Kreativni kutak učionice

KREATIVNI KUTAK UČIONICE

Skockani toranj

srijeda, 8. veljače 2017.

Kad sam upisala vozačku školu i prvi put sjela na vozačko mjesto, hvatao me strah jer imam samo dvije noge, a tri su pedale. Kako ću? Kada što stisnuti?? A tek mjenjač? Kad u koju brzinu?

Sad vozim, jedem i pjevam u isto vrijeme. Ne razmišljam o tri pedale niti brzinama. Automatizirala sam vožnju. Sad mi je to kao i pranje zuba. Rutina. Ali nije bilo tako u početku.

Lako je odraslima zbrajati 3 i 7. Doduše, odrasli to ni ne zbrajaju. Oni odmah znaju da 3 i 7 daju 10. To su automatizirali. O tome ne razmišljaju. Samo „ispale“ rezultat.

Malci puno o tome razmišljaju. Nekada se dobro i pomuče. Pa si pomažu prstima ruku. Nekad rade i sa štapićima. Nije malima lako ono što je odraslima.

Moja je kći odrastala uz lego kockice. Kuća ih je i dalje puna iako njezina želja za igranjem polako prestaje. Sad profitiraju moji učenici. Jer oni su u „lego dobi“.

Uzela sam pedesetak kockica različitih boja, ali istog oblika (s četiri kapice, u obliku kvadrata). Sa svake strane sam nalijepila naljepnicu na koju sam napisala brojke od 1 do 9. Dakle, jedna kockica, četiri naljepnice, četiri brojke – po jedna sa svake strane. Dobila sam i jednu pločicu za građenje na koju će učenici slagati kockice u igri.

Paketić od 50 kockica i jednom pločom za građenje je dovoljan za četiri igrača.

KAKO IGRATI?

Igrati mogu najviše četiri igrača jer kockica ima četiri strane. U sredini su na klupi ploča i kockice. Svaki učenik uzima 5 kockica.

Igra počinje tako što jednu kockicu iz hrpe stavljamo na ploču za građenje. Igru započinje najmlađi/najstariji učenik i dalje je slijed u smjeru kazaljke na satu. Ispred igrača je na ploči jedna kockica i prema svakom igraču je okrenut drugačiji broj.

CILJ JE ZBRAJANJEM DOBITI BROJ DESET.

Igrač koji je na redu izgovara broj koji mu je zadan, a piše na strani kocke koja je okrenuta prema njemu. Na primjer, 3. Da bi dobio 10, potreban mu je broj 7. Tada među svojim kockicama traži taj broj. Ako ga ima, kockicu stavlja na zadanu kockicu i govori: „Dobio sam 3, dodajem 7 i imam 10“. Igru nastavlja sljedeći igrač. On traži novi zadani broj na kockici koja je posljednja stavljena (odnosno koju je stavio igrač prije njega). Čita broj koji je okrenut prema njemu. Ako na svojim kockicama nema broj koji je potreban da dobije 10, učenik uzima jednu kockicu iz hrpe, a igru nastavlja sljedeći igrač.

POBJEDNIK je onaj igrač koji se prvi riješi svih pet kockica.

Ako igra nije završena, a nema više kockica za izvlačenje, toranj se može rastaviti, a gornja kockica ostaviti.

MOGUĆA JE I VARIJACIJA pa bi moglo biti dopušteno staviti i dvije kockice na toranj ako je, na primjer, zadani broj 5, a učenik u ruci ima 4 i 1, no tada je potrebno započeti igru s više kockica.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.

Vezani članci
Školski portal: Smotra Saveza izviđača Hrvatske

Smotra Saveza izviđača Hrvatske

... nisu spretna (kao što smo mi bili kad smo…

Školski portal: Posljednji dan nastave

Posljednji dan nastave

Cijelu sam ovu godinu u svojim kolumnama uglavnom pisala o…

Školski portal: Ukrašavanje učionice

Ukrašavanje učionice

Osmijeh je nešto što volim vidjeti i na licima svojih…

Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Šest srednjoškolaca i zaslužene nagrade

Šest srednjoškolaca i zaslužene nagrade

… [The Tenth ISABS Conference on…

Školski portal:  Postupke koji traju par minuta, unosimo satima

Postupke koji traju par minuta, unosimo satima

No, ta uostalom i zakonska obveza…

Školski portal: Ažuriranje zaključnih ocjena u e-Matici

Ažuriranje zaključnih ocjena u e-Matici

Takav neispravan način unosa zaključne ocjene…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…