Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
2016. nije samo brojka
objavljeno: 18. siječnja 2016.

U 2016. pripremam za svoj razred (a i za ostale koji nam se žele priključiti) mnoštvo zanimljivosti. Osim projekata (koje ću detaljno opisati i za vrijeme trajanja i napisati članak o njima) imamo i male praktične radove i radionice koje će oplemeniti preostalih 20  tjedana škole.

  • Krenimo redom po mjesecima:

a) SIJEČANJ, nazvala sam ga i mjesec ZAGONETKI. Pokušat ćemo sami osmisliti zagonetke, koristiti matematičke zagonetke, igrati se riječima i na primjeru naučiti što je to pouka.

Koristit ćemo igrokaze, stare hrvatske narodne zagonetke, sve to prikupiti, možda i oblikovati i napraviti mali dramski prikaz, tko zna možda i lutkarski…Nadamo se i posjeti spisateljice Nevenke Videk našem razredu.

b) VELJAČA – mjesec maski, ljubavi i na kraju 100. dana. Osim svega nabrojenog, mi ćemo se u veljači pokušati baviti i finom motorikom, naučiti vezati cipele koje ćemo sami izraditi iz kartona. Odradit ćemo preostale radionice Mementa prijateljstva i napraviti veliki plakat na kojem ćemo umjesto srca upisati poruke koje želimo izmijeniti, reći ili ih želimo čuti da budu pozitivne i poticajne. U veljači ćemo ugostiti i neke od roditelja da nam prikažu svoje zanimanje, a posjet parku bit će barem dva puta obavezan „da čujemo kako trava pokušava narasti“.

c) OŽUJAK u sebi skriva Uskrs, proljetne praznike, ali i ulazak u potpuno novi projekt Mislim zeleno – čuvam Zemlju. U ožujku čitamo Macu papučaricu i brinemo se o svojim stvarima, imamo mali foto projekt Život u kutiji i na kraju naravno Uskrs i boje oko nas.

c) TRAVANJ – stvari postaju ozbiljnije, očekuje nas organizacija izvanučioničke nastave –posjetit ćemo aerodrom, voziti se vlakom i autobusom. Očekuje nas i radionica roditelja i učenika, kad ćemo zajedno iz starih majica izrađivati eko-vrećice za trgovinu i zajedno šivati. Možda nastanu i kakve krpene lutke, tko zna gdje će nas odvesti dobra motivacija. U travnju ćemo se šetati našim kvartom, posjetiti jednu stajaćicu, sudjelovati u prometu i možda posjetiti jednu kulturnu ustanovu u našem susjedstvu.

d) SVIBANJ je mjesec mama, tata, obitelji…pa ćemo rado ugostiti drugačije obitelji, možda poneku baku, napisat ćemo pismo bakama u staračkom domu koje smo posjetili za Dane dobrote i veselit ćemo se cvijeću. Cijeli mjesec ćemo slikati, pjevati, promatrati i diviti se ljepoti cvijeća koje nas okružuje. U svibnju je i dan sporta pa se trebamo dobro pripremiti za štafetne igre i natjecanja. Djevojčice su jako dobre, dječaci malo slabiji, ali mjeseci su pred nama, uspjet ćemo.

e) i eto nas u LIPNJU, samo 10 radnih dana, treba zatvoriti sve fascikle i sve mape, vrednovati sve što smo postigli, podijeliti knjige koje djeca mogu čitati tijekom ljeta, podsjetiti ih na sve što smo postigli, veseliti se našim fotografijama u fotoalbumima…

Kao što je vidljivo iz napisanog, ostavljam imenice, množenje i dijeljenje kao neki light motiv, jer ovo nabrojeno će djeca pamtiti, ostat će sjećanja na neke trenutke koje će kasnije prepričavati, tako da je ovaj plan možda i najvažniji za njih, za njihovo pozitivno mišljenje prema školi. Želimo da učenik voli školu, pa dajmo mu barem 100 razloga zašto je to moguće.

…………

Piše: Sandra VUK | Osnovna škola Augusta Šenoe – Zagreb | UHURN Zvono | 

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i stavovima kolumnista i ne mora odražavati stavove uredništva Školskog portala ni Školske knjige.