
Škola je odgojno-obrazovna ustanova u kojoj se učenik treba osjećati zaštićeno, kao u svojem domu, dok je u njoj, dok mu traje nastava, a ujedno je škola i veliki nositelj odgovornosti u suradnji s učenicima i njihovim roditeljima.
Cilj škole, učitelja, ponajprije je da je uz učenika te da ga svestrano odgaja i obrazuje. Posebno bi učitelj trebao sebi dati u zadatak da učenici od prvog do četvrtog razreda osnovne škole u potpunosti savladaju nastavne sadržaje jer u tom periodu školovanja učenik stječe temelj znanja za nastavak savladavanja gradiva prelaskom u više razrede. Osim toga, važno je njegovati odgojne vrijednosti i njima dati veliku pozornost, jačati učenikovo samopouzdanje, kreativnost i maštu.
U današnje vrijeme roditeljima je škola omogućila veliku slobodu. Upravo je zbog toga naš učenik opterećen i psihički. Za svaki njegov nestašluk ili neuspjeh roditelji će saznati prije nego on sam dođe kući iz škole. Nema priliku sam priopćiti vijest roditeljima. Tu se postavlja pitanje prednosti i nedostataka današnje tehnologije i njezinog napretka te koliko je ona promijenila svijet.
Svakako da roditelj i škola moraju biti povezani, ali na možda malo drukčiji način. Učitelj treba znati kada i na koji način usmeno ili pisano kontaktirati s roditeljima. Osim ako je problem većih razmjera, onda je učitelj dužan o svemu obavijestiti i upravu škole.
Uloga škole, učitelja je i znati iz kakve obitelji dolazi njegov učenik, bilo materijalno ili zdravstveno kako bi u svakoj situaciji mogla pomoći. Naravno, učitelji uvijek daju sve od sebe da bi pomogli učenicima, bez obzira na to kakav problem učenik ili učenica imaju. I to je ono što je toliko vrijedno u našim školama – neosporiva borba učitelja za svakoga pojedinog učenika.
Škola ima mogućnosti i održava vannastavne aktivnosti u krugu škole što je idealna prilika za zbližavanje i stvaranje kvalitetnijeg odnosa sa roditeljima. Ako škola u kojoj radimo surađuje i sa susjednim školama, izmjenjuju se iskustva, pridonosi se postizanju što boljih rezultata. Na taj se način i motiviraju učenici i zasigurno postižu bolje rezultate.
Škola u kojoj radim zaista postiže puno toga u zajedničkom i složnom radu unutar i van škole. I zato mogu reći da je moja škola – sretna i sigurna škola.
■ Napisala: Marija MIŠURAC, učiteljica razredne nastave | OŠ Luka ■