Tijekom obrade lektirnog djela Regoč Ivane Brlić-Mažuranić uvijek dopustim da učenici zamisle, maštaju kako izgleda Regoč. Taj razvoj pratim elementima kojima prate pripovjednu priču, a tek s odmakom dan-dva tijekom sata likovne kulture pustim da njihov doživljaj bude prikazan.
Ovaj sam put odabrala neobičan spoj likovne tehnike – slikarskog ugljena i vodenih boja baš da naglasimo kontrast boje i neboje.
Regoč je lik iz hladnog Legena, okružen kamenjem i sivilom, čija je brada puna inja.
Odlazi s Kosjenkom u zemlju blagostanja, kasnog proljeća, topline u zraku i zemlju boja.
Taj smo kontrast pokušali prikazati kombiniranom tehnikom gdje bi boje iskazale poruku života, proljeća u kontrastu prema Regoču (neboja).
NAŠA STRANICA POSVEĆENA LEKTIRNOM DJELU REGOČ
Kontrast boje i neboje, portret, smještaj u formatu
✿ NASTAVNO PODRUČJE:
Primijenjeno oblikovanje – dizajn.
✿ MOTIV:
a) vizualni – naslovnica knjige/priče, lik
b) nevizualni
c) likovno-kompozicijski elementi kao poticaj.
✿ KLJUČNI POJMOVI / LIKOVNI PROBLEMI:
boja i neboja, smještaj u formatu, portret lika
✿ LIKOVNO-TEHNIČKA SREDSTVA I LIKOVNE TEHNIKE:
crni slikarski ugljen i vodene boje.
✿ OBRAZOVNA POSTIGNUĆA:
uočavati kontraste boje i neboje, veličina portreta na plakatu, povezivati vizualne i neverbalne poruke (kako smo zamislili lik).
✿ ISHODI UČENJA:
Učenici će moći uočiti kontraste: boje i neboje, oblika, veličina na plakatu, reklami te ih primijeniti na svom likovnom radu.
✿ ZADATCI NASTAVE:
a) obrazovni (materijalni):
– osvijestiti da plakati prenose poruke slikom; uočiti i opisati koji dio poruke prenosi slika, a koji tekst
– opisivati različite odnose slike i teksta unutar plakata i njihovo jedinstvo u prenošenju poruka
– izraditi plakat služeći se stečenim znanjem o prepoznavanju lika i bez teksta.
b) funkcionalni:
– razvijati sposobnost stvaranja što većeg broja ideja
– razvijati stvaralačku maštu
– razvijati sposobnost oblikovanja portreta.
c) odgojni:
♦ poticati suradnju, timski rad, poštovanje i razumijevanje tuđeg rada
♦ razvijati estetsku osjetljivost.
■ Radovi učenika 4. b OŠ Sveta Nedelja, nastali pod mentorstvom učiteljice Sandre VUK ■ Stranice razreda ■ Stranica za likovnu kulturu ■ ALBUM RADOVA ■