Zanimljivosti
HENRY, OSMAŠ S DISLEKSIJOM
Jedan dan u životu tinejdžera s disleksijom
objavljeno: 9. listopada 2019.

…i emocionalni život djeteta, pogledajte jedan tipičan Henryjev dan.

6:15

Henry isključuje alarm, ali ne želi ustati iz kreveta. Nakon što je godinama gledao i slušao komentare o tome koliko je sporo i mukotrpno njegovo čitanje, sad se već užasava pomisli na polazak u školu.

Prije nekoliko je dana ostao kod kuće zbog bolova u trbuhu i sad bi opet želio ostati kod kuće i opustiti se.

9:30

Henry se nije spremio za sat povijesti. Pokušao je učiti, ali čitanje mu oduzima toliko vremena da je uspio prijeći tek nekoliko odlomaka. S obzirom na to da mu treba dugo vremena da pročita rečenicu, imao je problema s razumijevanjem povezanosti između rečenica koje je pročitao.

Slušao je učitelja vrlo pažljivo i borio se kako bi zapisao nekoliko neurednih bilježaka. Pisanje ispita u četvrtak neće biti lako.

10:45

Henryju dobro ide matematika, osim zadataka riječima. Treba mu vječnost da pročita zadatak, što mu otežava da izvuče potrebne detalje kako bi na kraju odlučio što činiti s njima.

Često čini jednostavnu pogrešku, zamjenjuje dva broja u pojedinim koracima postupka, stoga na kraju dolazi do pogrešnog rezultata, iako razumije koncept.

12:15

Henryju je teško opustiti se za vrijeme odmora. Obično žuri dovršiti domaću zadaću ili trči po hodnicima pokušavajući uhvatiti učitelja kako bi zatražio pomoć. Danas pregledava kartice s rječnikom za ispit iz francuskog jezika.

On vježba i vježba, a ipak mu se povremeno čini kao da te riječi vidi prvi put.

Isto mu se događa i kad uči za druge predmete. Zašto mu te riječi nikako ne žele ostati u glavi?

13:45

Sat francuskog jezika najgora je stvar na svijetu! On ima poteškoća s pravopisnim pravilima na engleskom, pa kako bi trebao svladati pravopis stranog jezika koji ima drukčije zvukove?

Uz to, učiteljica zahtijeva od svakog učenika da čita naglas. Kad osjeti da je na njega došao red, on smisli način kako izbjeći sat francuskog jezika. Na teži je način naučio da je bolje skrivati se u toaletu nego uputiti ružne riječi učiteljici i završiti u uredu ravnatelja.

14:10

Zbor je jedina stvar u školi u kojoj Henry uživa. Čitanje nota je teško, ali on uči slušajući. I predivan je osjećaj kad mu ljudi govore kako ima lijep glas.

Ali bude li opet morao pohađati dopunsku nastavu brine se hoće li mu ostati vremena za izborne aktivnosti. Da nema zbora, škola bi bila potpuna gnjavaža.

16:40

Dopisivanje putem mobilnog telefona je stresno. Potrebno mu je više vremena kako bi odgonetnuo riječi koje njegovi prijatelji imaju običaj pisati kraticama.

Njegove poteškoće s pisanjem i razumijevanjem sprječavaju ga da sudjeluje u razgovorima.

20:00

Henryjeva baka gnjavi ga da dovrši esej. Pravopis mu je toliko loš da katkad čak ni alat za automatsko ispravljanje pogrešaka u Wordu ne razumije što je želio kazati. Također ima poteškoća s uočavanjem pogrešaka te mu je potrebna bakina pomoć kako bi bio siguran da njegov uradak ima smisla.

Ona se trudi pomoći, ali on primjećuje da ona ne zna koliko se on zapravo trudi. Katkad misli da je lijen, a istina je da njemu jednostavno treba više vremena za rješavanje domaće zadaće nego drugoj djeci. 

00:00

Henryjev je omiljeni način bijega od disleksije igranje videoigara. Kasno je i on je umoran, ali mora se ispuhati.

Sutra je još jedan dugačak dan.

IZAZOVI POVEZANI S DISLEKSIJOM:

  • izbjegavanje škole, izgradnja samopouzdanja

  • razumijevanje pročitanoga, rukopis

  • pamćenje informacija dovoljno dugo da ih može upotrijebiti

  • prepoznavanje nepravilnih riječi, proširivanje rječnika

  • učenje stranog jezika, izbjegavanje zadataka

  • tjeskoba, čitanje nota

  • dešifriranje, pravopis, interakcija s vršnjacima

  • uočavanje pogrešaka, pismeni uradci

  • stres u školi.  

……………………………..

[ IZ STRANIH IZVORA | understood.org ]

……………………………..

ŠKOLSKA KNJIGA je već integrirala font „Dyslexie“ u digitalne inačice priručnika za nastavnike. Novi font se nalazi na „školskoj ploči“ pod izbornikom POMAGALA. Osim toga fonta integrirali smo i funkcionalnost snimanja sadržaja na „školskoj ploči“.

  • Da biste nabavili font koji olakšava čitanje osobama s disleksijom, kliknite OVDJE!