Od samog rođenja slušaju zvukove iz okoline te im sama pridaju značenje, iako još nisu svjesna što zapravo znače.
Od najranije dobi stvaraju predčitateljske vještine, iako još ne znaju čitati i pisati, te stoga možemo reći da je čitanje aktivnost koja počinje od prvog dana našeg života.
Predčitateljske vještine nužno je razvijati što prije jer su zaslužne za daljnji uspjeh u čitanju i pisanju.
Nisu potrebna čuda da svoju djecu uključimo u osnovne vještine pismenosti. Naravno, nije toliko zabavno kao druženje s prijateljima ili gledanje televizije, ali bi se roditelji trebali potruditi pa da djeci osiguraju bolju budućnost u školi.
U prvim godinama života važno je da roditelji čitaju djeci, pjevaju im pjesme, govore brojalice, razgovaraju s njima te da prate svladavanje djetetova jezika. Čitanjem naglas djetetov rječnik se obogaćuje, potiče se mašta i razvija sposobnost razumijevanja te kognitivni razvoj.
American Library Association navodi šest ključnih vještina koje će pripremiti djecu za školu.
Vještine rane pismenosti:
■ Motivacija ■ Biti uzbuđen i pokazati zanimanje za knjige.
■ Fonološka svjesnost ■ Igranje zvukovima u riječima.
■ Narativne sposobnosti ■ Pričanje priče i opisivanje događaja.
■ Obogaćen rječnik ■ Poznavanje specifičnih naziva stvari.
■ Svjesnost ■ Zapažanje, znati se nositi s knjigom i praćenje slova na stranici.
■ Znanje riječi ■ Poznavanje razlike između slova, njihova imena i kako zvuče.
Priredila:
Sandra Tomrlin
Izvor: http://whatteacherscanbe.blogspot.com/2014/03/it-does-not-take-rocket-scientist-to.html