Kao učiteljica nisam mogla zaželjeti bolje razdoblje za interpretaciju književnog djela Čudnovate zgode šegrta Hlapića.
Sve je počelo početkom prosinca kad su učenici posudili knjigu u našoj školskoj knjižnici. Odmah su pogledali i usporedili koliki broj stranica ima pojedino izdanje knjige, kakve su ilustracije. Neki su se zagledali u naslovnicu. U tom trenutku pročitala sam im riječi Ivane Brlić-Mažuranić.
ZAISTA JE DOBRO UČINIO HLAPIĆ ŠTO JE ZA SVAKU SIGURNOST PONESAO PUNO DOBROTE, MUDROSTI, HRABROSTI KAD SE U RANU ZORU OTPUTIO U SVIJET.
Ivana Brlić-Mažuranić
Naša je pustolovina s Hlapićem počela.
Iako su tada naslućivali o čemu je riječ jer je velika većina učenika čak i nekoliko puta gledala film, objasnila sam im prvi zadatak, izradu televizora. Usporedo s čitanjem učenici su trebali ilustrirati događaj koji je obilježio neki dan putovanja. Zatim smo u školi počeli s tjednim projektom Hlapić u mom razredu.
Prvog smo dana pregledavali učeničke televizore. Učenici su s nekoliko rečenica opisivali događaje koje su crtežom prikazali na ekranu. Od učenika sam, a da toga i nisu bili svjesni, dobila povratnu informaciju o pročitanosti djela.
Sljedeći zadatak bio je pripremiti nekoliko pitanja koja bi postavili književnici Ivani Brlić-Mažuranić. Iznenađenju nije bilo kraja kad nas je drugog dana posjetila kostimirana književnica koja nam na zanimljiv i zabavan način pripovijedala o sebi, svom školovanju i o tome kako je nastala priča o malome postolarskom šegrtu.
Treći smo dan počeli s analizom likova, određivanjem dobrih i loših osobina, pripovijedanjem određenih događaja tijekom radnje, s mogućnošću promjene određenih situacija. Izvlačenjem kartica popunjavali smo tablicu asocijacija. Sat razrednika uklopili smo u projekt te govorili o našim dobrim i lošim osobinama, našim vrlinama i manama.
Četvrtog smo dana razgovarali o filmu. Uspoređivali smo roman i film uočavajući sličnosti i razlike, razgovarali i pronalazili filmska izražajna sredstva.
Posljednjega, petog dana, objedinili smo sve rečeno tijekom tjedna. Radom u skupinama osmislili smo razredni pano izdvajajući glavne likove i njihove osobine, određenim događajima odredili mjesto radnje, označili karakteristike dječjeg romana i dječjega igranog filma, popunili tablicu asocijacije.
Na kraju smo listićem samovrednovanja procijenili naučeno o dječjem romanu i dječjemu igranom filmu.
Učiteljice, kada ćemo opet imati ovako zanimljive aktivnosti? upitao je jedan učenik.
Svakoj učiteljici takvo je pitanje dobar znak da se uz kvalitetnu pripremu te zanimljive i zabavne aktivnosti mogu osmisliti poticajni i uzbudljivi satovi na kojima se spontano uči i ostvaruju ishodi predmetnoga kurikuluma.
Hlapićevo putovanje trajalo je šest dana i sedam noći, a putovanje s Hlapićem 3.d razrednog odjela Osnovne škola Nikole Hribara trajalo je prekrasnih pet dana.
LISTIĆI
ČUDNOVATE ZGODE ŠEGRTA HLAPIĆA2.doc
ČUDNOVATEZGODEŠEGRTAHLAPIĆA1.docx
ŠEGRTA HLAPIĆA_IVANABRLIĆMAŽURANIĆ1.docx
■ Napisala: Vesna LUKINIĆ, učiteljica razredne nastave, učiteljica savjetnica | Osnovna škola Nikole Hribara, Velika Gorica ■