Dinka JURIČIĆ, urednica za cjeloživotno obrazovanje u Školskoj knjizi i motivacijska govornica... Uživa u učenju koje nikad nije bilo tako lako i tako izazovno kao danas. Internet koristi kao svoju osobnu golemu knjižnicu u kojoj joj je sve dostupno. Društvene su mreže njezina Agora. Sve što nauči dijeli dalje. Čvrsto vjeruje da se znanje množi dijeljenjem.
TVOJ JE ŽIVOT TVOJA PORUKA SVIJETU
Ne možeš me natjerati da te čujem
objavljeno: 10. veljače 2017.

…o tome koliko je važna i mudra poruka koju im želimo prenijeti. Svojim riječima dopiremo samo do onih koji su odlučili iznutra otvoriti prolaze poruci koju im šaljemo. A tu odluku donose PRIJE nego što su čuli što im želimo reći.

Povijest je prepuna primjera sjajnih poruka koje su suvremenici odlučili prečuti. Tipičan su primjer takvih poruka slike  Vincenta van Gogha, jednog od trojice najvećih slikara postimpresionizma i jednog od najcjenjenijih slikara uopće. Kažu da je za života uspio prodati samo jednu jedinu svoju sliku, Crvene vinograde… i to za sitne pare. U drugoj polovini dvadesetoga stoljeća, međutim, njegovi su Suncokreti prodani za 30 milijuna dolara, Žitno polje s čempresima za 54 milijuna dolara, Portret dr Gacheta za 50… Nije, dakle, problem bio u poruci (slikama) nego u suvremenicima koji tu poruku nisu bili spremni čuti.

Zgodan je i primjer Nijemca Rolfa Buchholza, nekad omiljenog srednjoškolskog učitelja informatike koji je morao dati otkaz u školi kad je on sam postao poruka zbog koje su učenici postali gluhi za ono što je govorio. Na slici je Buchholz prije nego što je u četrdesetima otkrio stras  prema tetoviranju i piercingu … i danas.

 

Tajna uspješnoga razgovaranja zapravo je jednostavna. Celeste Headlee, radijska voditeljica koja je godinama iznimno uspješno intervjuirala tisuće ljudi najrazličitijih profila, sažela je svoja iskustva o uspješnom vođenju razgovora u sjajnom TED govoru snimljenom 2015. godine.

Evo i kratkog podsjetnika:

Ne zavaravajmo se mišlju da je djeci ono što ih pokušavamo naučiti dovoljno važno da bi nas odlučili čuti. Uzalud nam je lupati na iznutra zaključana vrata i prozore. Čut će nas samo oni koje uspijemo navesti da se sami otključaju. A otključavaju ako im se svidi poruka koju im šaljemo SOBOM… Svi smo mi svoje vlastite poruke svijetu, poruke koje su uspješne ako su inspirativne.

Piše: Dinka JURIČIĆ