OSNOVNA ŠKOLA ANTE STARČEVIĆA, VILJEVO

Projekt „Naši prijatelji Metkovci”

srijeda, 4. prosinca 2019.

S velikim upitnikom iznad glave, pomalo u strahu hoću li se snaći u svemu novome što nam donosi reforma, prionula sam na virtualnu edukaciju Loomen. Tijekom rada u Loomenu, porukama su se počele javljati kolegice s fakulteta…

PRVI RAZRED U VILJEVU čini devet učenika

PRVI RAZRED U VILJEVU čini devet učenika

PRVI RAZRED U VILJEVU čini devet učenika

PRVI RAZRED U VILJEVU čini devet učenika

PRVI RAZRED U VILJEVU čini devet učenika

PRVI RAZRED U VILJEVU čini devet učenika

PRVI RAZRED U METKOVIĆU čini pak dvadeset i dva učenika

PRVI RAZRED U METKOVIĆU čini pak dvadeset i dva učenika

PRVI RAZRED U METKOVIĆU čini pak dvadeset i dva učenika

PRVI RAZRED U METKOVIĆU čini pak dvadeset i dva učenika

PRVI RAZRED U METKOVIĆU čini pak dvadeset i dva učenika

PRVI RAZRED U METKOVIĆU čini pak dvadeset i dva učenika

PRVI RAZRED U VILJEVU čini devet učenika PRVI RAZRED U VILJEVU čini devet učenika PRVI RAZRED U VILJEVU čini devet učenika PRVI RAZRED U METKOVIĆU čini pak dvadeset i dva učenika PRVI RAZRED U METKOVIĆU čini pak dvadeset i dva učenika PRVI RAZRED U METKOVIĆU čini pak dvadeset i dva učenika

… koje su bile u mojoj virtualnoj učionici. Među njima bila je i poruka prijateljice Aleksandre LUKIĆ SKELIĆ s kojom sam tijekom godina izgubila kontakt. Uslijedio je telefonski poziv…

Kako je kod nas učitelja neminovna tema škola i djeca, tako se i nama nametnula u razgovoru. Shvatile smo da smo obje „u prvom razredu”. U to je vrijeme bila aktualna tema Škole u prirodi koju sam realizirala, a Aleksandra ju je upravo pripremala.

Razmijenile smo iskustva i rodila se ideja o zajedničkom projektu. Kako smo obje u rujnu počele s prvim razredom u Školi za život, to nam je bila odlična prilika da povežemo i naše učenike.

Radim u Viljevu, malom mjestu u Slavoniji, na obali rijeke Drave uz samu granicu s Mađarskom. Većini stanovnika naše domovine to je potpuno nepoznato mjesto.

Aleksandra živi i radi u Metkoviću, gradu u Dalmaciji u dolini Neretve, poznatom po mnogočemu. Na spomen Metkovića netko će pomisliti na političare, netko na sportaše, netko na mandarine, a netko na maraton lađa i tko zna što drugo.

Puno različitosti, od samoga geografskog smještaja, do načina života i običaja, no i jedna vrlo važna sličnost.

Naši mališani, veseli, nasmijani, željni znanja, druženja i igre.

Kako se nova školska godina bližila valjalo je sjesti i sve ideje staviti na papir.

Odlučile smo da projekt počne u studenome. Potrebno je ipak neko vrijeme da učenici prvog razreda upoznaju svoju učiteljicu i školu, usvoje neke navike i postanu pravi učenici.

PRVI RAZRED U VILJEVU čini devet učenika, šest vrlo mirnih, tihih dječaka i tri živahne djevojčice.

PRVI RAZRED U METKOVIĆU čini pak dvadeset i dva učenika, deset djevojčica i dvanaest dječaka. I nije jedini prvi razred u matičnoj školi.

Obje škole imaju imena velikana hrvatske povijesti. Škola u Viljevu nosi ime Ante Starčevića, a škola u Metkoviću Stjepana Radića. I to nam je bila odlična poveznica za odluku da naš projekt preraste u četverogodišnji projekt čiju ćemo strukturu svake godine obogaćivati i usklađivati s razvojem učenika i kurikulumskim ishodima.

Sljedeći je korak bila izradba tablica za školski kurikulum te jasno određivanje ciljeva projekta, aktivnosti tijekom godine i načina praćenja i vrednovanja.

CILJ PROJEKTA:

  • upoznati i povezati učenike dvaju paralelnih razreda iz Viljeva i Metkovića
  • komunikacijom i suradnjom poticati osobni i socijalni razvoj učenika. 

