Ovaj smo mjesec čitali Dnevnik Pauline P. To je knjiga koju djeca jednostavno vole. Paulina je jedna od njih – nestašna, zaigrana, iskrena… sasvim svoja. Ide u treći razred. Paulina je jedna od rijetkih knjiga koju djeca pročitaju i prije nego „dođe na red“. Nisam znala kako ju obraditi, što ja još imam reći na temu Pauline.
Ne mogu se čak mjeriti ni s Paulininim učiteljem – on ima nove traperice i svira gitaru. Inspiraciju nisam našla ni u bilješci o piscu. Spisateljica Sanja Polak, zvana Sanjuška, dobar je dio prošle godine bila naša TV učiteljica. Bila je u našim domovima, dnevnim boravcima, pisankama i glavama.
Sanjuška ih je s televizora pozivala da slušaju svoju učiteljicu, a ja sam s druge strane žice kumila da slušaju Sanjušku. Dala sam im da jednostavno počnu pisati svoj dnevnik tijekom čitanja Paulinina dnevnika, a za stvaralački dio nakon pročitane knjige upustila sam se u nešto što se zove blackout poezija.
To je zanimljiva umjetnička forma koja spaja kolažnu (reciklirajuću), likovnu (crtačku) i pjesničku komponentu u novu formu. Recikliranje se odnosi na upotrebu već postojećih materijala i gotovih formi za nastanak novog umjetničkog djela.
Od nečeg starog napravit ćemo nešto novo i vidjeti kamo nas to može odvesti. Za izradu blackout pjesme svaki je učenik dobio po jednu, nasumično kopiranu stranicu iz knjige Dnevnik Pauline P.
Zadatak je bio u dobivenom tekstu odabrati riječi koje će sačinjavati novu misaonu cjelinu, a ostatak riječi zacrniti ili nekako precrtati, prekriti.
Iskreno, mislila sam da neće ići. Koliko god izgledalo banalno, to je ozbiljna stvar, ali odlučila sam ići sustavom – ako prođe, prođe.
I prošlo je.
Kreativnost nije urođeni talent, već vještina koju treba razvijati od najranije dobi.
Ako ne krenemo, nikada nećemo znati možemo li stići. Mene su pjesme izule iz cipela, a vjerujem da bi se s tim složila i naša Sanjuška, a i onaj učitelj u novim trapericama koji svira gitaru.
KRUŠKE
Brali smo kukuruz s Majom.
Kad sam u parku
poberem i dobru ocjenu u školi.
Uživam u berbama!
(Nikola)
STUDENI
Kišovito, maglovito, vjetrovito
i ponekad
vjenčanje.
(Anja)
Volim brati šljive i peći rakiju.
(Juraj B.)
BAŠ LIJEPO
Na kraju sam priznala
ja vam znam peći kremaste kolače.
Volite peći kremšnite?
(Zara)
Kiflice
pogačica
perece
i buhtle
Moja baka pravi najbolje
kolače!
(Noa M.)
PIK-NIK
Na livadi
svaku nedjelju
cijelo jutro kuham roštilj.
(Juraj O.)
Ako se držiš, ne možeš pasti.
Samo da ne padnem
Misli, uzdasi i izdasi strujili su mi glavom
Osjećala sam sve veću sigurnost
Nije da se hvalim,
klizala sam kao velika!
(David)
FRIZURA
Promatram
u časopisima
zanimljive frizure.
Ravna kosa uopće više nije u modi.
Donijela sam važnu odluku.
Ošišat ću se!
Duga kosa već mi stvarno ide na živce.
Najbolja frizerka u gradu
neka bude moja frizerka.
(Jana)
MAMINE STVARI
Mamini ormari
Mamine haljine
Ogledala se u zrcalo
Što mi najbolje pristaje
Šeširi, šalovi, oprave, cipele
Pogledaj me, zrcalo moje!
Bit ću princeza.
Mama se smiješila.
(Matea)
Ja
bih
htjela
psa
s
crnim
mrljama
dok
se
vratimo.
(Jan D.)
Zašto
moram
pitati
tatu
živi
li se
od
povrća?
(Lara)
LISTOPAD
Deseti mjesec.
Lišće pada.
I još štošta drugo.
Pada kiša.
Miriše na kruh i pecivo.
I na kremaste kolače!
Ponekad domaće zadaće.
(Janko)
Možda
je
u školi
teško
ali
bolje
začepiti uši
i gledati
svoje
ocjene.
(Mark)
KOMPJUTOR
Tjedan dana svako si poslijepodne
igramo igrice na kompjutoru!
Svi, baš svi već imaju kompjutor.
Kompjutor zatupljuje dijete!
(Nikol)
Komad kruha namazan Kinderladom
je savršen u trenucima najvećeg srama i tuge
(Tara)
NOVO
Za cijeli život
ima mnogo toga novoga.
Najveća novost:
novi učitelj ima nove traperice.
S gitarom nam je svirao.
Nakon glazbenoga imali smo likovni.
(Lana)
KAPUT
Kaput mi je tijesan
steže u ramenima.
Zašto djeca tako brzo rastu?
(Matej)
Idemo na izlet u Medvedgrad.
Učitelj je to mogao i preskočiti.
(Nino)
KLIZANJE
Od svih sportova
kao začarane buljile smo u televizor.
To uopće nije teško!
Kad sam obula klizaljke, poludjela sam.
Sama na velikom ledu.
(Laura)
■ Piše: Marija Mapilele, učiteljica razredne nastave ■ OŠ Bogumila Tonija, Samobor ■