Zanimljivosti
VARAŽDINSKA ŽUPANIJA
Prvi stručni skup o poteškoćama učenja okupio vrhunske stručnjake
objavljeno: 7. ožujka 2018.

…među kojima su najčešće poteškoće u čitanju, pisanju i računanju.

Stručni skup pod nazivom „Kako pomoći učenicima sa specifičnim teškoćama učenja? Izazovi dijagnostike, terapije i školske potpore” organizirala je Varaždinska županija s Centrom za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Poliklinikom za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, a pod pokroviteljstvom Agencije za odgoj i obrazovanje.

To što radite vrlo je važno za djecu, njihove roditelje i društvo u cjelini, što cijenimo, prepoznajemo i potpuno podržavamo. Želim vam dobar rad i puno novih spoznaja – istaknuo je varaždinski župan Radimir ČAČIĆ, koji je otvorio stručni skup.

Njegov zamjenik Tomislav PALJAK napomenuo je da obrazovni sustav često nije jasno određen prema učenicima koji imaju poteškoća s čitanjem, pisanjem ili računanjem.

Želimo skrenuti pažnju na djecu koja imaju specifične poteškoće u učenju, jer se s njima ne radi sustavno. Iako se često radi o natprosječno inteligentnoj djeci, događa se da se njihove poteškoće ne prepoznaju na vrijeme, pa se na vrijeme ni ne reagira. Kad iz osnovnih škola dođu u srednje, problem ne nestaje, pa se otvara pitanje kako napraviti materijale, kako im olakšati učenje, kako posložiti testove znanja – rekao je zamjenik župana Tomislav Paljak, inicijator skupa, koji je naveo da ga je na to motivirala majka dvoje djece koja imaju disleksiju, a i dugogodišnje iskustvo rada u odgoju i obrazovanju.

Zahvalio je Centru za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta i Poliklinici SUVAG što su bili suorganizatori stručnog skupa, a Agenciji za odgoj i obrazovanje na pokroviteljstvu. 

Puna dvorana govori kolika je važnost dijagnostike i terapije specifičnih poteškoća u učenju. Naša je zajednička želja pomoći djeci na pravi način, da mogu ostvariti sve svoje potencijale. Čitanje je značajan komunikacijski kanal, a mnogo djece ne ovlada čitanjem u skladu s očekivanjima obrazovanog sustava. Budući da čitanje u trećem i četvrtom razredu postaje alat za učenje, dijete može imati puno poteškoća ako nije uspjelo ovladati čitanjem u relativno kratkom vremenu. Za mnogu našu djecu, čak i natprosječno inteligentnu, to predstavlja značajan problem ako nemaju podršku – rekla je mr. sc. Silvana BILONIĆ MILOŠEVIĆ, voditeljica Službe za medicinsku rehabilitaciju djece školske dobi zagrebačkog SUVAG-a. [ IZ DRUGIH IZVORA | varazdinska-zupanija.hr  ]