Nastava na daljinu
PODRŠKA UČENICIMA U NASTAVI NA DALJINU
Tehnike pamćenja i učenja [2.]
objavljeno: 26. ožujka 2020.

Tijekom učenja novog sadržaja nije važno samo upamtiti činjenice i znati definicije. Važno je gradivo razumjeti i moći ga povezati sa svim sljedećim lekcijama te koristiti u svakodnevnom životu.

Za uspješno su učenje važni kontinuitet i rutina.

Dakle, trebamo svakodnevno učiti i truditi se da učimo u isto vrijeme. Na takav nam način treba manje vremena da nešto naučimo.

Učenje može biti pasivno i aktivno.

Želja nam je da dobijete osjećaj zadovoljstva i osjećaj da vladate zadacima i gradivom te da se osjećate zadovoljno.

Važno je aktivno učiti jer je to stvaralačko učenje u kojem se samostalno otkriva informacija, obrađuje se i o njoj se kritički razmišlja.

U aktivnom nam učenju mogu pomoći mnemotehnike ili tehnike pamćenja.

Mnemotehnike funkcioniraju tako da novi pojam koji želite upamtiti povežete s nečim što vam je već dobro poznato.

Postoji tehnika pamćenja pomoću AKRONIMA – kada prva slova riječi koje trebate upamtiti složite u smislenu cjelinu – Patak se šeće – tako pamtimo bezvučne glasove (p,t,k,s,š,ć)  ili poznati akronim za pamćenje planeta Sunčeva sustava redom – Moja Vesela Zaigrana Majka Je Svima Uvijek Nabrajala Planete (Merkur, Venera, Zemlja, Mars, Jupiter, Saturn, Uran, Neptun, Pluton).

Tehnika pamćenja pomoću RIME I RITMA rima i ritam mogu uvelike olakšati proces učenja. Tako mijenjanje stanja u zagradi zbog predznaka ispred nje možemo zapamtiti pomoću rime: „Ako je ispred zagrade više, zagrada se briše. Ako je ispred zagrade manje, u zagradi se mijenja stanje”.

U današnjem je videu objašnjena mnemotehnika ŠKRABANJE. To je jako moćna tehnika pamćenja jer nas čvrsto “drži” uz tekst. Omogućava nam da već nakon prvog čitanja upamtimo gotovo sve informacije, a paralelno s upamćivanjem učimo se i KRITIČKI MISLITI (promišljamo o pročitanom).

Nikolina MATOVINA HAJDUK, učiteljica razredne nastave ■ trenerica brzog čitanja i autorica metode učenja po mentalnim mapama

Tehnike pamćenja i učenja [1.] pogledajte ovdje