Ivančica TAJSL DRAGIČEVIĆ rođena je u Zagrebu u obitelji prosvjetnih djelatnika. Magistra je primarnog obrazovanja, učiteljica savjetnica u Osnovnoj školi Trnjanska u Zagrebu. U svojem razredu u posljednjih pet naraštaja ima učenike s teškoćama. Rad s njima oplemenio ju je i obogatio dragocjenim iskustvom. Autorica je knjige Budi dobar kao Jan u kojoj opisuje svoj rad s učenikom koji ima Downov sindrom. To je autentično, iskreno i emotivno štivo koje će poslužiti kao putokaz učiteljima, roditeljima i svim prosvjetnim djelatnicima spremnim graditi inkluzivnu školu. Ivančica Tajsl Dragičević završila je mnoge stručne edukacije i sudjelovala na nekoliko međunarodnih konferencija u Zagrebu, Osijeku, Sarajevu, Budvi i Sisku na kojima je iznijela primjere dobre prakse vezane za inkluziju i integraciju učenika s teškoćama. Na državnom skupu učitelja razredne nastave u Vodicama govorila je o akceleraciji i primjeni u praksi. Smatra da je svaki učenik u nečemu poseban i vrijedan za zajednicu u kojoj se školuje. Njezin je moto da je svatko u nečemu najbolji jer netko iznimno lijepo crta, a netko krasno piše, netko pak divno pjeva, a netko trči brže od drugih… Majka je dviju djevojčica i pomajka velikom dječaku. Veliki je dječak završio fakultet, a djevojčice studiraju – jedna završava petu, a druga treću godinu studija.
INKLUZIVNA UČIONICA ■ 45. ■ SVI SMO JEDNAKI, A SVATKO JE RAZLIČIT
Dani zahvalnosti za plodove zemlje
objavljeno: 21. listopada 2021.

Kao i svake školske godine u listopadu obilježavamo Dane zahvalnosti za plodove zemlje, Dane kruha, Dan jabuka, pripremamo zimnicu, crtamo i slikamo voće i povrće… i te sadržaje integriramo u sve predmete. Povezujemo Prirodu i društvo, Hrvatski jezik i Likovnu kulturu s međupredmetnim temama.

Volim listopad. I moji učenici vole listopad. Vole mijesiti tijesto, peći kruh, ribati jabuke, raditi sok od jabuka, pripremati pitu od jabuka, crtati šipak, pripremati zimnicu…

Naša škola ima odlično opremljen kabinet za domaćinstvo. Nažalost, ove se godine u jutarnjim satima ne možemo koristiti tim kabinetom zbog nekih tehničko kadrovskih razloga.

Pitala sam se hoću li ove godine mijesiti kruh ili zamoliti učenike da to naprave kod kuće. Nakon kraćeg premišljanja odlučila sam da ću kruh mijesiti u učionici. Učenike sam zamolila da u školu donesu zdjelu, brašno, kvasac, pregaču, kuhinjsku hrpu, gumice za kosu i kuharsku kapu – ako je netko ima.

Počeli smo s radom u našoj učionici.

Prvo smo oprali ruke, a onda na školskoj klupi sve pripremili i zamijesili tijesto.

Dok se tijesto dizalo, imali smo nastavu Hrvatskog jezika. Nakon toga smo oblikovali tijesto, stavili ga peći i dok smo čekali učili smo Matematiku.

Osmijeh na dječjim licima govori puno.

Sretni su i zadovoljni.

Komentirali su da mijese tijesto s bakom, ponekad s mamom, a neki su se pohvalili da kod njih doma tata peče kruh. Prilika je to da spontano razgovaramo o kućanskim poslovima i obvezama te raspravimo jesu li poslovi muški ili ženski.

Moji učenici tvrde da nema muških i ženskih poslova nego samo poslova koje ponekad žena radi bolje od muškarca ili obrnuto.

Dan jabuka, kao integrirani dan, je jedan od onih dana koje ne propuštam. Koristim priliku djecu upoznati s raznim vrstama jabuka. Podučavam ih zašto je jabuka kraljica voća. Razgovaram s njima što se sve može napraviti od jabuka.

Učenici navode kako se jabuke mogu koristiti i što se od njih može napraviti, primjerice kolač od jabuka, jabuke se mogu naribati, od jabuke se pije sok, radi se aperitiv, jabuke se mogu ispeći u rolu, mogu se raditi jabuke u šlafroku, ima torta od jabuka, jabuke se mogu staviti i kao ukras na bor…

Zanimljiv je bio Marin odgovor koja je ponosno rekla: „Od jabuka imaš ocat“.

Moji učenici najviše vole kada im na satu izrežem jabuke i kada se, neovisno o Danu jabuka, zaslade s jabukama dok računaju matematiku ili čitaju neki književni tekst.

■  Autorica: Ivančica Tajsl Dragičević, magistra primarnog obrazovanja, učiteljica, savjetnica ■  OŠ Trnjanska, Zagreb ■