Jučer-danas-sutra
II. OSNOVNA ŠKOLA ČAKOVEC
Akcija – reakcija – CAR učenje
objavljeno: 7. ožujka 2017.

Edukaciju je provodio stručni tim Marija Šinković Bečić, Ana Boban Lipić te Andrea Malenica. Njihov je pristup otvoren, srdačan, ispunjen humorom tako da su učitelji s voljom pratili radionice i predavanja nakon napornog dana provedenog u učionici.

  • Što je CAR učenje?

Cilj – akcija – reakcija. Suvremeni pristup učenju novim didaktičkim metodama.

Edukaciju obavljaju stručnjaci iz učilišta za obrazovanje odraslih, Kvantum znanja. Svoj rad temelje na novim pristupima poučavanju koji kompiliraju metode reformskih pedagogija, neuroedukacije i praktičnih spoznaja koje su stekle iz osobnih iskustava rada s djecom i mladima.

S otprilike 25 tehnika i 70 metoda nude alate učenja i pamćenja koji upotpunjuju učiteljev rad i jednostavno otkrivaju učenike koji imaju disgrafiju, disleksiju, diskalkuliju, ADD, ADHD, poteškoće u učenju, te učenicima olakšavaju svladavanje nastavnih sadržaja prateći njihove razvojne faze i sposobnosti. Učitelji se educiraju kako bi mogli samostalno, relativno brzo i jednostavno dijagnosticirati takve učenike i potražiti pomoć u vidu daljnje stručne obrade.

Učenici često nisu otvoreni za učenje u dovoljnoj mjeri ili se teže koncentriraju ili su pak nadareni.

Svi oni trebaju motivaciju.

Rad se prema CAR učenju temelji na fizičkoj, umnoj i emocionalnoj pripremi. Takvim načinom usmjerava se misaona pozornost i postiže se psihomotorička stimulacija.

Različitim suvremenim postupcima u učenju, poštujući razvojne faze djeteta i razumijevanje sazrijevanja mozga, učenika se potiče na samostalno učenje.

Osim što su učitelji dobili uvid u način funkcioniranja moždanih aktivnosti djece, dobili su i pregršt uputa i ideja za rad: kako napraviti dobre mentalne mape i mnemotehničke postupke, kako od jeftinog potrošnog materijala izraditi dobar didaktički materijal, kako kinestetskim vježbama i različitim igrama pridonijeti učenju i ponavljanju nastavnih sadržaja, kako odrediti tip učenika, ideje za skupni rad, kao i jasne upute za otkrivanje poremećaja u učenju.

Osobno, edukacija mi je pomogla u prepoznavanju i svladavanju poteškoća s kojima se mi, učitelji, susrećemo u radu s učenicima raznovrsnih profila.

………..

Ida VESELOVAC, dipl. učiteljica razredne nastave i hrvatskoga jezika | II. OŠ Čakovec