Takvo čitanje ne možemo nazvati prihvatljivim čitanjem pa se od škola očekuje da učenike uči i navikava čitati književne sadržaje. Treba ih upućivati na kvalitetne naslove kroz koje će učenici bogatiti osobni rječnik, učiti čitati s razumijevanjem i konačno uživati u pročitanom tekstu.
Najvrjedniji učinak čitanja zasigurno jest razvijanje empatije kod čitatelja, tj. uživljavanje s likom te shvaćanje cjelokupne motivacije djelovanja likova što se opet odnosi na razvoj cjelokupne osobe-čitatelja.
Stoga je važno učenike sustavno motivirati na čitanje kroz zanimljive i primjerene sadržaje za svaku životnu dob učenika.
Knjižničarka Melita Schmitz u OŠ Eugena Kumičića iz Slatine osmislila je korake za poticanje čitanja od prvoga do četvrtoga razreda u svojoj školi koji provodi svake školske godine. Tako i ove godine učenike prvog razreda u suradnji s učiteljicama Anitom Jančić Rulj, Žaklinom Krstičević i Vesnom Košutić motivirala učenike na čitanje kroz naslov Tri medvjeda i gitara Ljudevita Bauera. Učenici su u školskoj knjižnici kreirali plakat koji se odnosio na razvoj radnje i motivaciju likova u priči. Tako se provjeravalo jesu li razumjeli pročitani tekst.
Naši su se učenici posvetili i pričama Oprostite, jeste li vi vještica (P. Horn) te Riba duginih boja (M. Pfister) i opet će na zanimljiv način kroz integraciju knjižnično-informacijskog obrazovanja, hrvatskoga jezika i književnosti realizirati i sadržaje građanskog i zdravstvenog odgoja.
Čitanje je važna i korisna aktivnost za svaku osobu te joj se trebamo sustavno posvetiti od najranije životne dobi. Za škole je to od prvoga razreda, kroz kurikule nastavnogpredmeta hrvatskoga jezika i književnosti, a trebamo imati na umu i izreku Tone Pavčeka koji kaže:
„Ako ne budemo čitali, pročitat će nas!“