Aktualno
NEVJEROJATNO JE ŠTO SVE MOŽETE IZRAZITI SAMO OČIMA
Moje iskustvo s nošenjem maske tijekom poučavanja
objavljeno: 10. rujna 2020.
Teacher and school kids with protective face masks at classroom during coronavirus pandemic

Učitelji i učenici suočeni su s povratkom u škole i nastavom s maskom na licu. Učitelj iz međunarodne škole u Švedskoj, Terry MacEwen, već naviknut nositi masku na nastavi,  nudi svoje uvide i savjete kojima želi pomoći drugima da prilagode svoje poučavanje u uvjetima nošenja maske.

Vlada Ujedinjenoga Kraljevstva nedavno je savjetovala da bi učenici i osoblje srednjih škola trebali nositi maske kada se kreću po školi u lokalnim zonama koje su žarište pandemije.

Za neke učitelje, to će biti uznemirujuća ideja. Stoga, kao netko tko u školi nosi masku već gotovo dva tjedna, evo mojega dosadašnjega iskustva…

KADA NOSIM MASKU?

Nosim masku svaki put kada izlazim iz učionice ili kabineta, na školskim hodnicima, kao i kad idem na ručak, kada ulazim u školu i izlazim iz škole.

Masku ne nosim samo u svom kabinetu ili ako sam za svojim stolom u učionici, a moji učenici sjede za svojim stolovima na sigurnoj udaljenosti od dva metra dok su prozori učionice otvoreni.

Ono što nisam očekivao, poštivanje je i suosjećanje učenika. Na samom početku novoga polugodišta, objasnio sam učenicima da ću nositi masku tijekom nastave, pogotovo dok hodam po učionici i provjeravam njihov rad.

Učenici su se odlično ponašali.

Oni strpljivo čekaju kada moram staviti masku, ako nešto trebaju, uvijek provjere prije negoli mi priđu te su općenito vrlo opušteni u vezi s tim što njihov učitelj nosi masku na licu.

KAKO SU SE UČENICI PRILAGODILI

Glavni izazov su učenici s poteškoćama u učenju te učenici kojima engleski nije materinski jezik jer ne mogu vidjeti moja usta kada govorim pa neki od njih ne uspiju uhvatiti značenje mojih uputa.

Također imam jednu gluhu učenicu u učionici, ali, srećom, ona na raspolaganju ima  tehnologiju i ne čita s usana.

Do sada nisam imao ozbiljnijih komunikacijskih problema s učenicima ili osobljem, bilo to u učionici ili na hodnicima.

U slučaju učenika s poteškoćama u učenju, jednostavno govorim sporije i jasnije nego inače i ponavljam se sve dok nisam siguran da su shvatili.

NOVO NORMALNO

Isprva je bilo frustrirajuće sjetiti se da moram skinuti masku i zatim ponovno staviti, po potrebi; činilo se kao da cijeli dan ništa drugo i ne radim osim – stavim masku, skinem masku.

Međutim, već nakon tjedna nastave naviknuo sam se na masku do te mjere da često zaboravim da ju nosim i jednostavno ostane na licu tijekom cijele nastave bez mojega razmišljanja o tome.

Doduše, ipak pokušajte imati na umu da nosite masku da vam se ne bi dogodilo isto što i meni – pokušao sam popiti kavu kroz masku u svom kabinetu. Barem su se moji kolege dobro nasmijali!

Iako je nošenje maske bilo i neobično i neudobno tijekom prvih nekoliko dana, prisjetio sam se razloga zbog kojih je potrebna i, još bitnije, ljudi i bolničkoga osoblja koje nema izbora nego nositi maske 12 do 18 sati dnevno.

Moja inicijalna i vrlo minimalna neudobnost je zaista nebitna u većem poretku stvari.

SVE JE U OČIMA

Još jedna prilagodba koju sam napravio a da nisam isprva ni uočio, gledanje je učenika izravno i namjerno u oči. Sada sam mnogo direktniji s učenicima i manje dvosmislen pri davanju uputa.

Također se volim pobrinuti da moj osmijeh uvijek dopre do mojih očiju jer je teško umiriti učenike, pogotovo tijekom prvoga dana polugodišta, ako oni ne mogu vidjeti izraze vašeg lica.

Nevjerojatno je što sve možete izraziti samo očima kada se potrudite!

Također, trudim se da ton mojega glasa bude što mekaniji i srdačniji, ali da moja dikcija bude jasna i snažna te praktički radim sve što je u mojoj moći da bi se učenici osjećali udobnije.

Da bih to postigao, nosim maske u vedrim bojama, maske sa zabavnim uzorcima, da bi izgledale što manje zastrašujuće.

U svakom drugom pogledu, moje poučavanje ostaje isto, učenici dobivaju iste kvalitetne lekcije, a mi smo se kao škola uspješno prilagodili novom normalnom, baš kao što bismo se prilagodili bilo kojem drugom izazovu.

■ NAPOMENA ■ autor: Terry MACEWEN, srednjoškolski učitelj engleskog jezika u međunarodnoj školi u Švedskoj ■ UJEDINJENO KRALJEVSTVO: TES – The Times Educational Supplement – najveća mrežna zajednica međuučiteljske potpore na svijetu koja dopire do više od 13 milijuna korisnika ■ izvornik: tes.com