Školstvo u medijima
IZ ISKUSTVA JEDNE UČITELJICE
Suradnja s roditeljima
objavljeno: 1. veljače 2017.

te sudjelovanje u ostalim aktivnostima koje se provode u školi.

■  RODITELJSKI SASTANAK – prvi je susret roditelja i učitelja na kojem roditelji dobivaju opće informacije o radu škole, programima redovne nastave, izvannastavnih aktivnosti, fondu sati, načinu funkcioniranja škole, obavezama i pravima učenika i planovima koji će biti ostvareni u toku nastavne godine.

  • Roditeljski sastanci se održavaju 3 do 4 puta tijekom godine, ovisno o planiranim sadržajima. Posjećenost je velika jer su roditelji svjesni svoje odgovornosti i obaveze prema djetetu.
  • Roditeljima je potrebno objasniti njihovu ulogu pri potpisivanju suglasnosti za određene aktivnosti (za terensku nastavu, za fotografiranje i snimanje za potrebe škole, za školu u prirodi…).
  • Roditelji puni povjerenja svoje dijete ostavljaju u rukama učitelja/učiteljice. Imaju velika očekivanja u pogledu obrazovanja, ali i odgoja. Na učiteljima je da osmisle roditeljski sastanak koji će biti zanimljiv i informativan.

Kod pripreme roditeljskih sastanaka volim istražiti što je to što roditelje zanima te im ponuditi na odabir nekoliko tema.

ČESTO SE DOGAĐA da se tema sama nametne ovisno o dobi učenika, tj. razredu koji pohađaju. Trenutačno imam četvrtaše pa je jedna od planiranih tema prelazak u više razrede, što može biti stresno.

Roditelji su svjesni da se u toj dobi pojavljuju promjene ponašanja koje donosi ulazak u pubertet. Pri realizaciji predavanja ili radionice često surađujem sa stručnom službom (pedagog, psiholog…) ili s vanjskim suradnicima (liječnik pedijatar, školski liječnik).

Za sve planirane akcije tijekom školske godine valja se unaprijed dogovoriti s roditeljima.

Objašnjava im se svrha aktivnosti i što se od njih očekuje. Na roditeljskom sastanku je prilika da se pokaže što se radilo te prezentiraju i usporede rezultati, a može se prikazati i rad na određenom projektu.

■  INDIVIDUALNE INFORMACIJE – su dogovoreni termini na kojima roditelj i učitelj razgovaraju, dogovaraju se, prenose informacije o učeniku za protekli period (prosječno mjesec dana) te planiraju i dogovaraju aktivnosti za iduće razdoblje.

Budući da škola u kojoj radim održava nastavu samo u jutarnjoj smjeni, termini individualnih razgovora se dogovaraju s roditeljima na 1. roditeljskom sastanku.

Održavaju se jednom tjedno u jutarnjoj smjeni te jednom mjesečno popodne.

Osobno više volim kad je na razgovoru s roditeljima i dijete. Takav susret djeluje prisnije i ne postoji mogućnost manipuliranja informacijama.

Učenik može iskazati svoje viđenje, pritužbe ili objašnjenja, a čuje što o tome misle njegovi roditelji, ali i učitelj/učiteljica.

  • Ponekad roditelj potakne razgovor zbog neke posebne situacije, incidenta. Učitelj/učiteljica nakon razgovora ne smije propustiti priliku istaknuti i nešto dobro, na primjer pohvaliti dijete za nešto u čemu se posebno istaknulo.
  • Ponekad smo skloni upozoravati na propuste, a zaboravljamo pohvaliti. Svako dijete voli čuti i osvijestiti da je u nečemu dobro, uspješno.

Pohvala djeluje jače ako je dijete izravno čuje.

Često moramo i roditelje motivirati na veću suradnju. Potrebno je naći pravi način kako zaposlenog roditelja potaknuti da dolazi na individualne informacije da bi i tako svom djetetu pokazao da mu je doista stalo pratiti njegov razvoj i napredovanje.

■  RADIONICE ZA UČENIKE I RODITELJE – kada planiram radionicu, o tome se dogovaramo na sastanku, a zatim roditelje obavijestim o priboru koji je potreban i…

Zabava može početi!

Nedavno je na satu razrednika, a u sklopu sadržaja Građanskog odgoja, jedan roditelj održao predavanje/radionicu s temom Računalne igrice – opasnosti.

Otac, po struci računalni programer, rado se odazvao pozivu te pripremio prezentaciju i uvodno predavanje o pozitivnim stranama, ali i o opasnostima računalnih igrica. Na sat su pozvani i učenici iz paralelnih prvih razreda.

Pripremio je dva animirana, edukativna filma u kojima se između ostalog ukazuje i na opasnosti boravka uz računalo.

 Učenici su bili vrlo aktivni, pokazali su da o toj temi već puno znaju, da se obraćaju roditeljima i starijima za pomoć posebice u vezi s biranjem sadržaja na internetu.

  • Tijekom radionice došli smo do zanimljivog podatka. Otkrili smo da učenici provode manje vremena pred računalom nego što smo mislili te da su im draže igre i boravak u prirodi.

Tata Ivica je obećao napraviti još jednu radionicu iz područja robotike, čime su svi bili oduševljeni. To je samo jedan od načina uključivanja roditelja u rad škole.

Tema ima mnogo, roditelji su različitih zanimanja, pa zašto ne? Roditelj kao gost u nastavu donosi svježinu, pozitivno ozračje, povećava zanimanje i aktivnost učenika te stoga preporučujem svima, kad god je to moguće – dovedite roditelje među djecu!

…………………..

Elena BRAJKOVIĆ | Osnovna škola Vladimira Nazora, Pazin