Savjeti stručnjaka
PET ODGOVORA NA SUMNJIČAVOST U VEZI S ELEMENTIMA IGRE U RANOM OBRAZOVANJU
I učenje utemeljeno na igri je učenje, a potiče znatiželju i angažiranost
objavljeno: 7. srpnja 2020.

Igra je ključni alat za učitelje u ranom obrazovanju, međutim neki su roditelji skeptični prema toj ideji i potrebno im je dodatno uvjeravanje. Savjeti će vam pomoći da ih pridobijete na svoju stranu.

„Neću poslati svoje dijete u školu da bi se cijeli dan igralo. Djeca bi trebala učiti, a ne igrati se!“

Jeste li ikada čuli komentar poput tog?

Ili pročitali nešto slično na društvenim mrežama?

Možda su roditelji vaših učenika propitkivali vaše metode poučavanja tijekom roditeljskih sastanaka?

Gdje god u svijetu poučavali, učenje utemeljeno na igri često se može naći na meti skeptika.

Ideja da djeca najbolje uče u igri nije nova.

Vygotsky

Piaget

Montessori

Reggio Emilia pa i Odjel za obrazovanje Ujedinjenoga Kraljevstva promoviraju vrijednost igre u ranom obrazovanju. Međutim, ta poruka katkad ne uspije doprijeti do roditelja.

Sasvim je razumljivo ako vas to pomalo frustrira, a možda i vrijeđa, s obzirom na vrijeme i trud koji ste uložili u organizaciju svoje nastave i iskustva učenja.

Nije mi teško priznati da sam se povremeno i sama tako osjećala. U međunarodnim školama to može biti posebno izazovno jer roditelji imaju vlastita kulturološka iskustva i očekivanja onoga kako bi učenje „trebalo“ izgledati.

Međutim, tijekom proteklih nekoliko godina, počela sam gledati na te interakcije (a svake godine ih bude nekoliko) kao na prilike da razvijem partnerstvo između škole i doma za naše najmlađe učenike.

U tom procesu uspjela sam neke od najciničnijih roditelja pretvoriti u naše najveće pristaše.

Dolje možete pronaći pet točaka o učenju temeljenom na igri koje, u obliku suradnje s roditeljima, mogu poboljšati odnose između roditelja i učitelja te potaknuti veće odobravanje roditelja prema elementu igre u učenju.

1. ] Jezik igre

Mlađa djeca iz različitih društvenih sredina možda ne govore istim jezikom, ali razumiju jezik igre.

Pružanjem mogućnosti za učenje utemeljeno na igri, djeca uče bitne vještine poput uzimanja i vraćanja, neverbalne komunikacije, rješavanja konflikta, kreativnog razmišljanja, rješavanja problema i drugog. Jezik tada nije prepreka uspjehu.

2. ] Stvaranje prilika

Igra potiče znatiželju i angažiranost na znatno dubljoj razini od one koju možemo vidjeti u trenutcima kada se odrasla osoba obraća većoj skupini učenika.

Uloga učitelja je stvoriti prilike za stjecanje znanja više razine i za vježbanje u obliku  strukturirane rasprave i propitivanja te u obliku pružanje bitnih i zanimljivih izvora.

3.] Koristi familijarnosti

Igra također može pomoći izgraditi djetetovo samopouzdanje i doprinijeti većem sudjelovanju u učionici.

Ona je nešto s čime su upoznati prije nego uopće krenu u školu, a ta familijarnost može biti vrlo korisna kada ohrabrujete i najnervoznije ili stidljive učenike da se opuste u vašoj učionici.

4. ] Pridobivanje roditelja

Komunicirajte, komunicirajte, komunicirajte. Ako na blogu, u e-obavijesti ili na društvenim mrežama dijelite fotografije onoga što se događa u vašoj učionici, iskoristite mogućnost da objasnite što se vidi na tim slikama.

Uvijek dodajte opis slike koji povezuje igru na fotografiji s vrstom učenja. Primjerice, jeste li fotografirali djecu kako grade toranj?

Objasnite da oni u suradnji razvijaju svoje društvene i komunikacijske vještine te istražuju prostornu svjesnost i ravnotežu izborom oblika i kockica kojima se koriste.

5. ] Svi su dobrodošli

Pozovite roditelje u učionicu. To se isprva može činiti pomalo zastrašujuće, međutim ako roditelji mogu sami vidjeti učenje na djelu, oni će početi shvaćati vrijednost igre.

Budite dostupni za odgovaranje na pitanja i budite potpora skeptičnim roditeljima tako da im objasnite što njihovo dijete zapravo radi i kako je to povezano s ciljevima učenja prije nego roditelji krenu prerano donositi određene zaključke.

Možda ćete otkriti da s vremenom to trebate raditi sve manje i manje.

Zapamtite, roditelji iskreno žele samo najbolje za svoje dijete, a pogrešna percepcija načina na koji djeca uče najviše doprinosi njihovim stavovima prema igri u školi.

Surađujte s roditeljima i pomozite im da shvate – neka to bude partnerstvo, a ne borba.

■ NAPOMENA ■ piše: Gemma Cass, učiteljica u međunarodnoj školi u Londonu ■ VELIKA BRITANIJA: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i pokrajina; ta velika mreža međusobne učiteljske potpore ima cilj savjetovati, informirati i inspirirati učitelje i poučavatelje širom svijeta.  ■ izvornik: www.tes.com ■ photo by Shutterstock  ■