Prva osnovna škola Čakovec sudjelovala je kao partner u međunarodnom Erasmus+ projektu čiji je cilj bio konceptualizirati, testirati i proširiti inovativnu metodu MEMA u nastavi matematike i programiranja na razini ranog obrazovanja. Projekt je trajao tri godine, a financirala ga je Europska komisija programom Erasmus+.
Nositelj je projekta Zamojskie Towarzystwo Oświatowe iz Poljske, a uz našu su školu partneri bili Društvo kibernetičara iz Rijeke i škola Zubeyde Hanim Ortaokulu iz Istanbula.
Metoda MEMA razvijena je prije četrdesetak godina, a razvila ju je dr. sc. Marina ČIČIN-ŠAIN, prof. Metoda je u ovom projektu osuvremenjena, prvi je put sustavno primijenjena te osjetno implementirana u rano školsko obrazovanje.
Ranija su iskustva iz hrvatskih učionica dala temelje za pretpostavku da ova metoda može znatno unaprijediti razumijevanje i učenje matematike i programiranja pa tako i olakšati osnovcima daljnje učenje STEM predmeta.
TIJEKOM PROJEKTA OSTVARENI SU BROJNI REZULTATI:
♦ metoda MEMA konceptualizirana je i detaljno opisana u obliku znanstvenih radova
♦ izrađen je i objavljen priručnik za učitelje te priručnik za učenike u digitalnom obliku
♦ razvijeno je 50 scenarija podučavanja učenika od 1. do 4. razreda
♦ provedeno je višegodišnje testiranje na uzorku od više od 500 učenika
♦ provedena je detaljna analiza rezultata istraživanja kojom je potvrđena učinkovitost metode MEMA
♦ izrađen je detaljan izvještaj o učinkovitosti metode koji je potvrdio njezin potencijal
♦ provedena je kampanja diseminacije rezultata na razini Europske unije.
Provedbom se projekta pokazalo da metoda MEMA može postati važno i inovativno sredstvo rada u nastavi matematike i programiranja te značajno pridonijeti motivaciji i uspjehu učenika.
Sama metoda i rezultati projekta predstavljeni su na više regionalnih, državnih i međunarodnih konferencija u Hrvatskoj, Poljskoj i Turskoj, među kojima se posebno ističe međunarodna konferencija MIPRO kao najznačajnije mjesto diseminacije.
Osim toga, materijali i scenariji poučavanja sada su javno dostupni u digitalnom obliku na više jezika čime se omogućuje njihova primjena u različitim školama u Europi. Materijali su otvoreni za korištenje i dostupni na mrežnoj stranici projekta CybeMEMA.
Naša čakovečka I. osnovna škola sudjelovala je u ovom projektu i dala svoj doprinos razvoju inovacija u obrazovanju, što nas čini ponosnima. Suradnja s partnerima iz Poljske, Hrvatske i Turske rezultirala je vrijednim iskustvima i znanjima koja ćemo i dalje primjenjivati u nastavi.
■ Napisala: Ivana RUŽIĆ, diplomirani informatičar, učiteljica savjetnica | I. OŠ „Čakovec“■






