Jučer-danas-sutra
KREATIVNE PRILIKE
3D pisači pomažu učenicima prevladati disleksiju
objavljeno: 20. srpnja 2015.

 Iako su mnogi kreativni projekti povezani s čitanjem, pisanjem i jezičnim vještinama – s čime disleksičari imaju problema – ipak svi oblici kreativnosti ne potječu iz tih određenih vještina.

Jedan oblik kreativnosti – izrađivanje predmeta vlastitim rukama – razvio se iz tradicionalnih umjetnosti, poput slikarstva, kiparstva i arhitekture, do tehnološki poboljšanog stvaranja, poput 3D printanja.

Dok sve više ljudi s disleksijom preuzima kontrolu nad svojim edukacijskim smjerom time što se oslanjaju na svoje prednosti i odmiču od velikog fokusa na jezik, tehnološka postignuća dopuštaju im da se njihove kreativne prilike prošire.

Jedna od pet osoba pati od disleksije, bolesti koja inhibira vještine čitanja i pisanja. Prije nego je razumijevanje disleksije postalo dijelom općeg znanja, među edukatorima je prevladavalo mišljenje da svaki učenik koji nije mogao držati korak s ostatkom razreda pati od manjka motivacije. Učitelji su smatrali da ti učenici nisu inteligentni ili, još gore, da su lijeni.

Osim u edukacijskom okolišu, disleksija često ljude ograničava i u njihovim profesionalnim životima, počevši od prijave za posao. Životopisi i pisma motivacije su često izazov za ljude s disleksijom, zbog toga što su pravopis i organizacija vitalno važni za te dokumente. Čak i kad dobiju posao, disleksičari mogu imati problema s pisanim zadacima.

Život im mogu otežavati jednostavni e-mailovi, dokumenti, ugovori, proračunske tablice i baze podataka – popis je beskrajan. Sve te prepreke otežavaju ljudima s disleksijom put do uspjeha.

Zbog poteškoća sa standardnim vještinama učenja poput čitanja i pisanja, ljudi s disleksijom moraju naučiti izraziti svoju kreativnost na druge načine. Rad s tehnologijom poput 3D printera pomaže im imitirati inhibirane procese razmišljanja.

Na primjer, 3D printanje dopušta kreativnom pojedincu da razvije originalan rad. Zatim on ili ona može pregledati, urediti i preraditi svoj rad sve dok željeni ishod ne bude savršen, nešto slično uredničkom procesu za pisano djelo.

To dopušta ljudima s disleksijom da iskuse stvaranje nekog koncepta i prepravljaju ga sve dok ne budu zadovoljni krajnjim ciljem – to je proces razmišljanja koji često omogućuje daljnju inovativnost i kreativnost.

3D printanje dopušta disleksičarima da iskoriste svoje prednosti, poput prostorne svjesnosti, koja je ključna za izrađivanje, proizvodnju i istraživanje s 3D printerima tijekom dizajniranja. Osoba mora biti sposobna predočiti predmet koji izrađuje i zamisliti kako će njegovi dijelovi pristajati zajedno da bi oblikovali završni proizvod.

Disleksičari su vrlo intuitivni i imaju naglašen pogled na „cijelu sliku“ nekog problema pa su sposobni otkriti nekonvencionalna rješenja problema. Taj način razmišljanja je odličan za 3D printanje, jer ljudi s disleksijom mogu lakše pretvoriti vlastite ideje u stvarnost bez pisanja ijedne riječi.

Mnogi ne shvaćaju da ljudi s disleksijom ne pate od manjka kreativnosti. Danas se puno polaže na to da im se omogući razvoj istih vještina kao i svima ostalima u ranoj dobi, te da mogu postići uspjeh u svojim karijerama. Naposljetku, bavljenje tehnologijom, poput 3D printanja, pomaže onima koji imaju problema u tradicionalnoj učionici te im pruža alternativni put do kreativnosti, inovacije i uspjeha.

Izvor: www.edsurge.com

PROČITAJTE I TEKST  Font koji olakšava čitanje sobama s disleksijom