Savjeti stručnjaka
OVE TEHNIKE UČIONICU MOGU UČINITI INKLUZIVNIJOM I IZGRADITI SAMOPOUZDANJE
8 savjeta kako uspješno uključiti svakog učenika
objavljeno: 10. prosinca 2018.

Da stvar bude gora, kad sam htjela postaviti pitanje, radije sam prozivala one učenike čija sam imena znala.

Kad sam i sama bila učenik, željela sam više sudjelovati u nastavi, ali sam se suzdržavala nadajući se da ću biti prozvana, jer sam bila previše sramežljiva da bih se sama javila i odgovorila na pitanje bez ohrabrenja.

Stoga sam odlučila potražiti način da budem inkluzivnija, ne samo kako bih ohrabrila učenike s manje samopouzdanja, već kako bih bolje upoznala i mogla ocijeniti svakog učenika jednako dobro.

1)  UPAMTITE NJIHOVA IMENA! ✿ Tom SHERRINGTON nedavno je tome kako svaki učenik zaslužuje da učitelj zna njihovo ime i pravilno ga izgovara. Na početku godine podijelim kartice svim učenicima s njihovim imenom i zamolim ih da isprave ako je potrebno. To mi pomaže da im upamtim imena te da mogu prozvati svakog od njih u bilo kojem trenutku (možete se koristiti i planom sjedenja). Pogrešno izgovaranje imena učenika onemogućava uspostavljanje povjerenja.

2)  VRIJEME ZA RAZMIŠLJANJE ✿ Kad prozivanje učenika ne uspijeva i dobivamo samo prestrašeno „Ne znam”, to znači da im nismo dali dovoljno vremena da pripreme odgovor. Kad postavljam izazovnije pitanje, dajem učenicima vremena za pripremu. To je vrijeme u kojem vlada tišina i učenici mogu pripremiti bilješke. Nitko ne želi biti poput profesora ekonomije iz snimke pod nazivom „Zna li netko, bilo tko?”.

3)  POTAKNITE PISANJE ✿ Ovo je strategija iz knjige Douga LEMOVA pod nazivom „Poučavaj kao pobjednik”. Poput vremena za razmišljanje, kad učenici pripremaju odgovor, često zamolim sve učenike da pismeno odgovore na pitanje. Nakon rasprave, učenici se vraćaju odgovoru koji su zapisali i prepravljaju ga, a ja imam priliku čuti neke zaista izvrsne odgovore.

4)  RASPRAVA U PAROVIMA ✿  Često nakon vremena za razmišljanje slijedi rasprava u parovima. Učenici dobiju jednaku količinu vremena i moraju se međusobno propitivati ako njihov partner ima poteškoća s ispunjavanjem vremena za izlaganje koje mu je dodijeljeno.

5)  „HLADNO PROZIVANJE”✿  Nakon što su svi učenici dobili dovoljno vremena za pripremu, moraju imati spremne odgovore. Nisam protiv dizanja ruku, ali smatram da mi „hladno prozivanje” omogućuje da bolje ocjenjujem i gradim samopouzdanje onih koji inače ne bi samoinicijativno ponudili odgovor, a možda je odgovor koji su pripremili sjajan!

6)  IZLAZNI ZID ✿ U učionici imam izloženu poveću tablicu s imenima svih učenika. Ondje učenici mogu zalijepiti papiriće s odgovorima. Nakon što dobijem sve odgovore, mogu bolje pratiti razumijevanje, ali i odabrati najzanimljivije odgovore koje možemo istraživati na sljedećem satu. To je mnogo brže od pregledavanja bilježnica, a mogu i projicirati svih 30 odgovora ako je potrebno.

7)  SASTAVLJANJE POPISA ✿ Moji su učenici raspoređeni u klupama po četvero. Ako želim brzo skupiti ideje, zamolim po jednog učenika iz svake klupe da počne i da se ostali potom redaju u krug. U sedmom razredu trenutno učimo Ilijadu i prikupljamo dokaze o tome da se Ahilej ponaša kao antijunak. Nakon toga mogu lako provesti „hladno prozivanje”, jer je svaki učenik imao priliku pripremiti odgovor.

8)  POVRATNA INFORMACIJA CIJELOG RAZREDA ✿  Otkrila sam ideju Rebecce FOSTER i obožavam ju! To uključuje izradu PowerPoint prezentacije od kartonske kutije, kutije s ciljevima i kutije s pohvalama koja je vrlo inkluzivna, jer uključuje radove učenika koji se ne javljaju dobrovoljno i koja podiže njihovo samopouzdanje, izlažući njihovu izvrsnost.

✿  I KONAČNO…

Kako bi ove strategije prešle u naviku, potrebno je mnogo vremena i oblikovanja. Ali vježbom i dosljednošću ove tehnike učionicu mogu učiniti inkluzivnijom i izgraditi samopouzdanje tihih učenika. One vam omogućuju učinkovitije ocjenjivanje (a time i bolji napredak učenika) te gradnju boljih odnosa s učenicima.

………………

NAPOMENA

  • TheTeacherToolkit – internetska stranica nastala kao projekt alternativnog programa osposobljavanja učitelja The Region 13 Educator Certification Program (ECP), koji profesionalcima iz različitih područja djelovanja omogućuje da postanu učitelji pomoću alternativnog programa razvijenog u Teksasu.
  • Izvor: teachertoolkit.co.uk