OŠ IVANA GUNDULIĆA, ZAGREB

Kako djeci približiti pojam gospodarstva

srijeda, 5. veljače 2020.

Prije desetak godina odlučila sam svoje učenike svake godine voditi na izvanučioničnu nastavu u neku tvornicu. U trećem razredu osnovne škole odjednom se pojavljuje mnoštvo pojmova koji učenicima nisu poznati.

Pogotovo je to očito u nastavi Prirode i društva pa pojmovi kao što su industrija, prosvjeta, zavičaj, gospodarstvo, ratarstvo lebde nad malim glavama poput nekih mističnih riječi.

Ako se preko tih pojmova samo prijeđe, ako ih se samo izgovori i pročita, oni i dalje ostaju vrlo nejasni. U tom trećem razredu gotovo se svaki sat pojavljuje po nekoliko takvih pojmova koji se stavljaju u određeni kontekst u kojem se podrazumijeva razumijevanje tih pojmova.

Poznato je da je iz generacije u generaciju dječji rječnik sve oskudniji pa te pojmove treba što zornije objasniti, prikazati.

Zbog toga, kad god sam u prilici, učenike poučavam izvan učionice, putem timskog rada i projektne nastave te uz istraživačku nastavu.

…………

  • TREĆI RAZRED
  • NASTAVNA CJELINA: Gospodarstvo zavičaja
  • NASTAVNE JEDINICE: Gospodarske djelatnosti zavičaja,
  • Gospodarstvo i zaštita okoliša
  • Odgojno-obrazovni ishod
  • PID OŠ C.3.3.

…………

Sad smo treći razred i dosad smo bili u tvornicama Cedevita i Kraš. Učenicima se najprije kratko predstavi tvornica i njezini proizvodi. Zatim ih se stavlja u ulogu tehnologa koji degustiraju i ocjenjuju kvalitetu određenih proizvoda koristeći se svim osjetilima.

Razgovara se i o zaštiti okoliša i o brizi o održivom razvoju. Učenici zatim obilaze proizvodne pogone. U prilici su vidjeti kako izgleda prava tvornica, ljude koji rade u tvornici, ali i robote koji na mnogim mjestima u tvornici zamjenjuju ljude.

Poslije razgovaramo o tome jesu li bolji radnici ljudi ili roboti i koje su prednosti, a koji nedostatci jednih i drugih.

Na satu likovne kulture smišljamo i crtamo svoje robote, a kasnije i pišemo što bi taj robot mogao raditi. Sljedeće godine planiramo posjetiti tvornicu Dukat.

Učenici se na taj način upoznaju s poduzetništvom koje je kao međupredmetna tema uvršteno su u sve cikluse i sve nastavne predmete i izvannastavne aktivnosti od najranije dobi.

Važno je povezati školu, gospodarstvo, tržište rada i lokalne zajednice s posebnim naglaskom na iskustveno učenje te razlikovati i istraživati pojedina zanimanja.

………..
Sanela ŠKEVIN, učiteljica razredne nastave u OŠ Ivana Gundulića, Zagreb
………..
Dugogodišnja učiteljica škole u srcu Zagreba. Za sebe mogu reći da volim istraživati, poučavati izvan učionice i stalno nešto novo raditi. Vodim skupinu malih istraživača koji svaki tjedan izvode neke pokuse, pripremam učenike za LIDRANO, pišem igrokaze. Obožavam projekte Erasmus+ i eTwinning.

Vezani članci
Školski portal: Moderna bajka

Moderna bajka

MODERNA BAJKA  ……….  o O o  ………. IGROKAZ NAPISALA: Sanela…

Školski portal: Potrči, uskoči!

Potrči, uskoči!

Ispod stolova nožice cupkaju, olovke se vrte, ispadaju iz ručica...…

Školski portal: Mlađa djeca radije uče od samopouzdanih ljudi

Mlađa djeca radije uče od samopouzdanih ljudi

... razinu samopouzdanja te osobe s njezinim znanjem i točnošću…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…