U šetnji Samoborom, ispred Galerije Prica, drvo ginka raširilo je svoju veliku žutu krošnju. Pitala sam učenike znaju li o kojem je drvetu riječ. Jedan je učenik rekao da mu je list sličan slonovom uhu.
Začuđujuće je da mnogi odrasli nisu uočili kako je to jedno od rijetkih drveta u drvoredu koje je prepuno žutog lišća (kako bi rekli moji učenici: lišće žuto poput limuna).
Odlučila sam ih podučiti o drvetu za koje kažu da je naša najbliža veza s vremenom dok su dinosauri šetali zemljom.
Za sat Likovne kulture uglavnom iskoristim priču za motivaciju.
Davno, davno, u dalekoj Kini živjelo je stablo ginka. Bilo je to posebno stablo jer je bilo vrlo staro. Stotine godina je stajalo u šumi, a njegovo je lišće bilo zlatnožuto poput sunca.
Jedne hladne zime snijeg je padao danima, a temperatura je bila ispod nule. Sva stabla u šumi su se smrznula, osim stabla ginka. Njegovo je lišće ostalo zlatnožuto kao i uvijek.
Djeca iz sela su bila znatiželjna, zanimalo ih je kako stablo ginka podnosi hladnoću. Odnijeli su lišće u školu i pitali učitelja. On je rekao da ih majka prirodi uči da budu jaki, tvrdoglavi i jedinstveni kao i ginko. Učitelj je rekao djeci da stablo ginka ima posebnu sposobnost. Njegovo lišće sadrži tvar koja ga štiti od hladnoće. Ta se tvar se zove ginkgo biloba i prepun je ljekovitih svojstva.
Djeca su bila oduševljena. Odlučili su da će se brinuti o stablu ginka i da će ga zaštititi od ljudi koji bi ga htjeli oštetiti. Stablo je ginka živjelo još mnogo godina. Djeca su odrasla. Uvijek su se vraćala u šumu posjetiti stablo koje je bilo toliko posebno.
Za sat sam pripremila i poster, plakat na kojem su linkovi, za učenike koji žele znati više.
OŠ. LK. A.3.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Učenik se u stvaralačkom procesu i izražavanju koristi:
♦ likovnim jezikom (obvezni pojmovi likovnog jezika i oni za koje učitelj smatra da mu mogu pomoći realizirajući ideju određenog zadatka)
♦ iskustvom usmjerenog opažanja
♦ doživljajima temeljenim na osjećajima, iskustvu, mislima i informacijama
♦ slobodnim asocijacijama na temelju poticaja.
LIKOVNO TEHNIČKO SREDSTVO: tempere.
LIKOVNI JEZIK: kompozicija boja, tople boje, kadar (krošnje), slikanje mrljama.
STRANICA VEZANA UZ SVJETSKE LIKOVNE UMJETNIKE
■ Piše: Sandra VUK | učiteljica, izvrsna savjetnica | OŠ Sveta Nedelja ■ RAZREDNA STRANICA | OSOBNA STRANICA ■