Kako motivirati učenike

NEMOJ ME ŠOPATI RIBOM, NAUČI ME PECATI!

Igra, strast i svrha

utorak, 22. studenoga 2016.

Naši učenici ne žive u mjehurićima sapunice: jasno im je u kakvo ih sutra vodi odrastanje. Vide mlade ljude koji unatoč odličnim ocjenama i diplomama ostaju nezaposleni ili rade na potplaćenim i nesigurnim poslovima.

Igra, strast i svrha

Vide i one koji su se zahvaljujući uglavnom svojim vještinama laktašenja, jamanja i namagarčivanja sjajno uhljebili. I sasvim se opravdano pitaju: pa za što to mene škola zapravo priprema?

Jedan od najčešće spominjanih popisa kompetencija potrebnih mladim ljudima u 21. stoljeću financirali su Cisco, Intel i Microsoft 2008. godine. Gledajući taj popis bode oči ono čega na popisu nema: nema pamćenja podataka i reproduktivnoga znanja. A to je, na žalost, upravo ono što je najlakše ocijeniti, ono što se ispituje, čime se zaslužuju ocjene... i zbog čega učenici uopće uče, idu u školu... I tu cijela priča zapne. Obrazovni sustavi danas prepuni su dokumenata o promjenama i kompetencijama, ali ocjenjuje se uglavnom isto ono što se ocjenjivalo i prije. Obrazovni sustav, dakle, ima ono što bi programeri nazvali ugrađenom sistemskom pogreškom

Tony Wagner, vodeći harvardski stručnjak za edukaciju budućih inovatora i poduzetnika, u svojoj kultnoj knjizi The Global Achievement Gap iz 2008. izdvaja sedam vještina bez kojih mlade ljude zapravo uopće ne bismo smjeli gurnuti u život:

Wagner u svojoj najnovijoj knjizi (Creating Innovators: The Making of Young People Who Will Change The World.) piše: Ono što znam, gotovo je nevažno u usporedbi s važnošću onoga što mogu učiniti time što znam. Budućnost svijeta i svih nas ne leži na akademskim sadržajima koje je netko naštrebao, nego u vještinama da primjeni ono što treba u novim situacijama kako bi riješio nove probleme.

I  za kraj, četiri globalne kompetencije za 21. stoljeće kako ih vide Asia Society i U.S. Council of Chief State School Officers:

Što reći na kraju? Sve se zna. Učenici znaju što im treba za sutra. Stručnjaci znaju što učenicima treba za sutra.  Ali obrazovni sustav ima ugrađenu sistemsku pogrešku. Da obrazovanjem upravljaju računala, sustav s takvom pogreškom urušio bi se i blokirao. Srećom, obrazovanjem i odgajanjem naše djece ne bave se računala, nego ljudi. Učitelji.  A njih ni ugrađene sistemske pogreške ne mogu zaustaviti da učine ono što treba.

Piše: Dinka JURIČIĆ

 

 

 

Vezani članci
Školski portal: Bolesna generacija

Bolesna generacija

„Što pitanja postaju složenija i teža, to ljudi sve više…

Školski portal: Riznice tišine

Riznice tišine

Tišina je, naime, ono mistično mjesto na kojem započinje čuđenje,…

Školski portal: Jedna knjiga godišnje

Jedna knjiga godišnje

… svojevrsni satirični pamflet s naslovom PRIJEDLOG ZA UKINUĆE HRVATSKE…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Nitko nije premalen da bi potaknuo promjene!

Nitko nije premalen da bi potaknuo promjene!

U međupredmetnoj temi ODRŽIVI RAZVOJ klimatske…

Školski portal: Štrajk i početak došašća

Štrajk i početak došašća

Nadam se da smo nešto pokrenuli…

Školski portal: ADVENTSKI KALENDAR ZA RAZREDNU NASTAVU

ADVENTSKI KALENDAR ZA RAZREDNU NASTAVU

Drage učiteljice i dragi učitelji, i…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…