Zanimljivosti
OSNOVNA ŠKOLA ANTE STARČEVIĆA, VILJEVO
Projekt „Naši prijatelji Metkovci”
objavljeno: 4. prosinca 2019.

… koje su bile u mojoj virtualnoj učionici. Među njima bila je i poruka prijateljice Aleksandre LUKIĆ SKELIĆ s kojom sam tijekom godina izgubila kontakt. Uslijedio je telefonski poziv…

Kako je kod nas učitelja neminovna tema škola i djeca, tako se i nama nametnula u razgovoru. Shvatile smo da smo obje „u prvom razredu”. U to je vrijeme bila aktualna tema Škole u prirodi koju sam realizirala, a Aleksandra ju je upravo pripremala.

Razmijenile smo iskustva i rodila se ideja o zajedničkom projektu. Kako smo obje u rujnu počele s prvim razredom u Školi za život, to nam je bila odlična prilika da povežemo i naše učenike.

Radim u Viljevu, malom mjestu u Slavoniji, na obali rijeke Drave uz samu granicu s Mađarskom. Većini stanovnika naše domovine to je potpuno nepoznato mjesto.

Aleksandra živi i radi u Metkoviću, gradu u Dalmaciji u dolini Neretve, poznatom po mnogočemu. Na spomen Metkovića netko će pomisliti na političare, netko na sportaše, netko na mandarine, a netko na maraton lađa i tko zna što drugo.

Puno različitosti, od samoga geografskog smještaja, do načina života i običaja, no i jedna vrlo važna sličnost.

Naši mališani, veseli, nasmijani, željni znanja, druženja i igre.

Kako se nova školska godina bližila valjalo je sjesti i sve ideje staviti na papir.

Odlučile smo da projekt počne u studenome. Potrebno je ipak neko vrijeme da učenici prvog razreda upoznaju svoju učiteljicu i školu, usvoje neke navike i postanu pravi učenici.

PRVI RAZRED U VILJEVU čini devet učenika, šest vrlo mirnih, tihih dječaka i tri živahne djevojčice.

PRVI RAZRED U METKOVIĆU čini pak dvadeset i dva učenika, deset djevojčica i dvanaest dječaka. I nije jedini prvi razred u matičnoj školi.

Obje škole imaju imena velikana hrvatske povijesti. Škola u Viljevu nosi ime Ante Starčevića, a škola u Metkoviću Stjepana Radića. I to nam je bila odlična poveznica za odluku da naš projekt preraste u četverogodišnji projekt čiju ćemo strukturu svake godine obogaćivati i usklađivati s razvojem učenika i kurikulumskim ishodima.

Sljedeći je korak bila izradba tablica za školski kurikulum te jasno određivanje ciljeva projekta, aktivnosti tijekom godine i načina praćenja i vrednovanja.

CILJ PROJEKTA:

  • upoznati i povezati učenike dvaju paralelnih razreda iz Viljeva i Metkovića
  • komunikacijom i suradnjom poticati osobni i socijalni razvoj učenika. 

UČENICI ĆE:

  • upoznati i istražiti neretvanske/slavonske običaje i način života
  • istražiti i usporediti tradicijske igre oba zavičaja
  • istražiti sličnosti i razlike tijekom godišnjih doba (vremenske prilike, rad ljudi…)
  • razmijeniti iskustva
  • odgovorno, moralno i sigurno rabiti informacijsku i komunikacijsku tehnologiju
  • učinkovito komunicirati i surađivati u digitalnome okružju
  • informirano i kritički vrednovati i odabrati tehnologiju primjerenu svrsi te se njome služiti
  • upravljati informacijama u digitalnome okružju
  • stvarati i uređivati nove sadržaje te se kreativno izražavati s pomoću digitalnih medija.

NOSITELJI PROJEKTA:

  • učiteljica Marijana LAZAR i 1. a OŠ Ante Starčevića, Viljevo
  • učiteljica Aleksandra LUKIĆ SKELIĆ i 1. d OŠ Stjepana Radića, Metković.

NAČIN REALIZACIJE:

  • komunikacija i suradnja putem videopoziva, e-mailom i poštom.

VREDNOVANJE:

  • rezultate provedenog istraživanja usporedit ćemo i statistički obraditi. Na kraju nastavne godine ispitat ćemo zadovoljstvo učenika i roditelja provedenim aktivnostima projekta te prikupiti prijedloge za daljnju suradnju.

Prva aktivnost koja nam uskoro slijedi jest upoznavanje putem videopoziva. Nakon toga,  istražit ćemo igre naših starih te ih u određenom razdoblju provoditi i vrednovati. Sve ćemo aktivnosti dokumentirati videozapisima i fotografijama.

U planu je i izradba mrežne stranice za naše učenike i njihove roditelje. Tijekom drugog polugodišta učenici će već svladati i čitanje i pisanje te će međusobna komunikacija biti olakšana.

U realizaciju projekta svakako ćemo uključiti i lokalnu zajednicu. U višim se razredima planiramo i posjetiti. Viljevčani će ići u berbu mandarina, a Metkovci u ravnu Slavoniju upoznati obližnji dvorac Prandau – Mailath. Škola u Viljevu ima školski vrt u kojem u sklopu školske zadruge Čuvarkuća uzgajamo sve potrebno za prehranu u školskoj kuhinji. Svaki je par ruku u vrijeme proljetnih radova dobrodošao.

Ideje za zajedničke aktivnosti roje se u svakom telefonskom razgovoru. Puno je tu posla, od pisanja, planiranja do slaganja materijala i dokumentiranja. No sav se taj posao isplati kad na dječjem licu izmami osmijeh.

U konačnici, učenici obaju razreda upoznat će kraj i ljude koje možda inače nikad ne bi sreli i posjetili. U vremenu sve veće otuđenosti družit će se te upotpuniti komunikaciju s novim prijateljima koristeći se i novim tehnologijama i već pomalo zaboravljenim pisanjem pisama/razglednica/čestitki.

Učenici će upoznati malo drukčiji način života, istražiti tradiciju svoga kraja, različitosti koje obogaćuju našu domovinu i kroz sve to razvijati ljubav i poštovanje prema svom zavičaju.

Druženjem i interakcijom razvit će vještinu komuniciranja i suradnje te kritičkog promišljanja o svemu što nas okružuje.

………………..

Marijana LAZAR, učiteljica mentorica, Osnovna škola Ante Starčevića, Viljevo

………..

Marijana Lazar rođena je u Osijeku. Osnovnu školu završila je u Donjem Miholjcu, a srednju školu, odgojno-obrazovni smjer u Osijeku. Diplomirala je na Pedagoškom fakultetu u Osijeku, Učiteljski studij. U Osnovnoj školi Ante Starčevića iz Viljeva zaposlena je 21 godinu. Voditeljica je Scenske skupine.