Jučer-danas-sutra
MEĐUNARODNA KONFERENCIJA O UČITELJSKOJ PROFESIJI
Pripremanje učitelja za 21. stoljeće
objavljeno: 30. ožujka 2018.

Sve ovo učitelje stavlja u težak položaj. Ne samo da očekujemo od njih da imaju široko znanje i razumijevanje predmeta koje poučavaju te da odgovarajuće pripreme svoje učenike za izazove 21. stoljeća, od njih također očekujemo da budu strastveni, suosjećajni, obazrivi te da se pobrinu da se učenici osjećaju cijenjeno i uključeno u okruženju koje podržava učenje kroz suradnju.

 

Naša su očekivanja od učitelja visoka i stalno rastu, a ipak, naši obrazovni sustavi ne mogu držati korak s ovim očekivanjima. Većina škola danas izgleda jednako kao što su izgledale u vrijeme kad su se naši roditelji išli školovali, a učitelji katkad ne razvijaju prakse i vještine koje su im potrebne da bi udovoljili raznolikim potrebama današnjih učenika.

Stoga, što možemo napraviti da bismo podržali učitelje i udovoljili izazovima i zahtjevima obrazovanja 21. stoljeća? I kako da se učitelji posluže raznim novim prilikama?

Ovo su bila neka od središnjih pitanja na 8. Međunarodnoj konferenciji o učiteljskoj profesiji (ISTP), koja je nedavno održana u Lisabonu u Portugalu. Organiziralo ju je portugalsko Ministarstvo obrazovanja, uz podršku OECD-a, a okupila je obrazovne ministre, sindikalne vođe i druge predstavnike učitelja koji su došli podijeliti svoja mišljenja o javnim obrazovnim politikama.

Tijekom dva dana polaznici su se usredotočili na tri međusobno povezana pitanja.

PRVI DIO KONFERENCIJE fokusirao se na škole i na to kako političari i učitelji mogu ojačati veze između škola i njihovih zajednica.

Škole su ključne za društveno zdravlje lokalnih zajednica, a najuspješnije su škole često one koje se nalaze u središtima svojih gradova i susjedstava. Stoga je uključivanje lokalnih zajednica ključno za uspjeh, budući da nijedna škola ne postoji „u vakuumu”.

DRUGI DIO KONFERENCIJE bavio se pedagogijom.

Mnogi učitelji imaju dobro razumijevanje pedagogija koje su potrebne za uspješno poučavanje u 21. stoljeću, ali još postoji veliki jaz između namjeravanih i provedenih praksi. Izazov za obrazovne sustave stvoriti uvjete koji će ohrabriti učitelje da pokrenu, podijele i procijene inovativne pedagogije – uključujući nove tehnologije – te da pretpostave bilo kakve utjecaje koje bi takva pedagogija mogla imati na učenike i učitelja.

U TREĆEM DIJELU KONFERENCIJE pažnja je bila usmjerena na same učitelje.

Želimo li da učenje i poučavanje budu učinkovitiji, učitelji moraju imati visoku razinu blagostanja, učinkovitosti i samopouzdanja. Kako vlade, u partnerstvu s učiteljskim sindikatima, mogu stvoriti strategije temeljene na dokazima i učinkovitosti i uključiti te strategije u svoje obrazovne politike?

Tijekom godina ISTP je utemeljen kao jedinstvena i uspješna obrazovna konferencija,  djelomično zbog toga što istražuje teška i kontroverzna pitanja temeljena na čvrstim dokazima koje pruža OECD.

Planiranje budućih koraka za učitelje nije jednostavno niti linearno – ali je apsolutno potrebno. Današnji su učenici suočeni s vrlo različitim izazovima prije nego što dosegnu zrelu dob. Mi moramo napraviti sve što možemo kako bismo se pobrinuli da budu spremni za nju.

…………………….

NAPOMENA:

  • OECD-ov blog Education & Skills Today raspravlja o postojećim i budućim problemima u obrazovanju, koji uključuju uspješnost učenika na međunarodnim testovima (PISA), vještine 21. stoljeća, kretanja u višem obrazovanju, rani i predškolski odgoj i obrazovanje i dr.
  • Izvor: oecdeducationtoday.blogspot.hr