Iz školskog svijeta
■ OŠ PETRA PRERADOVIĆA PITOMAČA, PŠ VELIKA ČREŠNJEVICA ■
I prvašići uče otkrivanjem
objavljeno: 22. listopada 2023.

Učenje novih nastavnih sadržaja teži suvremenijim i aktivnijim oblicima učenja. Učenje otkrivanjem nastavna je strategija koja uvelike pridonosi razvoju sposobnosti i vještina učenika, dovodi do pozitivnih stavova učenika prema učenju te pospješuje motiviranost i ustrajnost učenika u radu. Učenjem otkrivanjem učenik je aktivno uključen u nastavni proces, uči rješavati probleme, kritički promišljati, izraziti svoje mišljenje, razvijati samostalnost i komunikacijske vještine.

Ovih su se dana u školi obilježavali Dani kruha i zahvalnosti za plodove zemlje. Mame, tate i ostali ukućani satima su s malim učenicima u svojim domovima pripremali tople i meke pekarske proizvode koje su nosili u školu kako bismo obilježili Dane kruha. U školi su učenici pričali i čitali o kruhu te su raspravljali i istraživali od kojih je sastojaka kruh napravljen. U svakom je receptu jedan od glavnih sastojaka za kruh bio kvasac. Pojedini su učenici postavljali pitanje što je kvasac i čemu on služi. Svojim učenicima nisam dala gotov odgovor objasnivši im da ćemo to zajedno istražiti. Sve sam potrebno pripremila kod kuće i sljedeći dan ponijela u školu. 

Sutradan smo temeljito proučili recepte i utvrdili da je zaista, osim brašna i vode, glavni sastojak svakog kruha kvasac. Ponovo smo se zapitali što je kvasac i čemu on služi. Učenici su oblikovali problemsko pitanje i jedna ga je učenica zapisala na papir. Vrlo su brzo jedan dječak i jedna djevojčica pretpostavili čemu služi kvasac. „Kvasac služi kako bi se kruh digao.“ Na moje pitanje kakav je kruh u kojem nema kvasca, učenici nisu bili sigurni što odgovoriti. Na papir smo zapisali svoje pretpostavke ili hipoteze:

 „Kruh u kojem je kvasac, dići će se i bit će mekši.“

 „Kruh u kojem nema kvasca, neće se dići.“

Kako bismo potvrdili svoje pretpostavke, učenici su zaključili su da ćemo ih najlakše provjeriti tako da ispečemo dva kruha: jedan u koji ćemo staviti kvasac i jedan u kojem neće biti kvasca. 

Podijeljeni u dvije grupe, učenici su prionuli na posao. Moram napomenuti da je nekim učenicima ovo bilo prvo iskustvo rada tijestom. Neki su se tijesta i bojali. Čim su se ohrabrili i probali mijesiti, jako im se svidjelo.

Kad su kruščići bili ispečeni, usporedili smo ih i potvrdili svoje pretpostavke koje smo zapisali na papir.

Za kraj učenja otkrivanjem učenici su se počastili toplim kruhom namazanim nutellom.  Bio je to jedan od ljepših dana u našoj maloj školi.

■ Napisala: Katarina MOSLAVAC, mag. prim. educ. | OŠ Petra Preradovića Pitomača, PŠ Velika Črešnjevica ■