Iz školskog svijeta
MEĐUNARODNO ISTRAŽIVANJE
Trendovi u znanju matematike i prirodoslovlja – TIMSS 2015
objavljeno: 19. lipnja 2015.

Međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodoslovlja – TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) provodi se u okviru IEA organizacije (International Association for the Evaluation  of Educational Achievement – Međunarodno udruženje za vrednovanje obrazovnih dostignuća).

Nositelj istraživanja u Republici Hrvatskoj je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja uz potporu Vlade Republike Hrvatske i Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.

Istraživanje TIMSS provedeno je na nacionalnom reprezentativnom uzorku u 163 osnovne škole. U školama su za sudjelovanje u istraživanju TIMSS ukupno odabrana 163 četvrta razreda. Područne su škole sudjelovale u proporcionalnom odnosu prema broju područnih škola u 2014. godini.

TIMSS provedba bila je u razdoblju od 13. travnja do 24. travnja 2015., a ukupno je sudjelovalo 4.250 učenika.

Svaki odabrani učenik ispunjavao je jednu ispitnu knjižicu koja se sastojala od dva dijela, jedan dio je sadržavao zadatke iz matematike, dok je drugi dio sadržavao zadatke iz prirodoslovlja.

Rješavanje ispita trajalo je 90 minuta, uključujući vrijeme potrebno za čitanje uputa i kratku stanku između dva dijela ispita. Po završetku ispunjavanja ispitne knjižice, učenici su nakon kratkog odmora ispunjavali Upitnik za učenike.

Pitanja sadržana u Upitniku za učenike odnosila su se na učenikovo mišljenje o školi i posebice o predmetima matematika i priroda i društvo. Informacije koje se prikupljaju ovakvim upitnicima pružaju vrijedne podatke za interpretaciju dobivenih rezultata iz ispitivanih kognitivnih područja.

Upitnicima za učitelje i ravnatelje prikupljale su se dodate informacije koje će dati dublji uvid i jasniju sliku Hrvatskog obrazovnog sustava.

Upitnik za škole kao i upitnik za ravnatelje ispunjavali su ravnatelji, odnosno učitelji uzorkovanih škola elektronski putem Interneta. Roditelji učenika aktivno su sudjelovali u TIMSS-u tako što su ispunjavali Upitnik za roditelje gdje su odgovarali na pitanja o sebi i djeci.

TIMSS 2015 je drugi ciklus istraživanja provedenog u Hrvatskoj, prvi ciklus TIMSS-a proveden je 2011. godine. Sudjelovanje u istraživanju po drugi put omogućiti će usporedbu znanja generacije učenika iz 2011. s podacima koji su prikupljeni ove školske godine.

[ IZ DRUGIH MEDIJA | izvor: skole.hr  ]