UČENICI ĆE:

  • upoznati i istražiti neretvanske/slavonske običaje i način života
  • istražiti i usporediti tradicijske igre oba zavičaja
  • istražiti sličnosti i razlike tijekom godišnjih doba (vremenske prilike, rad ljudi...)
  • razmijeniti iskustva
  • odgovorno, moralno i sigurno rabiti informacijsku i komunikacijsku tehnologiju
  • učinkovito komunicirati i surađivati u digitalnome okružju
  • informirano i kritički vrednovati i odabrati tehnologiju primjerenu svrsi te se njome služiti
  • upravljati informacijama u digitalnome okružju
  • stvarati i uređivati nove sadržaje te se kreativno izražavati s pomoću digitalnih medija.

NOSITELJI PROJEKTA:

  • učiteljica Marijana LAZAR i 1. a OŠ Ante Starčevića, Viljevo
  • učiteljica Aleksandra LUKIĆ SKELIĆ i 1. d OŠ Stjepana Radića, Metković.

NAČIN REALIZACIJE:

  • komunikacija i suradnja putem videopoziva, e-mailom i poštom.

VREDNOVANJE:

  • rezultate provedenog istraživanja usporedit ćemo i statistički obraditi. Na kraju nastavne godine ispitat ćemo zadovoljstvo učenika i roditelja provedenim aktivnostima projekta te prikupiti prijedloge za daljnju suradnju.

Prva aktivnost koja nam uskoro slijedi jest upoznavanje putem videopoziva. Nakon toga,  istražit ćemo igre naših starih te ih u određenom razdoblju provoditi i vrednovati. Sve ćemo aktivnosti dokumentirati videozapisima i fotografijama.

U planu je i izradba mrežne stranice za naše učenike i njihove roditelje. Tijekom drugog polugodišta učenici će već svladati i čitanje i pisanje te će međusobna komunikacija biti olakšana.

U realizaciju projekta svakako ćemo uključiti i lokalnu zajednicu. U višim se razredima planiramo i posjetiti. Viljevčani će ići u berbu mandarina, a Metkovci u ravnu Slavoniju upoznati obližnji dvorac Prandau – Mailath. Škola u Viljevu ima školski vrt u kojem u sklopu školske zadruge Čuvarkuća uzgajamo sve potrebno za prehranu u školskoj kuhinji. Svaki je par ruku u vrijeme proljetnih radova dobrodošao.

Ideje za zajedničke aktivnosti roje se u svakom telefonskom razgovoru. Puno je tu posla, od pisanja, planiranja do slaganja materijala i dokumentiranja. No sav se taj posao isplati kad na dječjem licu izmami osmijeh.

U konačnici, učenici obaju razreda upoznat će kraj i ljude koje možda inače nikad ne bi sreli i posjetili. U vremenu sve veće otuđenosti družit će se te upotpuniti komunikaciju s novim prijateljima koristeći se i novim tehnologijama i već pomalo zaboravljenim pisanjem pisama/razglednica/čestitki.

Učenici će upoznati malo drukčiji način života, istražiti tradiciju svoga kraja, različitosti koje obogaćuju našu domovinu i kroz sve to razvijati ljubav i poštovanje prema svom zavičaju.

Druženjem i interakcijom razvit će vještinu komuniciranja i suradnje te kritičkog promišljanja o svemu što nas okružuje.

………………..

Marijana LAZAR, učiteljica mentorica, Osnovna škola Ante Starčevića, Viljevo

………..

Marijana Lazar rođena je u Osijeku. Osnovnu školu završila je u Donjem Miholjcu, a srednju školu, odgojno-obrazovni smjer u Osijeku. Diplomirala je na Pedagoškom fakultetu u Osijeku, Učiteljski studij. U Osnovnoj školi Ante Starčevića iz Viljeva zaposlena je 21 godinu. Voditeljica je Scenske skupine.

Vezani članci
Školski portal: Christmas and New Year`s Cards Around The World

Christmas and New Year`s Cards Around The World

… pod nazivom Christmas and New Year`s Cards Around The…

Školski portal: European Day of Languages

European Day of Languages

Projekt se provodi pod mentorstvom Tine PARAĆ, profesorice engleskog i…

Školski portal: Mlađa djeca radije uče od samopouzdanih ljudi

Mlađa djeca radije uče od samopouzdanih ljudi

... razinu samopouzdanja te osobe s njezinim znanjem i točnošću…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…