PRODUŽENI BORAVAK
RAD U PRODUŽENOME BORAVKU
Prstići i množenje
objavljeno: 1. lipnja 2020.

Znamo da nam prstići pomažu u mnogo toga pa tako i u matematici. I u drugome razredu neki još ponekad upotrijebe prstiće za zbrajanje i oduzimanje do 20. Htjeli mi ili ne, teško se protiv toga boriti. U današnje vrijeme nije lako izmisliti nešto novo. Sve nam je dostupno, ali kao da nas to pomalo i živcira.

Pri kraju smo s tablicom množenja. Svi želimo biti kreativni, a ne da nam sličice s raznih platformi iskaču kao iz paštete. Pokušala sam spojiti prstiće i množenje.

Za to nam je potrebno sljedeće:

  • dječje ručice
  • papir i bilježnica
  • olovka, bojice, flomasteri
  • škare i ljepilo
  • znanje tablice množenja.

MOŽEMO POČETI!

Na papirima učenici trebaju nacrtati svoje ručice. Svakome prstiću potom će pripisati brojeve od 1 do 10. Nakon toga ispod svakoga broja napisat će višekratnike zadanoga broja. (Volim ih u zboru ponavljati s učenicima. Mislim da im to pomaže u učenju tablice. A i tko od nas ne zna: 2, 4, 6…) Krenimo dalje s poslom.

Kada su svi višekratnici upisani, dodat ćemo tablici malo boje. Sada će obojati višekratnike skačući s prstića na prstić, a ukrasit će ih i narukvicama na rukama. Naravno, u tome će biti maštovitiji od mene. Sada ide onaj teži dio – izrezati ručice i zalijepiti ih u bilježnicu. Ljepilom treba namazati samo dio gdje su narukvice kako bi se njihovi prstići mogli pomicati.

Kada je sve spremno, prstiće još valja presaviti što je više moguće kako bi skrili sve višekratnike. I za kraj – svaki prstić treba ukrasiti brojem, a mogu i namazati noktiće bojanjem ili ukrasiti papirom u boji.

PRSTIĆ TABLICA MNOŽENJA:

  • Crtanje, rezanje, lijepljenje, bojanje
  • Pamtilica višekratnika brojeva
  • Pomoć u automatizaciji množenja
  • Pomagač u provjeravanju

Izrađujući Prstić tablicu množenja učenici će osvijestiti svoje znanje ili neznanje. Uz to će se  zabaviti, a vjerujem i da će se tablice množenja trajno sjećati.  

■ Piše: Nevenka DIMAČ ■  OŠ Voltino, Zagreb ■  Žena sam 50+ i s 26 godina radnoga staža u prosvjeti. Moj radni vijek obilježilo je 15 godina rada u nastavi i sada već 10 godina rada u produženome boravku. Kreativnost je ta zbog koje i dalje radim u produženome boravku. ■