Iz školskog svijeta
OŠ JOSIP KOZARAC SOLJANI ■ ENGLESKI JEZIK
Uspješan eTwinningov projekt Project 4
objavljeno: 1. lipnja 2022.

 Učenici Osnovne škole Josip Kozarac Soljani tijekom prvog su polugodišta na nastavi engleskog jezika obilježili blagdane i posebne dane eTwinningovim projektom Project 4 s ciljem razvijanja četiriju jezičnih vještina: slušanje, govorenje, čitanje i pisanje.

U suradnji sa 37 škola partnera iz 20 različitih europskih zemalja (Njemačka, Portugal, Španjolska, Turska, Slovenija, Ukrajina, Poljska, Slovačka, Grčka, Italija, Hrvatska, Armenija, Gruzija, Sjeverna Makedonija, Litva, Latvija, Moldavija, Srbija i Rumunjska), uključujući i Jordan, odradili smoeTwinningov projekt Project 4.

Cilj projekta bio je obilježiti blagdane i posebne datume koristeći se engleskim jezikom pri različitim aktivnostima i suradnji s ostalim učenicima u projektu te tako razvijati spomenute četiri jezične vještine, zatim upoznati gradove i države škola partnera, kao i koristiti se različitim alatima IKT-a.

 Projekt je bio podijeljen na četiri modula, a u prvome od njih nazvanome Home is where the heart is učenici su tijekom rujna imali zadatak predstaviti svoje mjesto i školu te s pomoću Mentimetera objasniti što za njih znači riječ home. Zaključili smo da svim učenicima i učiteljima u projektu riječi obitelj, ljubav, sigurnost, sreća, udobnost i prijatelji predstavljaju samu bit doma gdje se oni osjećaju opušteno i slobodno. Kako se svake godine 27. rujna obilježava Svjetski dan turizma (World Tourism Day), učenici su imali zadatak izraditi turistički vodič u kojem su predstavili svoj grad ili svoje selo i njegove najvažnije znamenitosti. Naši su učenici Soljane predstavili izradom turističkog vodiča u Canvi, a naši vodiči, kao i vodiči ostalih škola partnera mogu se pogledati OVDJE.

Da bi što bolje predstavili sebe, učenici su trebali opisati četiri stvari koje su im važne u životu i koje ih najbolje predstavljaju, kao i izraditi tzv. Chinese portrait u kojemu na metaforički način opisuju sebe uspoređujući se s različitim stvarima, mjestima, ljudima i životinjama. Naši su učenici izradili projektne zadatke koristeći se Canvom i aplikacijama Bitmoji i Chatterpix.  Tijekom listopada i drugog modula pod nazivom Bitten by the bug projektnim aktivnostima obilježili smo Svjetski dan životinja (World Animal Day), koji se obilježava 2. listopada, i Noć vještica (Halloween), 31. listopada. Koristeći se AnswerGardenom, učenici su imali zadatak izabrati svoje najdraže kućne ljubimce i divlje životinje. Zajedničkim glasanjem svih sudionika u projektu, za najdraže kućne ljubimce izabrani su pas i mačka, a za divlje životinje lav, majmun i panda. Učenici su trebali predstaviti svoga kućnog ljubimca i opisati omiljenu divlju životinju, što su naši učenici napravili u obliku plakata u Canvi.

Povodom Noći vještica učenici su samostalno osmislili i izradili strašne životinje, kao što su crna mačka, razne vrste pauka, šišmiš i pas prerušen u duha. Da bi pokazali što su naučili u tome modulu, učenici su imali zadatak izraditi digitalne edukativne materijale o životinjama i Noći vještica koristeći se Quizletom i Wordwallom. Radovi svih škola partnera mogu se pogledati OVDJE.

Kako je u listopadu i Europski tjedan programiranja (EU Code Week) u kojemu naša škola redovito sudjeluje, ove smo godine izradili zadatak kodiranja pod nazivom Let’s Scratch animals! koji je povezan s temom ovog projekta i pozvali sve škole partnere da nam se pridruže. Učenici su u alatu Scratch vrlo vješto izradili animirane karticeu kojima su opisali odabrane životinje.

Treći modul pod nazivom Cherry pick odrađen je tijekom studenoga, a posvećen je zdravoj prehrani, odnosno Europskom danu zdrave hrane i kuhanja (European Day of Healthy Food and Cooking), koji se održava svake godine 8. studenoga. Glavni projektni zadatak tog modula bio je predstaviti svoju državu odabirom četiriju vrsta jela koja najbolje predstavljaju regiju u kojoj sudionici projekta žive, a koja se ubrajaju u zdravu hranu. Kako smo mi iz Slavonije, bilo nam je malo teže od svih slavonskih delicija, kao što su kulen, čvarci, kobasice, čobanac i slično, izabrati nešto što je vrlo zdravo, no na kraju smo se odlučili za juhu od bundeve, pileći paprikaš s povrćem i žličnjacima od griza, šarana prženoga na roštilju sa salatom od krumpira i kolač s jabukama i orasima, za koje smo i napisali recepte na engleskom jeziku. Zajednička kuharica s receptima svih škola partnera može se pogledati OVDJE.

Zadnji modul pod nazivom Season’s readings odrađen je tijekom prosinca kad smo obilježili Božić (Christmas) čitanjem poznatih romana i bajka božićne tematike od kojih smo izrađivali tzv. blackout poetry, odnosno, učenici su eliminacijom nepotrebnih riječi u već postojećem tekstu sastavljali svoje pjesme. Naši su učenici odabrali roman Charlesa Dickensa pod nazivom Božićna priča (A Christmas Carol). Njihovi kreativni radovi, kao i oni ostalih učenika u projektu, mogu se pogledati OVDJE.

Učenici su sudjelovali i u Mentimeterovu glasanju za najbolju knjigu, gdje je kao najpopularnija i najdraža knjiga među učenicima nedvojbeno pobijedila serija knjiga o Harryju Potteru autorice J. K. Rowling. Dodatne digitalne edukativne materijale božićne tematike učenici su uz učiteljičinu pomoć izradili u Geniallyju, Wordwallu i Quizletu.

Da bi zaokružili projekt, svi su ga učenici i učitelji vrednovali i pozitivno ocijenili sa željom za sudjelovanjem u novim eTwinningovim projektima iduće nastavne godine. Učenicima su najdraže aktivnosti bile one vezane uz Noć vještica (Halloween) i opisivanje životinja.

Učenicima su dodijeljene i potvrde za aktivno sudjelovanje u projektu, a sav njihov trud i rad na izradi projektnih aktivnosti mogu se pogledati u VIDEU, kao i na stranici Padlet projekta.

Piše Adrijana ROŽDIJEVAC, prof. engleskog jezika i filozofije, učiteljica mentorica |  Osnovna škola Josip Kozarac Soljani