Kreativni kutak učionice

KREATIVNI KUTAK UČIONICE

Geografska karta ili zemljovid

srijeda, 13. rujna 2017.

U četvrtom su razredu već ozbiljni đaci i bavimo se ozbiljnim stvarima, a svaki ozbiljan đak treba znati sve o svojoj domovini.

Geografska karta ili zemljovid

Ozbiljno smo zakoračili u svijet prirode i društva. Dosta je teško čitati geografsku kartu ili zemljovid. No svaki je početak težak.

Za učenike sam izradila dvije zidne slijepe karte Hrvatske većeg formata. 

Prvu slijepu kartu izradila sam u dvije boje kako bi učenici lakše zapamtili oblik Hrvatske. Nekima je nalik na potkovu, nekima na pticu u letu…

U početnoj fazi, kada učimo o granicama i susjednim državama, podijelim učenike u manje skupine i svakoj zadam zadatak – da saznaju i napišu nekoliko informacija i zanimljivosti o pojedinoj susjednoj zemlji. Zadatci za istraživanje mogu biti:

  • izgled zastave
  • glavni grad
  • naziv himne
  • valuta
  • površina.

Podatke za prezentaciju i miniplakat učenici pronalaze u školskoj knjižnici u suradnji sa školskom knjižničarkom, na internetu, a neke materijale mogu donijeti i sami. Nazive ili brojčane vrijednosti zatim upisuju u slijepu kartu.

Jako se vesele istraživačkom obliku rada i uglavnom svi aktivno sudjeluju u nastavi.

Druga slijepa karta malo je drukčija.

Nacrtala sam slijepu kartu Hrvatske te je obojila prema zavičajnim regijama. Označila sam veće gradove kako bi se učenici jednostavnije snalazili na geografskoj karti.

Za svakog sam učenika na komadu papira formata A4 priredila slijepu kartu. Karta za učenike nije obojena – samo je označen glavni grad RH. Učenici trebaju zalijepiti kartu u bilježnicu kako bismo je na satu zajedno popunjavali  činjenicama koje su nam važne.

  • Kako radimo?

Preko velike karte koju sam izradila stavila sam prozirnu foliju (poput prozirnice za grafoskope, no znatno većeg formata kako bih mogla prekriti cijelu površinu). Kako obrađujemo gradivo, tako crnim markerom ispisujemo važnije gradove regije, plavim iscrtavamo važnije rijeke, smeđim ucrtavamo važnije gore i planine. Uz slijepe karte, dakako, imamo i veliku geografsku kartu Hrvatske, a učenici svoje karte.

Iskustvo mi je dokazalo da se ovim načinom rada djeca puno jednostavnije snalaze na geografskoj karti te puno lakše i brže usvajaju nova znanja.

Često istražuju sami pa na svojoj slijepoj karti reljef ističu bojama. Na kraju obrade cjeline njihove slijepe karte postaju prava mala umjetnička djela.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primaran, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.

Vezani članci
Školski portal: Jesen oko škole

Jesen oko škole

Jesen boji, jesen zlati, jesen žuti… U moju učionici jesen…

Školski portal: Oblaci, oblaci putuju …

Oblaci, oblaci putuju …

Ne mogu reći da o oblacima znam baš sve poput…

Školski portal: Veliki brojevi

Veliki brojevi

... milijun, uvijek s oduševljenjem i široko otvorenim očima veselo…

Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Vrijedni mali ekolozi

Vrijedni mali ekolozi

Svjetski dan jabuka škola je obilježila…

Školski portal: S radom počelo devet centara izvrsnosti

S radom počelo devet centara izvrsnosti

Devet centara – svaki iz drugog…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…