Katica Konstantinović već 15 godina radi kao učiteljica. Radi u Osnovnoj školi Nikole Tesle, Mirkovci. Iako je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. Ovo je najnovija kolumna na Školskom portalu – učitelji od listopada 2016. godine svake srijede mogu pratiti događaje iz simpatične učionice i prijedloge ove kreativne učiteljice.
KREATIVNI KUTAK UČIONICE
Muke s glasovima Č, Ć, DŽ i Đ
objavljeno: 23. svibnja 2018.

Što se tiče razlikovanja pojedinih glasova s „kvačicama”, pripadam onoj skupini koja nema problema, no poznajem mnoge kojima ti glasovi izazivaju teške glavobolje. A kad kažu „Tvrdo ili meko!?”… Joooj, kosa s glave otpada.

A što ćeš… Nismo svi isti.

Tijekom naša prva četiri razreda često naglašavamo, ističemo, pokazujemo, nekim učenicima ide, a nekima baš i ne.

Mi se i time igramo. Zanimljivije nam je tako. A i zabavnije.

LIZALICE

Imam punu kutiju kartončića ovalnog oblika, promjera otprilike 10 cm.

Svakom sam učeniku pripremila po tri takva kartončića. Na jednom sam kartončiću sa svake strane marketom ispisala slovo Č i Ć, na drugome kartončiću su DŽ i Đ, a treći je rezerviran za glasovne skupine IJE i JE.

Na svaki od tih kartončića vrućim sam ljepilom prilijepila jedan štapić za ražnjiće i tako su nastale „lizalice” – tako ih je nazvao jedan učenik.

KAKO IGRAMO:

Učenici sjednu u krug. Vježbamo sa svakom lizalicom pojedinačno. Učenici odrede koja će biti prva. Npr. izabrali su Č i Ć. Izgovorim riječ koja u sebi sadrži glas Č ili Ć, a oni trebaju lizalicom pokazati koji su glas čuli.

Imam i mnogo slika koje imenuju bića, stvari i pojave koje izgovorene sadrže neke od ovih glasova. Jedan učenik izvlači sliku, glasno izgovara riječ, a ostali učenici pokazuju koji su glas čuli. U ovom slučaju i komentiraju je li riječ pravilno izgovorena.

BOMBA

O bombi sam pisala u jednoj od svojih prvih kolumni. Ovdje možete pročitati kako sam je izradila. 

Otkad sam izradila bombu prošlo je mnogo vremena pa sam u međuvremenu dobila na poklon igru „Tik, tak, bum”, u kojoj bomba „eksplodira” u neravnomjernim intervalima za razliku od moje koja se oglasi u vrijeme koje ja sama odredim na digitalnom satu koji se nalazi unutar bombe.

Ipak, koristim obje. Ovisno o tome što i kako radim s učenicima.

✿ KAKO IGRAMO:

DVIJE SU VERZIJE IGRE

✿ 1. verzija: Dogovorimo glasovnu skupinu koju ćemo vježbati, npr. DŽ i Đ. Bombu predaju iz ruke u ruku, jedan drugome dok sjede u krug. Tek kad učenik koji ima bombu u rukama izgovori riječ koja sadrži traženi glas smije dati bombu idućem igraču. Riječi se ne smiju ponavljati. Učenik u čijim rukama bomba „eksplodira” ispada iz igre.

✿ 2. verzija: Na svaku od šest strana jedne igraće kocke ispišemo redom slova Č, Ć, DŽ, Đ i glasovne skupine IJE i JE. Prvi igrač baca kockicu. Potrebno je izgovarati riječi koje sadrže glasove zadane kockicom. Bomba ide u krug. Također se igra na ispadanje. Igrači koji su ispali postaju komisija koja prati ponavlja li se koja riječ ili ne. 

…..

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica, trenerica voditelja te načelnica za program Saveza izviđača Hrvatske.