Digitalni sadržaj
SASTAVNICE RAČUNALNIH I DRUGIH IGARA KAO NASTAVNA METODA
Igrovne metode u nastavi – djeluju li zaista?
objavljeno: 1. veljače 2021.

Metode utemeljene na igrama često se spominju u suvremenoj nastavi iako su bile primjenjivane i znatno ranije. Zastupljene su u različitim područjima i u različitu intenzitetu. Zašto pridonose dobrobiti, pročitajte u tekstu koji slijedi.

Igrovne metode temelje se na uporabi tradicijskih igrovnih tehnika u obrazovne svrhe. To mogu biti fizički ili mentalno pokretane igre, a uporaba tehnologije pri oblikovanju tih igara samo je jedna od opcija. Igre u obrazovanju dobre su za pokret, odlučnost i razine koncentracije. Što je igra aktivnija i zabavnija, to bi i lekciju trebalo lakše zapamtiti. To je stoga što se mozak snažnije razvija i bolje funkcionira kada ljudi vode aktivniji način života, a koji je bolji način nego uključiti aktivne tehnike u nastavne pripreme?

Dobrobit nastavnih metoda utemeljenih na igrama

Igrovne metode mogu pomoći učiteljima da uspostave ciljeve koji će im pomoći motivirati djecu u okružju u kojemu uče. Učenje utemeljeno na igri pomaže razvijati timski rad kao i jačati timske osjećaje, graditi vještine vezane uz informacijske tehnologije (ako su igre vezane uz računala) te poticati socijalni, mentalni i psihički razvoj zahvaljujući povećanom stupnju aktivnosti u učionici.

Načini da uključite igrovne metode u svoje nastavne planove

Možete uvesti metode utemeljene na igri u svoje nastavne planove a da pritom ne poremetite postojeće obrazovne strategije. Možete uspostaviti sustav bodovanja na način da funkcioniranje razrednoga odjela pretvorite u unutrašnju igru. Bodove možete postaviti individualno, za pojedince, ali i za odjel. Svaki učenik težit će ispuniti svoj dnevni ili tjedni domet, ali možete uspostaviti i razredni cilj te sabrati pojedinačna ostvarenja u ukupan zbroj na kraju mjeseca. Time biste provjerili je li učeničko ponašanje postiglo dovoljno dobar rezultat i dovelo ih do proslave koju možete nazvati Zlatni trenutci. Zlatni trenutci mogu podrazumijevati posebno vrijeme za igru na otvorenom, gledanje filma ili donošenje grickalica u učionicu što bi bila nagrada za naporan rad učenica i učenika. Takav pristup može pomoći djeci da uspostave vlastite ciljeve te da rade kao grupa čiji će se članovi međusobno poticati kako bi ostvarili što bolje ponašanje u učionici.

Stvaranje mješovitih nastavnih strategija koje povezuju kreativne umjetničke predmete i njihove tehnike s nastavom predmeta koji se polažu na državnoj maturi (u UK se završno polažu: engleski jezik; matematika; znanost – fizika, kemija, biologija i kompjutorske znanosti; strani jezici – suvremeni i drevni; povijest i zemljopis) mogu aktivnijima učiniti predmete kao što su matematika i čitalačka pismenost. Nastojte dodati sastavnice igara, natjecanja, internetskih igrica i drugih aplikacija u svoje nastavne pripreme kako biste nastavu učinili mentalno poticajnijom. O dobrobitima kreativnih umjetničkih predmeta možete pročitati u našem prethodnom članku, ovdje. (Tekst je na engleskom jeziku.)

Možete također pristupiti tisućama internetskih igara preporučljivih za učenike kako bi djeca sudjelovala u njima; sudjelujući, ona neće ni uočiti da rješavaju svoju domaću zadaću!

Mnoge škole u Ujedinjenom Kraljevstvu okreću se nastavnim sredstvima i pomagalima utemeljenima na tehnologiji kao što su bijele ploče i iPadovi. To uobičajeno podrazumijeva mnogo različitih mogućnosti utemeljenih na igrovnim elementima koje učitelji i učenici mogu uključiti u svoju nastavu. Od brojevnih igara do pjevanja pri sricanju i pisanju slova, toliko je opcija kada je riječ o igrovnim metodama i tehnologiji.

Sastavnice igrovnih metoda

uključivanje akcije: uključite fizičke aktivnosti u predmet kako biste učenicima pomogli u njihovim motoričkim vještinama, refleksivnim vještinama, razvoju moždanih aktivnosti i razvijanju pamćenja

postizanje bodova: kada uključite bodovni sustav u svoj miks, povećavate odlučnost, usmjerenost i timsku motivaciju

izazovi: mentalni i psihički izazovi, kao što su zagonetke i postavljene prepreke, učinit će vaš predmet zanimljivijim i poticajnijim za učenika da se uključi

učeničko zadovoljstvo: sastavnice igara u nastavi moraju biti ugodne i sa značajkama užitka kako bi potaknule učenike da se potpuno uključe i zaokupe zadatcima koji su pred njima

Igranje ne mora uvijek biti povezano s odgađanjem zadataka i neozbiljnim ponašanjem s obzirom na to da su studije pokazale da uvođenje igrovnih elemenata kao nastavnih metoda ima mnoge dobrobiti za obrazovni razvitak djece. Iako se moderne igrovne metode i njihove tehnike uobičajeno povezuju sa skupim digitalnim tehnologijama, mnogo je načina na koje možete kreirati ugodne metode učenja i bez skupe tehnologije, čineći taj edukacijski trend pristupačnim svima.

Željeli bismo čuti kako stojite s primjenama igre u svojim učionicama, javite nam i napišite u prostoru za komentare.

■ NAPOMENA ■ Ujedinjeno Kraljevstvo: Teacher Boards – tvrtka za opremanje učionica pločama za pisanje i drugom nastavnom opremom usmjerenom ponajprije na pisanje i informacijsko-komunikacijsku tehnologiju ■ izvornik: www.teacherboards.co.uk