Iz školskog svijeta
■ OŠ PREČKO, ZAGREB | Erasmus+ projekt ■
Erasmus+ projektom u promjene
objavljeno: 12. rujna 2023.

Možemo li Erasmus+ projektima utjecati na promjene školskog Kurikuluma? Mogu li Erasmus+ projekti mijenjati školsko ozračje? Jesu li Erasmus+ projekti samo mobilnosti učitelja? Sve su to pitanja na koja smo dobili odgovore kad smo se upustili u Erasmus+ K1 projekt Open Future Mind. Ciljevi su se našeg projekta ostvarili. Povećali smo učenički interes za STEAM područje te proširili znanja o ekologiji, bioraznolikosti i klimatskim promjenama. Koristimo se digitalnim alatima u nastavi i tijekom provođenja projekata. Želja mi je podijeliti s vama konkretne primjere i pozitivne promjene koje je Erasmus+ projekt donio mojoj OŠ Prečko.

Nositeljice su Erasmus+ K1 projekta Open Future Mind Marija VONIĆ, učiteljica tehničke i likovne kulture, Daliborka PAVIĆ, učiteljica matematike i fizike, Željka MERC FILIPAJ, učiteljica matematike, učiteljice u produženom boravku Nikolina PLEŠE i Ida VIRT i učiteljica Anka VUKŠA, koordinatorica projekta.

Mobilnosti na kratkoročne tečajeve u Finsku, Grčku i Španjolsku za šest učitelja naše škole donijele su nova znanja o uporabi digitalnih alata u nastavi i projektima, STEM području, u novim programskim jezicima, 3D programiranju i printanju te u ekološkim temama. Pozitivan timski duh nositeljica projekta, ali i podrška ravnateljice škole Jadranke OŠTARČEVIĆ, kao i uključivanje velikog broja učenika i učitelja u planirane aktivnosti, pomogle su ostvarenju ciljeva našeg projekta. U našu OŠ Prečko uvedene su raznolike izvannastavne aktivnosti i novi projekti. Stečena se znanja prenose  učiteljima, učenicima i roditeljima. Svaki je od učenika zasigurno pronašao nešto za sebe. U školski Kurikulum trajno su uvrštene izvannastavne aktivnosti: eTwinning skupina, STEMart skupina, Školski radio, Prečkologija- zabavna ekologija, ali i projektni dani: Dan sigurnijeg interneta, Europski tjedan kodiranja, Erasmus Days, STEM radionice

Možda dobijete ideju za provođenjem STEM aktivnosti u svojoj školi ili se i vi upustite u Erasmus projekt nakon što pogledate dio naših aktivnosti.

Učenici 3. i 4. razreda pohađaju eTwinning skupinu. Sudjeluju tako u međunarodnom eTwinning projektu Open Future Mind for STEAM i u školskom eTwinning projektu Prečkologija – zabavna ekologija.

Naši učenici žele biti znanstvenici. Mali istraživači i znanstvenici eTwinning skupine, ali i ostali učenici škole uključeni u eTwinning projekt Open Future Mind pretpostavljaju, izvode pokuse, promatraju, kritički promišljaju i zaključuju. Svoje su pokuse predstavili i drugima STEM radionicama na otvorenom Danu škole.

Tehnologijom se koristimo kao pomoć u istraživačkoj nastavi, ali se koristimo i digitalnim alatima za potrebe projekta. Tako smo, primjerice, izradili svoje likove u avatar makeru te su se učenici naučili koristiti Padletom kako bi se predstavili vršnjacima iz Španjolske.

Uvijek su zanimljivi i videosusreti, upoznavanja i učenje tijekom videokonferencija.

Učenici uživaju u graditeljskim zadatcima: izradi školske makete, građenju tornjeva od drvenih štapića, izradi katapulta…

Naši učenici uživaju i u likovnom  stvaralaštvu. Posebice je ono izraženo za vrijeme integriranih dana poput Dana voda i Dana planeta Zemlje kada su znanost i umjetnost u izvrsnoj korelaciji.

Matematika može biti jako zanimljiva. Naši učenici uživaju u matematičkim mozgalicama, sudoku zadatcima, tangramu. Ako niste do sada, isprobajte sve inačice matematičke mozgalice Hanoi tornja.

Prečkologija je zabavna ekologija u našem naselju! Naši učenici siju i sade, uređuju razredni i školski vrt te su osmislili Vrt leptira i Ormarić razmjene u suradnji s udrugom Zeleni klik.

Dio naših učenika cijelu godinu sudjeluje u projektu Lego liga. Svoj su uspjeh pokazali na završnoj priredbi First LEGO League Explore.

S radom počinje i School Wave – Školski radio. Uz pomoć Podcasta učenici ovog projekta izvještavat će o važnim događajima vezanima za Erasmus+ projekt i za druga važna događanja u školi.

Učenici viših razreda uključuju se u STEM radionice, Robo fiz projekt i STEMart skupinu.

Sami osmišljavaju, programiraju u Arduino programskom jeziku, sudjeluju u zabavnim aktivnostima programiranja, izrađuju pametnu kuću i Lego robote.

Samostalno osmišljavaju, programiraju u Tinkercardu te printaju na 3D printeru manje uporabne predmete koje će prodavati na poduzetničkom sajmu, na završnoj aktivnosti projekta – STEMart Day (privjesci za ključeve, stalci za olovke, nakit, spajalice, kuglice…).    

Ovo je samo dio naših aktivnosti koje su potaknute Erasmus+ projektom. U našoj su se školi, doista, dogodile pozitivne promjene. Erasmus je unio mnoštvo novih aktivnosti i mijenjao naš školski Kurikulum. Veliki se trud isplatio jer smo uspjeli zainteresirati učenike za STEM područje, digitalne djelatnosti, ekoaktivnosti i projekte.

Erasmus+ projekt Open Future Mind predstavit ćemo radionicama, priredbom i prodajnom izložbom u Domu kulture Prečko. Vidimo se u prosincu ove školske godine na našoj završnoj aktivnosti STEMart Day.

■ Napisala: Anka VUKŠA, učiteljica savjetnica ■ OŠ Prečko, Zagreb ■ Učiteljsku akademiju završila u Zagrebu, voditeljica Malog školskog zbora i eTwinning skupine, autorica eTwinning projekata, autorica interaktivnog cd-a Igra riječi, organizatorica brojnih priredbi i događaja u školi ■