Uncategorized
■ OŠ NIKOLE HRIBARA, VELIKA GORICA ■
Naše zgode i interpretacije šegrta Hlapića
objavljeno: 26. siječnja 2024.

Kao učiteljica nisam mogla zaželjeti bolje razdoblje za interpretaciju književnog djela Čudnovate zgode šegrta Hlapića.

Sve je počelo početkom prosinca kad su učenici posudili knjigu u našoj školskoj knjižnici. Odmah su pogledali i usporedili koliki broj stranica ima pojedino izdanje knjige, kakve su ilustracije. Neki su se zagledali u naslovnicu. U tom trenutku pročitala sam im riječi Ivane Brlić-Mažuranić.

ZAISTA JE DOBRO UČINIO HLAPIĆ ŠTO JE ZA SVAKU SIGURNOST PONESAO PUNO DOBROTE, MUDROSTI, HRABROSTI KAD SE U RANU ZORU OTPUTIO U SVIJET.

Ivana Brlić-Mažuranić

Naša je pustolovina s Hlapićem počela.

Iako su tada naslućivali o čemu je riječ jer je velika većina učenika čak i nekoliko puta gledala film, objasnila sam im prvi zadatak, izradu televizora. Usporedo s čitanjem učenici su trebali ilustrirati događaj koji je obilježio neki dan putovanja. Zatim smo u školi počeli s tjednim projektom Hlapić u mom razredu.

Prvog smo dana pregledavali učeničke televizore. Učenici su s nekoliko rečenica opisivali događaje koje su crtežom prikazali na ekranu. Od učenika sam, a da toga i nisu bili svjesni, dobila povratnu informaciju o pročitanosti djela.

Sljedeći zadatak bio je pripremiti nekoliko pitanja koja bi postavili književnici Ivani Brlić-Mažuranić. Iznenađenju nije bilo kraja kad nas je drugog dana posjetila kostimirana književnica koja  nam na zanimljiv i zabavan način pripovijedala o sebi, svom školovanju i o tome kako je nastala priča o malome postolarskom šegrtu.

Treći smo dan počeli s analizom likova, određivanjem dobrih i loših osobina, pripovijedanjem određenih događaja tijekom radnje, s mogućnošću promjene određenih situacija. Izvlačenjem kartica popunjavali smo tablicu asocijacija. Sat razrednika uklopili smo u projekt te govorili o našim dobrim i lošim osobinama, našim vrlinama i manama.   

Četvrtog smo dana razgovarali o filmu. Uspoređivali smo roman i film uočavajući sličnosti i razlike, razgovarali i pronalazili filmska izražajna sredstva.

Posljednjega, petog dana, objedinili smo sve rečeno tijekom tjedna. Radom u skupinama osmislili smo razredni pano izdvajajući glavne likove i njihove osobine, određenim događajima odredili mjesto radnje, označili karakteristike dječjeg romana i dječjega igranog filma, popunili tablicu asocijacije.

Na kraju smo listićem samovrednovanja procijenili naučeno o dječjem romanu i dječjemu igranom filmu.

Učiteljice, kada ćemo opet imati ovako zanimljive aktivnosti? upitao je jedan učenik.

Svakoj učiteljici takvo je pitanje dobar znak da se uz kvalitetnu pripremu te zanimljive i zabavne aktivnosti mogu osmisliti poticajni i uzbudljivi satovi na kojima se spontano uči i ostvaruju ishodi predmetnoga kurikuluma.

Hlapićevo putovanje trajalo je šest dana i sedam noći, a putovanje s Hlapićem 3.d razrednog odjela Osnovne škola Nikole Hribara trajalo je prekrasnih pet dana.

LISTIĆI

ASOCIJACIJA.docx

MEDIJSKAKULTURA1.docx

ČUDNOVATE ZGODE ŠEGRTA HLAPIĆA2.doc

ČUDNOVATEZGODEŠEGRTAHLAPIĆA1.docx

ŠEGRTA HLAPIĆA_IVANABRLIĆMAŽURANIĆ1.docx

■   Napisala: Vesna LUKINIĆ, učiteljica razredne nastave, učiteljica savjetnica | Osnovna škola Nikole Hribara, Velika Gorica ■