Kreativni kutak učionice

KREATIVNI KUTAK UČIONICE

Muke s glasovima Č, Ć, DŽ i Đ

srijeda, 23. svibnja 2018.

Postoje ljudi kojima je sasvim normalno razlikovati glasove č i ć te ih pravilo zapisivati, a neki muku muče s njima čitav život.

Muke s glasovima Č, Ć, DŽ i Đ

Što se tiče razlikovanja pojedinih glasova s „kvačicama”, pripadam onoj skupini koja nema problema, no poznajem mnoge kojima ti glasovi izazivaju teške glavobolje. A kad kažu „Tvrdo ili meko!?”… Joooj, kosa s glave otpada.

A što ćeš... Nismo svi isti.

Tijekom naša prva četiri razreda često naglašavamo, ističemo, pokazujemo, nekim učenicima ide, a nekima baš i ne.

Mi se i time igramo. Zanimljivije nam je tako. A i zabavnije.

LIZALICE

Imam punu kutiju kartončića ovalnog oblika, promjera otprilike 10 cm.

Svakom sam učeniku pripremila po tri takva kartončića. Na jednom sam kartončiću sa svake strane marketom ispisala slovo Č i Ć, na drugome kartončiću su DŽ i Đ, a treći je rezerviran za glasovne skupine IJE i JE.

Na svaki od tih kartončića vrućim sam ljepilom prilijepila jedan štapić za ražnjiće i tako su nastale „lizalice” – tako ih je nazvao jedan učenik.

KAKO IGRAMO:

Učenici sjednu u krug. Vježbamo sa svakom lizalicom pojedinačno. Učenici odrede koja će biti prva. Npr. izabrali su Č i Ć. Izgovorim riječ koja u sebi sadrži glas Č ili Ć, a oni trebaju lizalicom pokazati koji su glas čuli.

Imam i mnogo slika koje imenuju bića, stvari i pojave koje izgovorene sadrže neke od ovih glasova. Jedan učenik izvlači sliku, glasno izgovara riječ, a ostali učenici pokazuju koji su glas čuli. U ovom slučaju i komentiraju je li riječ pravilno izgovorena.

BOMBA

O bombi sam pisala u jednoj od svojih prvih kolumni. Ovdje možete pročitati kako sam je izradila. 

Otkad sam izradila bombu prošlo je mnogo vremena pa sam u međuvremenu dobila na poklon igru „Tik, tak, bum”, u kojoj bomba „eksplodira” u neravnomjernim intervalima za razliku od moje koja se oglasi u vrijeme koje ja sama odredim na digitalnom satu koji se nalazi unutar bombe.

Ipak, koristim obje. Ovisno o tome što i kako radim s učenicima.

✿ KAKO IGRAMO:

DVIJE SU VERZIJE IGRE

✿ 1. verzija: Dogovorimo glasovnu skupinu koju ćemo vježbati, npr. DŽ i Đ. Bombu predaju iz ruke u ruku, jedan drugome dok sjede u krug. Tek kad učenik koji ima bombu u rukama izgovori riječ koja sadrži traženi glas smije dati bombu idućem igraču. Riječi se ne smiju ponavljati. Učenik u čijim rukama bomba „eksplodira” ispada iz igre.

✿ 2. verzija: Na svaku od šest strana jedne igraće kocke ispišemo redom slova Č, Ć, DŽ, Đ i glasovne skupine IJE i JE. Prvi igrač baca kockicu. Potrebno je izgovarati riječi koje sadrže glasove zadane kockicom. Bomba ide u krug. Također se igra na ispadanje. Igrači koji su ispali postaju komisija koja prati ponavlja li se koja riječ ili ne. 

.....

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica, trenerica voditelja te načelnica za program Saveza izviđača Hrvatske.

Vezani članci
Školski portal: Marljive pčelice

Marljive pčelice

Igra Marljive pčelice je matematička igra koju sam osmislila za…

Školski portal: Web učionica [2. dio]

Web učionica [2. dio]

Koja je razlika između digitalnih obrazovnih sadržaja i digitalnih sadržaja…

Školski portal: Kako biti zarazno uvjerljiv

Kako biti zarazno uvjerljiv

…ili je rasplamsati pa si osvjetljavati put vlastitim svjetlom. Zahvaljujući…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Učenici i nastavnici na međunarodnoj konferenciji SkillMe.EU 2019.

Učenici i nastavnici na međunarodnoj konferenciji SkillMe.EU 2019.

... održanoj u Srednjoj tehničkoj školi…

Školski portal: Zahvaljujući projektu Erasmus+ KA2 bolje razumijevanje znanosti putem igre

Zahvaljujući projektu Erasmus+ KA2 bolje razumijevanje znanosti putem igre

Partnerske su škole iz Španjolske, koordinatori,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…