Školstvo u medijima
NA SVE STRANE PROTIV DOMAĆE ZADAĆE
Treba li zabraniti domaću zadaću?
objavljeno: 11. veljače 2020.

Nedavno istraživanje pokazuje da su od 1990-ih do danas tinejdžeri udvostručili količinu vremena provedenog na domaću zadaću. 

I to unatoč provjerenim istraživanjima koja propitkuju učinkovitost domaće zadaće. 

ZABRANE PREDLOŽENE, PRIMJENA NA SNAZI U SAD-i I DRUGIM ZEMLJAMA 

Pitanje treba li zabraniti domaću zadaću nije novo. Godine 2017. nadzornik u Floridi zabranio je domaću zadaću za osnovne škole u cijelom okrugu, uz važnu iznimku: čitanje kod kuće. SAD nije jedina zemlja koja propitkuje koristi domaće zadaće. Prošlog su kolovoza Filipini predložili zakon o potpunoj zabrani domaće zadaće, naglašavajući potrebu za odmorom, opuštanjem i vremenom provedenim s obitelji. Također je predložen zakon o zabrani domaće zadaće tijekom vikenda, dok učitelji koji prekrše ovaj zakon riskiraju novčane kazne ili dvije godine zatvora. Iako se zatvorska kazna čini ekstremnom, postoje razlozi zbog kojih moramo ponovno razmisliti o domaćoj zadaći. 

USREDOTOČITE SE NA MENTALNO ZDRAVLJE I OBRAZUJTE DIJETE U CJELINI 

Davanje prioriteta mentalnom zdravlju u prvom je planu pokreta zabrane domaće zadaće. Vođe pokreta kažu da učenicima žele dati vremena da razviju druge hobije, odnose i uravnoteže svoje živote. 

U siječnju 2020. dvije osnovne škole u američkoj državi Utah službeno su zabranile domaću zadaću. 

Rezultati su znakoviti, a upućivanje učenika psiholozima zbog tjeskobe smanjilo se za 50 posto. Mnoge škole traže nove načine usmjeravanja na dobrobit učenika, a domaća zadaća može biti pravi uzrok stresa. 

ISTRAŽIVANJA PODRŽAVAJU ZABRANU DOMAĆE ZADAĆE U OSNOVNIM ŠKOLAMA 

Obrazovni stručnjak John Hattie zaključuje da domaća zadaća u osnovnoj školi nema nikakav učinak na akademski napredak učenika, a u srednjim školama nešto veći. „Zbog toga moramo donijeti ispravnu odluku”, kaže Hattie. 

Hattievo istraživanje pokazuje da domaća zadaća u višim razredima mora podrazumijevati smisleni rad, a ne nešto što se daje tek da bi se potrošilo vrijeme. U stvarnosti, većina učitelja ne zna kako dodijeliti domaću zadaću koja je smislena i važna za učenike. 

I RODITELJI SE BUNE 

U listopadu 2019. godine tekst objavljen u Washington Postu podigao je prašinu u roditeljskim i obrazovnim zajednicama kad je uvedena ideja da učenik ne mora napraviti zadanu domaću zadaću da bi dobio prolaznu ocjenu. Autorica objašnjava kako njezina obitelj ne vjeruje u domaću zadaću i ne sudjeluje u njoj. Nakon objave teksta, drugi su roditelji počeli odustajati od domaće zadaće, navodeći istraživanja koja kažu da domaća zadaća u osnovnim školama ne potiče inteligenciju ili akademski uspjeh. 

NARAVNO, POSTOJE I ONI KOJI BRANE INSTITUCIJU DOMAĆE ZADAĆE, POGOTOVO U VIŠIM RAZREDIMA

„Smatram da je domaća zadaća u određenoj mjeri dobra ideja”, kaže Darla E. na grupi na Facebooku WeAreTeachers HELPLINE. 

„U idealnom slučaju, domaća zadaća prisiljava roditelje da preuzmu dio odgovornosti za obrazovanje svog djeteta. Ona također pojačava ono što učenici uče i usađuje dobre navike učenja.” 

Jennifer M. se slaže: „Želimo li osposobiti učenike za fakultet, potrebna im je vještina pisanja domaće zadaće.” 

A istraživanja doista podupiru neku vrstu domaće zadaće u višim razredima osnovne škole te u srednjoj školi tako dugo dok je jasno povezana s učenjem.

………………

NAPOMENA

  • We Are Teachers mrežna je zajednica poučavatelja čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com