Likovna umjetnost
LIKOVNI MI VOLIMO ♦ 117. ♦
Ginko – kompozicija boja
objavljeno: 28. studenoga 2023.

U šetnji Samoborom, ispred Galerije Prica, drvo ginka raširilo je svoju veliku žutu krošnju. Pitala sam učenike znaju li o kojem je drvetu riječ. Jedan je učenik rekao da mu je list sličan slonovom uhu.

Začuđujuće je da mnogi odrasli nisu uočili kako je to jedno od rijetkih drveta u drvoredu koje je prepuno žutog lišća (kako bi rekli moji učenici: lišće žuto poput limuna).

Odlučila sam ih podučiti o drvetu za koje kažu da je naša najbliža veza s vremenom dok su dinosauri šetali zemljom.

Za sat Likovne kulture uglavnom iskoristim priču za motivaciju.

Davno, davno, u dalekoj Kini živjelo je stablo ginka. Bilo je to posebno stablo jer je bilo vrlo staro. Stotine godina je stajalo u šumi, a njegovo je lišće bilo zlatnožuto poput sunca.

Jedne hladne zime snijeg je padao danima, a temperatura je bila ispod nule. Sva stabla u šumi su se smrznula, osim stabla ginka. Njegovo je lišće ostalo zlatnožuto kao i uvijek.

Djeca iz sela su bila znatiželjna, zanimalo ih je kako stablo ginka podnosi hladnoću. Odnijeli su lišće u školu i pitali učitelja. On je rekao da ih majka prirodi uči da budu jaki, tvrdoglavi i jedinstveni kao i ginko. Učitelj je rekao djeci da stablo ginka ima posebnu sposobnost. Njegovo lišće sadrži tvar koja ga štiti od hladnoće. Ta se tvar se zove ginkgo biloba i prepun je ljekovitih svojstva.

Djeca su bila oduševljena. Odlučili su da će se brinuti o stablu ginka i da će ga zaštititi od ljudi koji bi ga htjeli oštetiti. Stablo je ginka živjelo još mnogo godina. Djeca su odrasla. Uvijek su se vraćala u šumu posjetiti stablo koje je bilo toliko posebno.

LINK do poster plakata

Za sat sam pripremila i poster, plakat na kojem su linkovi, za učenike koji žele znati više.

OŠ. LK. A.3.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje.

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

Učenik se u stvaralačkom procesu i izražavanju koristi:

♦ likovnim jezikom (obvezni pojmovi likovnog jezika i oni za koje učitelj smatra da mu mogu pomoći realizirajući ideju određenog zadatka)

♦ iskustvom usmjerenog opažanja

♦ doživljajima temeljenim na osjećajima, iskustvu, mislima i informacijama

♦ slobodnim asocijacijama na temelju poticaja.

LIKOVNO TEHNIČKO SREDSTVO: tempere.

LIKOVNI JEZIK: kompozicija boja, tople boje, kadar (krošnje), slikanje mrljama.

ALBUM RADOVA

STRANICA  LIKOVNE KULTURE

STRANICA VEZANA UZ SVJETSKE LIKOVNE UMJETNIKE

■  Piše: Sandra VUK | učiteljica, izvrsna savjetnica | OŠ Sveta Nedelja ■   RAZREDNA STRANICA | OSOBNA STRANICA  ■