzejskoj radionici izrađivali narukvice upotrebljavajući gumbe i špagu. Obilježili smo prigodne dane i blagdane. Tako smo za Dane kruha i Dane jabuka ispekli savijače i kolač s jabukama. S dolaskom Božića u našim se kućama šire zanosni mirisi kolača. Isto je bilo i u našoj školi. Učenici su izrađivali domaće kekse u kojima su uživali i ostali učenici te djelatnici škole. Naučili su umijesiti i peći palačinke koje su zasladili marmeladom i nutelom, dok su mafine izradili s čokoladom i lješnjacima i ukrasili ih po želji.

Posvetili smo pozornost šivanju, pa su učenici na običnom platnu uvježbavali i naučili zašiti puce s dvije i s četiri rupice. Na domaćinstvu smo prostirali stol za blagovanje, slagali ubruse, kulturno se ponašali za stolom, jer je to važan dio kulture ponašanja i stanovanja. Prigodom Valentinova učenici su za svoje majke sašili jastučiće u obliku srca od tkanine i vune koji mogu poslužiti za čuvanje pribadača i igala. Najviše aktivnosti na satovima domaćinstva imali smo pripremajući se za Uskrs. Učenici su uz pomoć balona, štirke i različitog konca izrađivali velike pisanice, a od plastičnih i ispuhanih jaja zečiće, piliće i druge životinje. Ukrašavali su pisanice koristeći se različitim biljkama, najlonskim dokoljenkama i ljuskama od luka. Udruzi za zaštitu životinja Sirius darovali smo pseće keksiće koje smo prema receptu pronađenom na internetu ispekli u svojoj učionici za domaćinstvo. O tome zašto je važno odvajati otpad, koja je razlika između smeća i otpada, što je recikliranje i kako se obavlja, učenici su se upoznali putem konkretnih aktivnosti. U učionici imamo dvije kutije za odvajanje otpada (papir i plastika) te koš za ostalo smeće.

Do kraja nastavne godine s učenicima smo proveli i niz radionica vezanih za racionalno korištenje električne energije i vode, poticati učenike i članove njihove obitelji da što više idu pješice jer će tako uštedjeti na gorivu. Uz pomoć otpada (plastičnih boca, čepova, slamčica i čaša, papira…) izrađivli smo različite predmete koji nam mogu poslužiti u kućanstvu.

Za iduću školsku godinu u dogovoru s učenicima naučit ćemo kukičati – heklati, štrikati i izrađivati jednostavnije goblene.

Nadam se da će i druge kolegice i kolege uvesti domaćinstvo u svoje škole kao izvannastavnu aktivnost. Zahvaljujem učenicima i roditeljima koji su vrlo zainteresirani za domaćinstvo i financijski nas podupiru u radu.

.........................

Tanja ZEBA, nastavnica razredne nastave | OŠ „Dobriša Cesarić”, Požega

..........

Učiteljica sa 24 godine radnog iskustva u nastavi često je mentorica studentima i učiteljima pripravnicima. Od 2002. do 2006. godine bila je voditeljica Školskog stručnog vijeća te član Školskog odbora. Od školske godine 2008./2009. zamjenica je ravnateljice OŠ „Dobriša Cesarić”, a 13. ožujka 2009. godine stekla je diplomu ECDL-a. Članica je KUD-a Požeška dolina i Ženskog kuglačkog kluba Valis Aurea.

Vezani članci
Školski portal: Ponosim se svojim znanjem, upornošću i spretnošću

Ponosim se svojim znanjem, upornošću i spretnošću

… a u njoj podjednako sudjeluju učenici i učenice od…

Školski portal: Kako urediti urbani školski vrt?

Kako urediti urbani školski vrt?

…da s predstavnicima Grada Zagreba, Ministarstva znanosti i obrazovanja te…

Školski portal: Učenička zadruga Jabuka potiče povezivanje učenika s prirodom

Učenička zadruga Jabuka potiče povezivanje učenika s prirodom

…a u zadruzi djeluje pet sekcija: voćari – uzgajaju voće…

Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Spojili Miškinine stihove i fotografije koje su sami snimili

Spojili Miškinine stihove i fotografije koje su sami snimili

U Mjesecu hrvatske knjige učenici od…

Školski portal: Ozbiljne mlade šahovske nade

Ozbiljne mlade šahovske nade

Domaćine PŠ Salinovec predstavljalo je njih…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…