Iz učionice
OSNOVNA ŠKOLA BOL, SPLIT
Knjiga razbibriga
objavljeno: 3. lipnja 2021.

Jedna od dobrih strana reforme školstva jest razdvajanje učenja pisanja formalnog i rukopisnog pisma tijekom dvije godine jer učiteljima ostavlja više mogućnosti za kreiranje nastavnih sati. Nastava hrvatskog jezika postala je dinamičnija i kreativnija, a čitanje, stvaralaštvo i dramatizacija dobili su više prostora u nastavnom procesu.

   S obzirom na to da je 2021. godina proglašena Godinom čitanja, u našoj učionici svakodnevno se čita, a učenici vrlo često posuđuju knjige u školskoj knjižnici neovisno o obveznom lektirnom djelu. Na taj način bogate rječnik, uče se komunikaciji i razvijaju kulturu čitanja.

   Ove školske godine, sudjelujući u eTwinning projektu Književnik moga zavičaja – Writer of my region, čitali su djela mlade književnice Jelene Pervan, Vladimira Nazora, Tončija Petrasova Marovića, Tina Ujevića… Izradili su digitalnu slikovnicu o Mrljeku i Prljeku, a u svibnju smo organizirali i susret s književnicom Jelenom Pervan koji je protekao veselo i zanimljivo.

Pjesmu Šporki Roko, Tončija Petrasova Marovića, prezentirali su u stripu, ali i u digitalnom obliku, a Velog su Jožu čitajući slikali. U digitalnom alatu WordArt izrađivali su logotipe s imenima pisaca svojeg zavičaja.

  Radionicom Knjiga razbibriga sudjelovali smo na manifestaciji Noć knjige. Tema ovogodišnje Noći knjige bila je ljekovita lektira. Učenici su predstavili likove iz raznih knjiga te raspravljali o osjećajima koje su u njima pobudili igrajući igru vrućih stolica. Povezivali su osjećaje s likovima iz lektirnih naslova i upisivali u tablice. Govoreći o osjećajima, čitali su priče iz zbirke priča Svaka je mrvica važna M.Milčec.

   Aktivnosti učenika izmjenjivale su se s čitanjem njihovih literarnih radova koje smo poslali na natječaj Ljekovita lektira. Na taj se način kod učenika povećava emotivna inteligencija i samopouzdanje. Naučili smo kako knjiga može izliječiti.

   Na satovima lektire izrađivali smo dnevnike čitanja, lektiru iz vrećice i u obliku pizze, sve kako bi učenici na kreativan i zanimljiv način obradili lektirne naslove.

   Meni, kao učiteljici, iznimno je važno da učenici ne doživljavaju čitanje kao opterećenje i obvezu nego da im knjiga zaista postane razbibriga.

   Mnogo je različitih emocionalno-spoznajnih, stručnih i korisnih razloga za poticanje čitanja, ali jednako je važno čitanje koje razvija samosvijest, samopouzdanje i vrijednosti koje nisu uvijek mjerljive, vidljive, ali su dugoročno važne za kvalitetu života pojedinca i opće dobro društva i zajednice.

■  Piše: Danijela Maurac, učiteljica razredne nastave ■   Osnovna škola Bol, Split ■   Učiteljica sam koja vjeruje da škola mora kontinuirano poticati učenike na razvijanje kompetencija koje će im omogućiti da stečena znanja primijene u svakodnevnom životu. Čitanje, igra, kreativnost i projektna nastava u tome imaju ključnu ulogu. ■