Aktualno
UJEDINJENO KRALJEVSTVO: UČITELJI SU OGORČENI NAJAVOM ZAMRZAVANJA PLAĆA U ŠKOLSTVU
Zašto bi učitelji trebali dobiti povišicu
objavljeno: 22. veljače 2021.

U Ujedinjenom Kraljevstvu uznapredovala je rasprava o učiteljskim i ravnateljskim plaćama s obzirom na najavu vlade da će doći do zamrzavanja plaća u školstvu koje bi trebalo trajati do konca godine. Sindikalni čelnici upozoravaju da se time produbljuje kriza u obrazovanju jer se sustav ionako suočava s problemima zadržavanja kvalificiranih ljudi u školama.

Više pročitajte u nastavku u članku upravo objavljenu na obrazovnome portalu TES.

„Demoraliziranim i podcijenjenim“ učiteljima ne bi trebalo dalje otežavati tako što ih se sili da plate cijenu ovogodišnjega zamrzavanja plaća, upozorili su jučer učitelji i ravnatelji.

U zajedničkoj izjavi, organizacije koje predstavljaju većinu učitelja i školskih ravnatelja u Engleskoj izjavile su da vlada kani „poslužiti se utjecajem pandemije kako bi opravdala daljnje napade na plaće“.

Izjava koju je potpisala skupina udruga i sindikata u školstvu, iznosi zaključke koje su sastavili predstavnici u Tijelu za ocjenu školskih učitelja govoreći o tome zašto bi još ove godine trebalo povećati učiteljske plaće.

Donosimo pet ondje iznesenih ključnih točaka:

Zapošljavanje i zadržavanje učitelja u sustavu

Sindikati kažu da su proteklih godina „dosljedno“ obrazlagali zašto bi se kriza koja se odnosi na zapošljavanje i zadržavanje ljudi u sustavu morala riješiti znatnim poboljšanjima u učiteljskim i ravnateljskim plaćama.

Tvrde da će svaki napredak u zadržavanju učitelja u sustavu s obzirom na pandemiju biti „privremen i ograničen“ i neće biti dovoljan da se problem riješi „ozbiljno i dosljedno“.

Učiteljska dobrobit

Usprkos tomu što su učiteljima protekle godine bile upućene brojne lijepe riječi i zahvale za njihov rad, vlada upravo namjerava „poslužiti se pandemijom kako bi opravdala dodatne napade na plaću“, što kod učitelja izaziva iznimno ogorčenje – kažu sindikati. Potez zanemaruje „ogroman doprinos koji su učitelji i ravnatelji kao ključne službe dali u nacionalnom odgovoru na krizu“, tvrde, što dovodi do toga da se zaposleni u obrazovanju osjećaju „demoralizirano i podcijenjeno“. Konačno, vladina odluka o učiteljskim plaćama „nije vjerodostojna“ i pokazuje da je „izvan doticaja“ sa strukom, stoji u izjavi.

Nadoknada

„Demoralizirani i podcijenjeni učitelji“ „teško“ će moći osigurati „potrebnu pomoć djeci i mladima, osobito onima koji su doživjeli posebnu štetu zbog poremećaja izazvana pandemijom“, tvrde sindikati.

Nepravedna struktura plaća

Sindikati pozivaju da se ukloni princip povećavanja plaća temeljen na plaćanju po učinku te da se uspostavi obvezna struktura plaća. Kažu da ih je većina članova izvijestila da plaćanje po učinku „šteti timskom radu koji je ključan za poučavanje te potkapa ocjenjivanje koje je povezano s plaćanjem postignuća“. Dodaju da su „učitelji i ravnatelji škola osvjedočeni da nema dokaza da se taj princip pozitivno odražava na učenička postignuća, a raste broj dokaza da se negativno odražava na zadržavanje ljudi u sustavu i na radno opterećenje“.

Gubitci na plaći

Sindikati upozoravaju da povećanje plaće u rujnu 2020. osigurava samo „malu obnovu“ u plaćama s obzirom na „temeljne gubitke tijekom inflacije koju učitelji i školski čelnici trpe od 2010. godine“. U izjavi se dodaje da je „odluka iz rujna 2020. da se godišnje povećanje još jednom diferencira u korist učitelja s manjim brojem godina u sustavu izazvala uznemirenost i ljutnju među iskusnijim učiteljima i voditeljima, i to u vremenu kada je profesija ionako suočena s problemima zadržavanja ljudi u sustavu“, i stoga to treba riješiti u 2021. godini.

■ NAPOMENA ■ piše: Mary-Louise Clews, zamjenica urednika pri portalu TES  ■ Ujedinjeno Kraljevstvo: TES – The Times Educational Supplement – mrežna zajednica međuučiteljske potpore koja dopire do više od 13 milijuna korisnika ■ izvornik: www.tes.com