Školstvo u medijima
DA I TO VIDIMO
Koje se zemlje najbolje odnose prema učiteljima?
objavljeno: 20. srpnja 2018.

NAJBOLJI ODNOS PREMA UČITELJIMA

Želimo li otkriti koje se zemlje najbolje odnose prema učiteljima, koje kriterije moramo uzeti u obzir? Postoji niz faktora, uključujući plaću, stupanj poštovanja koje učitelji uživaju u svojoj zemlji i veličinu razreda. Rezultati? Južna Koreja, Turska, Grčka i Portugal pobjeđuju u nekoliko kategorija, dok Italija, Češka i Brazil gube u nekolicini kategorija. SAD nije među najboljima, ali ni među najlošijima. U tekstu pročitajte o tome kako neke zemlje – i njihovi učitelji – prolaze u ovim kategorijama.

PLAĆA  ■ 

POBJEDNICI:

Južna Koreja, Španjolska, Kanada, Portugal, Turska

GUBITNICI:

Mađarska, Čile, Slovačka, Češka

Kad govorimo o dobrom odnosu prema učiteljima, mnogi od nas odmah pomisle na učiteljske plaće. Međutim, plaće se ne mogu svesti samo na to koliko su učitelji plaćeni, već koliko su plaćeni u usporedbi s drugim fakultetski obrazovanim stručnjacima. Prema Institutu Brookings, ovo je važno da bi se privukli dobri učitelji u profesiju i da bi se zaustavio odljev učitelja u druge profesije.

Institut Brookings  usporedio je SAD s Finskom zbog toga što se Finsku obično smatra državom s iznimnim obrazovnim sustavom. Obje zemlje plaćaju učitelje manje nego druge profesije, međutim da bi američke plaće podigli na razinu finskih plaća učitelji osnovnih škola trebali bi povišicu od 10 posto, a učitelji srednjih škola od 28 posto.

Prema studiji iz 2013. više od 20 zemalja ima veće učiteljske plaće nego SAD u usporedbi s drugim fakultetski obrazovanim radnicima. Ove zemlje uključuju Južnu Koreju, Španjolsku, Kanadu, Portugal, Tursku, Dansku, Grčku, Australiju i Englesku. Jedine zemlje koje su na popisu nakon SAD-a jesu Italija, Mađarska, Čile, Slovačka i Češka. Kad gledamo koliko su učitelji plaćeni u usporedbi s onima koji su na sličnoj razini obrazovanja, SAD je u sredini popisa, dok su Švicarska, Nizozemska, Njemačka i Belgija na vrhu.

POŠTOVANJE  ■ 

POBJEDNICI:

Kina, Grčka, Turska, Južna Koreja

GUBITNICI:

Italija, Češka, Brazil, Izrael

Novac nije sve. Dobar odnos prema učiteljima također podrazumijeva poštovanje učitelja. Studija provedena 2013. – Global Teacher Status Indexs – rangirala je zemlje na temelju poštovanja koje uživaju učitelji u tim zemljama.

Peter DOLTON, autor studije, objavio je ljestvicu 21 zemlje koja je nastala na temelju studije u sklopu koje je anketirana 21 tisuća građana kojima su postavljena ista pitanja. Dolton je rekao: „Da bismo ispitali društveni status učitelja tražili smo od ljudi da rangiraju učitelje u usporedbi s drugim profesijama, poput liječnika, odvjetnika i knjižničara. Biste li potaknuli vlastito dijete da postane učitelj? Također smo pitali koliko bi, po njihovu mišljenu, učitelji trebali biti plaćeni.”

Učitelji imaju najviši status u Kini, Grčkoj, Turskoj i Južnoj Koreji, a najniži u Italiji, Češkoj, Brazilu i Izraelu. Također vrijedi spomenuti da se u skladu s time, u oba slučaja, nekoliko ovih zemalja također našlo na popisu najviše i najniže plaćenih zemalja.

Većina europskih zemalja rangirana je na sredini popisa od 21 zemlje. Zanimljivo je to da su u većini anketiranih zemalja učitelje usporedili s medicinskim sestrama i socijalnim radnicima. U SAD-u su učitelji uspoređeni s knjižničarima, dok su u Kini, zemlji u kojoj učitelji imaju najviši status, učitelji uspoređeni s liječnicima. Općenito, učitelji u istočnim zemljama imaju viši status nego u zapadnima.

VELIČINA RAZREDA  ■ 

POBJEDNICI (NAJMANJI RAZREDI):

Belgija, Grčka, Norveška, Portugal

GUBITNICI (NAJVEĆI RAZREDI):

Brazil, Čile, Južna Koreja, Indonezija

Većina bi učitelja voljela manje razrede i mogućnost da posvete više individualne pozornosti pojedinim učenicima. Među 30 zemalja koje su sudjelovale u anketiranju, Brazil je imao prosjek od 32,1 učenika po učitelju, a Čile 27,6. Južna Koreja u prosjeku ima 18,2, a Indonezija 17,4 učenika po učitelju. Prosjek je SAD-a pak 15,3. Zemlje s najnižim omjerom učenika i učitelja obuhvaćaju Belgiju, Grčku, Norvešku i Portugal, u rasponu od 9,9 u Belgiji do 7,6 u Portugalu.

ZAŠTO JE TO VAŽNO

Postoji nekoliko razloga zbog kojih je odnos prema učiteljima važan problem.

✿ POSTIGNUĆA UČENIKA

Zemlje s iznimnim učeničkim postignućima nastavničku profesiju smatraju prestižnom i nude pristojnu plaću, tvrdi Sam Ro (http://www.businessinsider.com/countries-where-teachers-get-paid-more-2013-7), kolumnist časopisa Business Insider. Često možemo vidjeti zemlje koje imaju visoka postignuća učenika i visoke plaće učitelja.

✿ MANJAK UČITELJA

Prema podatcima Nacionalne udruge za obrazovanje u SAD-u, učitelji odlaze iz profesije ponajprije zbog nezadovoljstva.

Dokazano je da će učitelji s višim početnim plaćama vjerojatnije nastaviti poučavati. Uz to, poštovanje i manji razredi mogli bi riješiti problem nezadovoljstva poslom. Nažalost, vrhunske obrazovne stručnjake općenito ne privlači ova profesija zbog zabrinutosti o ovim pitanjima.

✿ POUČAVANJE U INOZEMSTVU

Mnogi učitelji razmatraju o tome da odu poučavati u inozemstvo, a zemlje koje smo ovdje nabrojali mogu biti dobre opcije.

Za učitelje koji žele iskusiti status učitelja u Kini međunarodna TEFL Akademija  piše da postoji kontinuirana potreba za učiteljima engleskog jezika u Kini: 2009. godine kineski je premijer istaknuo da postoji oko 300 milijuna Kineza koji uče engleski.

Za one koji su zainteresirani za poučavanje u nekima od spomenutih zemalja više informacija možete pronaći OVDJE.

……………………

NAPOMENA

  • Blog Study.com nudi informacije i savjete za učenike, roditelje i učitelje koji će im pomoći da se suoče s nekim od najvećih problema u obrazovanju. Njihovi učitelji veterani i drugi stručnjaci dijele kreativna rješenja koja vam mogu pomoći da izgradite samopouzdanje, uštedite vrijeme i poboljšate svoje akademske vještine.
  • Izvor: study.com