Nastava na daljinu
OSNOVNA ŠKOLA „FRAN KONCELAK“, DRNJE
Čitanje s razumijevanjem – izazov drnjanskim učenicima
objavljeno: 16. travnja 2020.
sdr

Sredinom ožujka 2020. u Osnovnoj školi „Fran Koncelak“, Drnje uspješno je završen eTwinning projekt Greg’s life in my life. Glavni cilj ovoga projekta bio je potaknuti učenike od 5. do 7. razreda na čitanje s razumijevanjem, a naziv je osmišljen prema knjizi Jeffa Kinneyja Gregov dnevnik: Kronike Grega Heffleyja.

Sudionici projekta upoznali su se snimivši video, a partnerske škole u ovomu projektu bile su Osnovna škola Koprivnički Ivanec i estonska škola Tartu Raatuse Kool.

Čitajući knjigu Gregov dnevnik: Kronike Grega Heffleyja, učenici su prepoznali probleme i emocije s kojima se suočava glavni lik, a povezivanje s glavnim likom dovelo ih je do prepoznavanja sličnih poteškoća u vlastitome svakodnevnom životu.

Radionice o prepoznavanju i suočavanju s emocijama  s učenicima su (dok se još išlo redovito u školu) provele socijalna pedagoginja Renata TIŠLER i školska knjižničarka Stjepana KADIĆ, koja ih je testirala na početku i na kraju projekta.

Prema očekivanjima, učenici su pokazali napredak u prepoznavanju emocija u tekstu. Kao rezultat ovih radionica nastala je brošura o emocijama – na hrvatskome, engleskom i estonskome jeziku.

Radionicu i testiranja čitanja s razumijevanjem, kao jednim od glavnih preduvjeta za razumijevanje književnih djela, ali i stjecanje ostalih znanja, vodila je učiteljica Elena BELEC.

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image

Uočeno je, naime, kako čitanje s razumijevanjem i manjih ulomaka predstavlja poteškoću učenicima koji inače postižu dobre rezultate u školi. Rezultati testiranja uključenih učenika pokazali su kako u prvome čitanju teksta nitko u potpunosti nije odgovorio na postavljena pitanja vezana uz razumijevanje pročitanoga teksta.

Nakon radionice čitanja, kod većine je učenika uočen manji napredak, no samo je jedna učenica točno odgovorila na sva postavljena pitanja. Zbog svega voditelji radionice zaključili  su kako postoji velika potreba rada na čitanju s razumijevanjem, jer su te vještine temelj za učenje svih predmeta u školi.

Učenici Alisa KOVAČIĆ, Dorian ČIŽMEŠIJA, Josipa LUKUNIĆ, Vanesa PALAŠ, Ema ERŠEG, Lea VRHOCI, Izabela LUGAROV i Maja KOLAR oživjeli su Gregovu priču izrađujući strip koristeći se digitalnim alatom Pixton. Uz pomoć učiteljice Martine HRASTIĆ FARKAŠ uspjeli su na zanimljiv način prikazati dijelove Gregova dnevnika te su na zabavan način naučili i nešto novo.

Tijekom projekta učenici su s učiteljicom Anom TUSTONJIĆ-DOMBAJ dio knjige čitali naglas, a pri završetku gledali film Gregov dnevnik [Diary of a Wimpy Kid], koji su oduševljeno preporučili svojim vršnjacima. Nakon filma provedena je evaluacija, koja je pokazala kako su hrvatski učenici projekt ocijenili visokom prosječnom ocjenom 4.95 (1-5).

Potaknut pozitivnim povratnim informacijama, „Gregov tim“ planira novi projekt o promicanju čitanja i važnosti čitanja s razumijevanjem u koji će uključiti veći broj učenika i učitelja.

■ Piše: Stjepana KADIĆ, školska knjižničarka  ■ OŠ „Fran Koncelak“, Drnje ■