

Kako prepoznati darovito dijete? Imamo u razredu 20 učenika. Jedno dijete s ADHD-om, jedno dijete s Downovim sindromom, jedno dijete s diskalkulijom, jedno dijete s disleksijom, jedno dijete koje ima problem s grafomotorikom, jedno inojezično dijete i drugu djecu koja su „drukčija“ od drugih.
U jednoj sam svojoj generaciji imala učenika koji mi je bio vrlo neobičan. Njega ništa osim prirode i društva nije zanimalo. Posebno su ga zanimali mravi. Na informacijama sam od njegove majke saznala da je u vrtiću bio prepoznat kao darovito dijete.
Piše: Ivančica TAJSL DRAGIČEVIĆ, magistra primarnog obrazovanja, učiteljica, izvrsna savjetnica | OŠ Trnjanska, Zagreb
Od tada pa do danas zanimaju me daroviti učenici.
Smatram da je svako dijete posebno na neki svoj specifičan način i da je svako dijete darovito u nekom području.
Sada u razredu imam nekoliko učenika i pokušavam otkriti u kojem su području daroviti.
Imam dva posebna dječaka.
Matematika im je u malom prstu. Dok ostatak učenika iz razreda matematičke zadatke rješava u prosjeku 30-ak minuta, njih su dvojica gotova za desetak minuta.
Jedno sam im vrijeme pripemala dodatne zadatke iz matematike, a onda sam se počela pitati zašto ih „kažnjavati“ dodatnim listićima koje bi oni riješili brže nego što bih ja stigla pripremiti nove.
Zbog toga sam im predložila dodatnu izazov-bilježnicu. Tamo su mogli crtati rebuse, istraživati i smišljati neke izume.
Kada im je to dosadilo, predložila sam da čitaju enciklopediju, a onda mi je jedan od njih jedanog dana rekao da su u enciklopediji zastarjeli podatci.
Trenutno imam karton kao stroj za pletenje, ali ne znam što ću smisliti nakon toga…
Nekoliko je učenika u mom razredu nadareno za glumu. Pohađaju dramsku grupu i sudjeluju na državnom LiDraNu.
Nekoliko njih fantastično slika i crta, sudjeluju na raznim likovnim natječajima (u Hrvatskoj i šire) na kojima dobivaju priznanja, pohvale i nagrade.
Za njih se nekoliko može reći da su matematički genijalci. Sudjelovali su na Klokanu i Matematičkoj ligi.
Neki pišu pjesme i sastavke… Njihove radove šaljem u Smib.
Čitam ovaj novi Pravilnik o odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika.
Čitam ga razmišljajući o darovitim učenicima, i o nama učiteljima.
Lijepo je sve to zamišljeno, no zanima me kako će se provoditi. Vjerojatno će učitelji dobiti dodatan posao, a škole će angažirati vanjske psihologe.
Ne znam kako će se sve što je zamišljeno provoditi u praksi.
Živi bili pa vidjeli…