
Svi očekujemo prave pahulje da napokon padnu na naš dlan. Očekujući to, zajedno s učenicima proučavali smo jedinstvenost oblika pahulje.
ISHOD: OŠ LK A.1.1.
♦ Učenik prepoznaje umjetnost kao način komunikacije i odgovara na različite poticaje likovnim izražavanjem.
RAZRADA ISHODA: Učenik odgovara likovnim i vizualnim izražavanjem na razne vrste poticaja. Učenik se u stvaralačkom procesu i izražavanju koristi:
♦ likovnim jezikom (prostor, proporcija, simetrija)
♦ iskustvom usmjerenog opažanja
♦ izražavanjem kreativnom igrom
♦ doživljajem temeljen na osjećajima, iskustvu, mislima i informacijama.
LIKOVNI JEZIK: Masa i prostor: puno, prazno, geometrijska i slobodna tijela, obla i uglata tijela; građenje, dodavanje i oduzimanje oblika.
Ritam: ponavljanje i izmjena oblika na plohi i u prostoru.
Odnosi: veće, manje, jednako na plohi i u prostoru; dodavanje i oduzimanje oblika.
Plastelin je likovno sredstvo koje je lako dostupno, a za dječje oblikovanje prstima je jako podatno i kod učenika izaziva vau efekt dok nešto stvaraju.
Plastelin je poslužio i za pojmove likovnog jezika: istanjena masa, proporcija i simetrija. Najveći je problem predstavljalo učenicima odmak od boja kojim su se htjeli koristiti (redefinicija) i istanjivanje mase plastelina.

POSTIGNUĆA / ZADATCI:
OBRAZOVNI : uočiti kompoziciju i simetriju geometrijskih likova u skladu s oblikom pahulje te ju izraziti na plohi (papir) uz oblikovanje plastelina.
ODGOJNI: Razvijanje stavova i uvjerenja na području likovne stvarnosti, otkrivanje estetske vrijednosti kompozicije geometrijskih likova.
Ispuniti plohu igrom geometrijskih likova u oblikovanju istanjene mase, proporcija i simetrija (ako mogu).
LIKOVNO- TEHNIČKO SREDSTVO:
plastelin.
Analiza uspješnosti nastavnog sata:
♦ analiza radova u učionici, učenike polako poučavam vršnjačkom vrednovanju.




■ Piše: Sandra VUK | učiteljica savjetnica | OŠ Sveta Nedelja ■