Iz školskog svijeta
■ OŠ JURJA DOBRILE, ROVINJ ■
„Koliko jezika znaš, toliko ljudi vrijediš!“
objavljeno: 15. lipnja 2023.

U OŠ Jurja Dobrile iz Rovinja već nekoliko godina provodi se izvannastavna aktivnost Poligloti s ciljem da se učenike motivira na učenje stranih jezika, na upoznavanje drugih zemalja i kultura.

Osim obveznoga engleskoga, većina učenika od prvog razreda počinje učiti i talijanski, kojemu poneki u četvrtom razredu pridodaju njemački. Iako je talijanski jezik izborni predmet, većina roditelja odlučuje dijete upisati na nastavu s obzirom na to da živimo u gradu koji je dvojezičan i da smo pod utjecajem talijanske kulture.

Da motivacija za učenje stranih jezika ne bi bila samo ocjena u svjedodžbi, mi smo kao učiteljice stranih jezika: talijanskog i engleskog, pokrenule izvannastavnu aktivnost Poligloti da bi raznim aktivnostima osvijestile učenike o važnosti učenja stranih jezika i da je poznata poslovica „Koliko jezika znaš, toliko ljudi vrijediš“ uvijek aktualna.

Učenici su proveli brojne aktivnosti. Prije više godina započelo se s manjim zadatcima, primjerice s pisanjem motivirajućih poruka na dva jezika, prevođenjem pjesama s jednog jezika na drugi jezik pa se krenulo u sve zahtjevnije zadatke koji su se usklađivali s predmetnim kurikulumima i školskim događanjima. Učenici redovito sudjeluju u predstavljanju škole, grada i zemlje gostima – učiteljima iz europskih škola koji su putem programa Erasmus+ dolazili na job shadowing mobilnost; prošle školske godine u sklopu Tjedna zdravljapripremili su prezentacije o zdravoj prehrani i predstavili ih u više razrednih odjela.

I bez obzira na to što je škola već niz godina iznimno aktivna u programu Erasmus+ i što je akreditirana od 2021., činilo se da će Poligloti (ujedno učenici 8. razreda) ostati bez iskustva mobilnosti, koje je ostvario znatan broj učenika. Stoga su i oni uključeni i projekt Keep going i tako tijekom travnja otputovali na mobilnost u Italiju, točnije u pokrajinu Piemonte, gdje su ih srdačno dočekali učitelji i učenici škole Istituto Comprensivo Bossolasco – Murazzano.

Prije same mobilnosti učenici su se vrijedno pripremali za mobilnost, pa su se mjesecima bavili temama vezanima uz Italiju. Istraživali su njezinu kulturu, tradiciju i gastronomiju. Pripremili su prezentacije te osobitu pozornost posvetili pokrajinama kroz koje će putovati, obilježili su Svjetski dan pizze (9. veljače), a u vrijeme karnevala pripremali su fritule.

Kako su u 8. razredu učili o velikim totalitarnim režimima u 20. stoljeću, učenici su posebno istražili utjecaj fašizma na Italiju i naše krajeve, na obilježavanje važnih nadnevaka u dvije zemlje, a osobito Obljetnicu oslobođenja Italije 25. travnja kad su talijanski učenici imali izložbu radova i prezentaciju povodom obilježavanja tog dana.

Tijekom same mobilnosti učenici su shvatili važnost učenja putem iskustva i smatraju da su tako usvojili mnogo više znanja nego što bi to iz udžbenika i knjiga. Ono što ih je osobito ugodno iznenadilo, bilo je lakše komuniciranje na talijanskom jeziku, što je potvrdilo činjenicu da se jezik najlakše usvaja u govornom okruženju.

Kako su učenici putem posjetili gradove Veneciju i Veronu, prirodno je bilo da se upoznaju s radom Williama Shakespearea, odnosno s njegovim djelima kojih je radnja smještena upravo u Italiji. S posebnim zanimanjem učenici su čitali o Romeu i Juliji i upoznali se s najpoznatijom tzv. balkonskom scenom jer su upravo stajali ispod Julijina balkona i slikali se s njezinim kipom.

Bila  je to jedna vrlo bogata mobilnost, kako po aktivnostima u talijanskoj školi tako i po upoznavanju gradova i talijanskih krajolika. Naime, učenici su na mobilnost putovali autobusom i tako imali mogućnost vidjeti mnogo više nego da su putovali zrakoplovom. A što je još važnije, upravo dan prije Dana planeta Zemlje kući su se vratili zelenim putovanjem (putovanje na kojem se veći dio puta koriste prijevozna sredstva s niskom razinom emisija, kao što su vlak ili autobus; op.a.).

Tim vrijednim poliglotima preostaje završiti osmi razred i nastaviti školovanje u srednjim školama, a u OŠ Jurja Dobrile nastavljaju raditi na promicanju stranih jezika s novim naraštajima.

■ Napisale: Kristina MATIKA FERRARA, talijanski jezik, učiteljica savjetnica i Suzana POLJAK, engleski jezik, učiteljica mentorica | OŠ Jurja Dobrile, Rovinj ■