Jučer-danas-sutra
DISCIPLINIRANJE UČENIKA
Učitelji se ne bi trebali nositi s problemima u ponašanju potpuno sami
objavljeno: 21. srpnja 2017.

Nova istraživanja pokazuju da učitelji ne bi smjeli biti ostavljeni da sami uspostavljaju disciplinu. Puno bi više efekta bilo kad bi učitelji imali podršku škole i kad bi zajednički radili na otklanjanju problema u ponašanju.

ŠTO SE DOGAĐA U UČIONICAMA?

Naše istraživanje je ispitivalo kako učitelji percipiraju ponašanje učenika u učionici.

Ponašanja su grupirana u tri različita tipa:

  • ometanja slabijeg intenziteta
  • nesudjelovanje
  • agresivno/antisocijalno ponašanje.

Istraživanja pokazuju da se prva dva tipa ponašanja učestalo pojavljuju u učionici. Učitelji smatraju da je vrlo teško nositi se s njima.

Agresivno i nasilno ponašanje ne pojavljuje se često, ali kad se javi, učitelji su često zatečeni, šokirani i ranjivi.

Škole očito trebaju biti uključene u nastavu i osigurati sigurno okruženje za učenje. Glavni fokus je, međutim, na onome što se događa u učionici. To znači da učitelji rade s učenicima u izolaciji i bore se s problemima u ponašanju sami.

Kad problem postane pretežak, učiteljima nije ostavljeno mnogo izbora osim udaljavanja učenika s nastave.

KAKO SE USPJEŠNO BORITI S PROBLEMATIČNIM PONAŠANJEM

Jedna studija istraživala je kako škole razvijaju mjere i prakticiraju prevenciju problematičnog ponašanja i tom prilikom ustanovljeno je da su ovo uspješne metode:

1) Ravnatelji škola trebali bi podržati učitelje kako bi se zajednički na vrijeme riješio problem, a ne ga rješavati kad situacija kulminira.

2) Kad su učenici nezainteresirani, potrebno je izići ususret potrebi učitelja za profesionalnim usavršavanjem i pomoći im da uspostave odgovarajući ambijent.

3) Učitelji trebaju graditi odnose s učenicima od početka godine i održavati ih. Kad učenici vide da je učitelju stalo, lakše se uključuju.

4) Djelatnici škole trebaju biti posvećeni jednako kao i učitelji i imati podršku da poprate situaciju danima nakon što je iskrsnuo problem ili incident. Učitelji također trebaju pribjegavati pristupu koji uključuje učenike više nego kažnjavanju, koje otuđuje učenike.

5) Školski čelnici trebaju usvojiti pristup otvorenog slučaja za učenike koji imaju učestale probleme u ponašanju. Oni moraju uvijek biti na dnevnom redu. Taj pristup podrazumijeva timski rad u pronalaženju zajedničkih rješenja.

6) Škola treba učiteljima osigurati vrijeme potrebno za pozivanje roditelja onda kad je to potrebno umjesto kad se nađe vremena.

………………

NAPOMENA:

  •  The Conversation – nezavisni izvor vijesti i pogleda koji je kreirala akademska i znanstvena zajednica.
  • Izvor: theconversation.com