Dinka JURIČIĆ, urednica za cjeloživotno obrazovanje u Školskoj knjizi i motivacijska govornica... Uživa u učenju koje nikad nije bilo tako lako i tako izazovno kao danas. Internet koristi kao svoju osobnu golemu knjižnicu u kojoj joj je sve dostupno. Društvene su mreže njezina Agora. Sve što nauči dijeli dalje. Čvrsto vjeruje da se znanje množi dijeljenjem.
ONIM ŠTO IMAŠ NAPRAVI NAJBOLJE ŠTO MOŽEŠ
Napravi pametnu ploču; iskoristi pametni telefon
objavljeno: 24. veljače 2017.

Ima učitelja koji su doista prigrlili pametnu ploču i više ne bi ni mogli bez nje, ali ima i onih kojima – nakon početnoga oduševljenja – sad samo smeta u razredu.

PAMETNA PLOČA

Pametna je ploča odličan alat za dojmljivu interaktivnu multimedijsku demonstraciju nekog procesa ili prezentaciju sadržaja. Učenici su uz pametnu ploču često samo publika, kao što su bili i uz onu običnu, drvenu: gledaju što radi onaj tko nešto pokazuje na pametnoj ploči. Sasvim su iznimni razredi u kojima svi učenici imaju s pametnom pločom povezane tablete pa mogu istovremeno interaktivno sudjelovati u zbivanjima na ploči. 

Znate li da pametnu ploču možemo i sami napraviti za samo nekoliko stotina kuna ako imamo svoj laptop i projektor u razredu? Kao zaslon možemo koristiti zid.

PAMETNI TELEFON

S pametnim je telefonima slično kao s pametnim pločama. Neki ih koriste kao set alata, labos, a nekima služi samo za telefoniranje, razmjenu poruka, igranje igrica, snimanje selfieja i postanje na društvenim mrežama.

Pametni telefon je prava didaktička riznica, neprocjenjivo koristan didaktički alat koji svakom učeniku omogućuje da bude – istraživač.  Nevjerojatna je šteta ne koristiti ga pri poučavanju.

 

Grubo je reći, ali pametan je telefon katkad još korisniji kad NIJE spojen na internet, kad mu je blokirana opcija telefoniranja, slanja porukica i igranja igrica. Tada, naime, prestaje biti igračka i postaje osobna torba s alatima u džepu učenika. Zamislite samo, idete s učenicima na terensku nastavu, a svaki od njih opremljen je alatima za istraživanje, prikupljanje i obradu podataka, arhiviranje, snimanje…

Kad bi me tko pitao želim li za svoj razred novu pametnu ploču ili nečije odbačene stare pametne telefone za svakog učenika, ne bih ni trenutka dvojila: odabrala bih pametne telefone i svoje učenike pretvorila u strastvene istraživače.

Piše: Dinka JURIČIĆ