Savjeti stručnjaka
KREATIVNA NASTAVA
Što učitelje čini velikima?
objavljeno: 18. svibnja 2015.

…nego i da bi se priskrbio još jedan dokaz kako učinkovita nastava znači isto što i kreativna nastava.

Dok pojam „kreativnost“ sadrži izvjesne nejasnoće, u istraživanju je kreativna nastava definirana kao pristup koji promiče novosti (posebice iz perspektive učenika), primjerenost radnoj zadaći te korisnost.

Ako kreativnost nije učinkovita za učenje, na nju se gleda samo kao na zabavu.

Na temelju 90-minutnog intervjua s osmero finalista izbora američkog Nacionalnog učitelja godine, zabilježena su sljedeća razmišljanja glede kreativnih praksa učitelja.

Kreativnost je naučena, nije urođena.

„Morate se moći kretati od konkretnoga k apstraktnom, i ponovno natrag kako biste ih povezali.“

Učitelji mogu biti vođeni vlastitim interesom uvodeći kreativnost u učionicu:

 „Ono što činim jest da idem kroz život i uvijek, baš uvijek, gledam kako ta iskustva mogu primijeniti u nastavi“.

Ne moraju nužno samo učitelji biti kreativni. Mogu oni i „popustiti uzde“ i dopustiti učenicima da budu takvi.

„Moj mozak 32-godišnjaka misli na određen način o različitim stvarima, dok je mozak 8-godišnjaka ili 10-godišnjaka puno otvoreniji.“

Poduzmi rizik, ali ne bez planiranja i „oprosti sebi kada se stvari ne odvijaju na očekivani način“.

Predavanje mora biti utemeljeno na vrijednostima iz stvarnog svijeta.

Primjerice, jedan je učitelj opisao okoliš oko gradskog poglavarstva, dok je dio učenika predstavljao različite interese energetske zajednice, a drugi dio glumio političare koji pokušavaju sastaviti energetski plan.

Uporabi međukurikularne pristupe. Jedan je učitelj matematike preuzimao spoznaje iz biznisa i psihologije kako bi pomogao učenicima da shvate matematiku koja stoji iza prodajnih cijena.

„Učenici su se doista angažirali u oglašavanju, otkrivajući kako oglašivači uzimaju mlade za mete oglasnih poruka.“

U zaključcima istraživanja navodi se da kreativni učitelji radije preuzimaju rizike koji uvode učenike u stvarni svijet i da im profesionalni razvoj može pomoći u razvijanju kreativnih pristupa nastavi.

„Kada je učiteljima onemogućeno unaprjeđivati kreativnost u njihovim učionicama, učenici ne mogu ovladati kreativnim i kritičkim mišljenjem“ – konačni je zaključak istraživanja.

Izvor:

http://blogs.edweek.org/teachers/teaching_now/2015/05/creativity-and-making-great-teachers-study.html?cmp=ENL-EU-NEWS2