Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
KREATIVNI KUTAK UČIONICE
Geografska karta ili zemljovid
objavljeno: 13. rujna 2017.

Ozbiljno smo zakoračili u svijet prirode i društva. Dosta je teško čitati geografsku kartu ili zemljovid. No svaki je početak težak.

Za učenike sam izradila dvije zidne slijepe karte Hrvatske većeg formata. 

Prvu slijepu kartu izradila sam u dvije boje kako bi učenici lakše zapamtili oblik Hrvatske. Nekima je nalik na potkovu, nekima na pticu u letu…

U početnoj fazi, kada učimo o granicama i susjednim državama, podijelim učenike u manje skupine i svakoj zadam zadatak – da saznaju i napišu nekoliko informacija i zanimljivosti o pojedinoj susjednoj zemlji. Zadatci za istraživanje mogu biti:

  • izgled zastave
  • glavni grad
  • naziv himne
  • valuta
  • površina.

Podatke za prezentaciju i miniplakat učenici pronalaze u školskoj knjižnici u suradnji sa školskom knjižničarkom, na internetu, a neke materijale mogu donijeti i sami. Nazive ili brojčane vrijednosti zatim upisuju u slijepu kartu.

Jako se vesele istraživačkom obliku rada i uglavnom svi aktivno sudjeluju u nastavi.

Druga slijepa karta malo je drukčija.

Nacrtala sam slijepu kartu Hrvatske te je obojila prema zavičajnim regijama. Označila sam veće gradove kako bi se učenici jednostavnije snalazili na geografskoj karti.

Za svakog sam učenika na komadu papira formata A4 priredila slijepu kartu. Karta za učenike nije obojena – samo je označen glavni grad RH. Učenici trebaju zalijepiti kartu u bilježnicu kako bismo je na satu zajedno popunjavali  činjenicama koje su nam važne.

  • Kako radimo?

Preko velike karte koju sam izradila stavila sam prozirnu foliju (poput prozirnice za grafoskope, no znatno većeg formata kako bih mogla prekriti cijelu površinu). Kako obrađujemo gradivo, tako crnim markerom ispisujemo važnije gradove regije, plavim iscrtavamo važnije rijeke, smeđim ucrtavamo važnije gore i planine. Uz slijepe karte, dakako, imamo i veliku geografsku kartu Hrvatske, a učenici svoje karte.

Iskustvo mi je dokazalo da se ovim načinom rada djeca puno jednostavnije snalaze na geografskoj karti te puno lakše i brže usvajaju nova znanja.

Često istražuju sami pa na svojoj slijepoj karti reljef ističu bojama. Na kraju obrade cjeline njihove slijepe karte postaju prava mala umjetnička djela.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primaran, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.