Učitelji stvaraju
■ OŠ ŠIME BUDINIĆA, ZADAR ■
Ususret Uskrsu
objavljeno: 26. ožujka 2024.

Dašak blagdanskog raspoloženja osjetio se u 1.e razredu OŠ Šime Budinića. Moji su učenici  nizom aktivnosti obilježili predblagdansko vrijeme. Aktivnosti se isprepleću u svim nastavnim predmetima u sklopu razrednog projekta Ususret Uskrsu koji je trajao sedam dana.

Dan smo započeli križaljkom koju su učenici popunjavali prema slikama, a konačno rješenje križaljke bilo je Uskrs.

Preuzmi KRIŽALJKU

Taj je zadatak poslužio kao motivacija učenicima i uveo nas u nastavu prirode i društva. Razgovaralo se o vjerskim običajima, tradicijskim ukrašavanjima pisanica, namirnicama za blagdanski uskrsni stol, uskrsnim napjevima…

Učenici su crtali pisanice koje su poklanjali svojim prijateljima uz prigodnu čestitku. Idući sat prirode i društva iskoristili smo za ponavljanje sadržaja Istražujemo svijet koji nas okružuje. Na temelju slike učenici su bilježili svoja zapažanja u tablicu žive i nežive prirode. U staklenku smo posijali sjemenku graha i odlučili bilježiti svoja zapažanja tijekom iduća četiri tjedna.

Preuzmi ŽIVO – NEŽIVO

Sat glazbene kulture započeli smo glazbenim stvaralaštvom. Učenici su bili podijeljeni na četiri skupine i svaka je od njih dobila svoj instrument (štapići, bubanj, šuškalice, triangl). Zadatak je bio osmisliti i odsvirati svoju brojalicu te predstaviti svoj uradak. Pjevala se pjesma Izgubljeno pile i slušala skladba Ples pilića, Modesta Petroviča Musorgskoga. Slušale su se obje skladbe, za glasovir i za orkestar, te smo uspoređivali izvođački sastav, ugođaj i tempo.

Igrokaz Zaposlena koka, pisan u stihovima, bio je izazov učenicima koji su se željeli okušati u dramskom izričaju. Kako se osjećao pijetao kad je shvatio da ipak može pomoći koki u poslu oko pisanica, najbolje znaju učenici koji su glasom i pokretima izrazili osjećaje likova. Za potpuni doživljaj igrokaza izrađene su i štapne lutke.

Na idućim satovima hrvatskog jezika uvježbavali su se jezični sadržaji. Listić s uskrsnom abecedom služio je za ponavljanje abecede, s kojeg su učenici odabirali po jedno slovo i ispisivali nekoliko riječi koje počinju tim slovom.

Preuzmi USKRSNU ABECEDU

Unaprijed pripremljene slike na temu Uskrsa pomogle su učenicama osmisliti slikopriču u grupi i predstaviti je razredu.

Sat TZK proveli smo u školskom dvorištu uz uvodnu igru Koka i pilići te opće pripremne vježbe bez pomagala. Igra traženja skrivenih čokoladnih jaja bila je najzanimljivija, a to su i  pokazala nasmijana i vedra dječja lica. Brojila su se jaja, tko je skupio najmanje/najviše, i za koliko, koliko još jaja nedostaje da bih imao/imala najviše… samo su neki od matematičkih zadataka koje su smišljala i rješavala djeca.

Zbrajanje i oduzimanje brojeva do 10 uvježbali smo na prethodno pripremljenim listićima (Oboji košaricu prema predlošku i zadatci zadani riječima). Natjecanje u sudokuu u parovima najbolje je pokazalo kako učenici izvrsno međusobno surađuju.

Preuzmi USKRSNE PRIČE

Preuzmi USKRSNI SUDOKU

Preuzmi USKRSNU BOJANKU

Kako prirodnim materijalima obojiti/ukrasiti pisanice saznali smo na satu izvannastavne aktivnosti. Bojili smo pisanice ljuskama luka. Na pisanice smo stavljali listiće peršina, a kuhali smo ih u najlonskoj čarapi 10-ak minuta.

Projekt smo završili problemskim pitanjem Što je bilo prije, kokoš ili jaje?                                    

■ Napisala:  Mira ŠARIĆ, učiteljica razredne nastave | OŠ Šime Budinića, Zadar ■